Gå til innhold

Elektronisk Turbo /Kronerulling for dyno/The End

Ranger emnet


Level_1

Anbefalte innlegg

du morgis du morgis!

allerede da du begynte å skrive sjønte jeg at du er ganske grøn på dette med bil!

MEN i tilleg så klarer du å prate om en nesten lukket lmm? en lmm har ikke noe form for spjeld på en så morderne bil lille venn! Moderne biler har luft masse målere å ikke luft mengde måler som du sikter til ;) juster heller på 0,2 bar ekstra turbotrykk på volvo motorn din om du har turbo så har du 550 hk som alle volvo eiere tror når de har fått seg bleed ventil ;)

 

skrur mye bil og har gjort det hele livet.

helt grønn er jeg ikke. og det at det ikke er noe spjeld i selve lmm vet jeg helt klart.

 

og har heller ikke turbo på volvoen min.

heller aldri skrytt av effekten.

Men takk for tilbakemelding. ;)

 

 

Når denne viften sviver for fullt vil den gi en viss mengde luft.

Hva skjer når motoren trenger mer enn dette? jo den må begynne å suge og den må da dra med seg hastigheten på denne viften noe som lager en motstand. Altså motsatt virkning.

 

Men jeg er ingen filosof. Gleder meg til dyno.

Håper det blir en test med viften frakoblet, demontert og en tilkoblet,montert så man kan sammenlikne...

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skrur mye bil og har gjort det hele livet.

helt grønn er jeg ikke. og det at det ikke er noe spjeld i selve lmm vet jeg helt klart.

 

og har heller ikke turbo på volvoen min.

heller aldri skrytt av effekten.

Men takk for tilbakemelding. ;)

 

 

Når denne viften sviver for fullt vil den gi en viss mengde luft.

Hva skjer når motoren trenger mer enn dette? jo den må begynne å suge og den må da dra med seg hastigheten på denne viften noe som lager en motstand. Altså motsatt virkning.

 

Men jeg er ingen filosof. Gleder meg til dyno.

Håper det blir en test med viften frakoblet, demontert og en tilkoblet,montert så man kan sammenlikne...

 

 

Ja gleder meg til å få det ute av verden så disse "el-turo, haleluja" folka enderlig får innsett at en pc-vifte fra claes ohlson ol. montert i et avløpsrør på innsuget ikke akkurat vil ha den helt store effekten. Hadde jeg hatt alt for lite å gjøre og brydd meg alt for mye om temaet så kunne jeg skrevet en lang lekse om hvorfor jeg har så utrolig lite tro på en El-turbo, for er ikke så enkelt som mange her skal ha det til er mange faktorer som spiller inn, feks. elektriske, mekaniske, fysiske osv. faktorer som spiller i mot en el-turbo.

Så jeg gleder meg til å se begeistringen rundt dette produktet svinne henn :P

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gleder meg til å få det ute av verden så disse "el-turo, haleluja" folka enderlig får innsett at en pc-vifte fra claes ohlson ol. montert i et avløpsrør på innsuget ikke akkurat vil ha den helt store effekten. Hadde jeg hatt alt for lite å gjøre og brydd meg alt for mye om temaet så kunne jeg skrevet en lang lekse om hvorfor jeg har så utrolig lite tro på en El-turbo, for er ikke så enkelt som mange her skal ha det til er mange faktorer som spiller inn, feks. elektriske, mekaniske, fysiske osv. faktorer som spiller i mot en el-turbo.

Så jeg gleder meg til å se begeistringen rundt dette produktet svinne henn :P

 

er vel INGEN hær som tror det kommer store effekter ut av dette! MEN jeg skal godte meg så innihellvette om det blir en liten effektøkning så alle dere verdensmestere i fysik og elektronikk kunne få dere en midt i trynet! men tror jeg dere har skamvett nok til å gi dere når det kommer svart på kvitt da? NEI! dere er så påståelige å lattelige noen av dere at dere kommer ikke til å gi dere da engang.

 

Blir det no dyno snart da? rart det ikke er flere som har råd til å smytte i noen kroner når det er så mange som hiver seg på diskusjonen å er påståelig.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det med en stor trakt forrand på bilen ?

 

Det vil faktisk funke i høye hastigheter, men til hvilken grad er usikkert da motoren gjerne også suger enormt mye luft i høye hasigheter, så om den får noe mer kan de lærde strides om..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jo, men den vifta over her står det jo 8hk? på streetdesign.. løvblåser som er en goood del større får 10-15?

 

 

Den el-turbon tror ikke jeg personlig funker, jeg ville bare vise at det går an å få ekstra hester med en elektrisk motor..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil faktisk funke i høye hastigheter, men til hvilken grad er usikkert da motoren gjerne også suger enormt mye luft i høye hasigheter, så om den får noe mer kan de lærde strides om..

 

Det er ikke nok å bare flytte luften. For å få noe effekt må også luften komprimeres. Med en trakt vil luften bare gå en annen vei. Ergo det vil ikke funke. Eneste som skjer er at bilen blir mindre aerodynamisk.

 

Har du lyst til å teste, så kan du bare stikke en bærepose ut av vinduet neste gang du er passasjer, med en trykkmåler nederst i posen og rapportere hvor mange bar du får.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jo, men den vifta over her står det jo 8hk? på streetdesign.. løvblåser som er en goood del større får 10-15?

 

Nå må dere ikke glemme at denne"turbo" vifta blir drevet av bilen da mens løvblåseren bare pumper ut luft uten noen belastning for det elektriske på bilen.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere ikke glemme at denne"turbo" vifta blir drevet av bilen da mens løvblåseren bare pumper ut luft uten noen belastning for det elektriske på bilen.

 

Stemmer, det samme gjelder nesten for en eksos-turbo også for den benytter seg av overskudds energi som forsvinner ut i intet uansett. Det er en av grunnene til at en slik "el-turbo" ikke vil gi de store resultatene, uten at man mater på med en monster motor av ei viftemotor og ekstern strømforsyning.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel INGEN hær som tror det kommer store effekter ut av dette! MEN jeg skal godte meg så innihellvette om det blir en liten effektøkning så alle dere verdensmestere i fysik og elektronikk kunne få dere en midt i trynet! men tror jeg dere har skamvett nok til å gi dere når det kommer svart på kvitt da? NEI! dere er så påståelige å lattelige noen av dere at dere kommer ikke til å gi dere da engang.

 

Blir det no dyno snart da? rart det ikke er flere som har råd til å smytte i noen kroner når det er så mange som hiver seg på diskusjonen å er påståelig.

 

Men om ikke vi hadde vært så påståelige så hadde vel du kjeda vettet av deg tenker jeg, for da hadde ikke du kunne kommet å si oss i mot hele tia :P

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår