Gå til innhold

Turbo fra Biltema?

Ranger emnet


Frakk2000

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

K03 for A4/Passat og GT1752S for Saab(blir også brukt i Bentley, men de kjøper vel ikke Tema turbo)

 

Lurer på hvor stor den egentlig er den tuning turboen? T25 T3?

 

skal vist tilsvare denne

http://webshop.nordicturbo.dk/products/productinfo.aspx?productid=1847&MenuItemID=49

 

Så da er det vel t25, skal vistnok ifølge test på 1.8L Nissan CA18DET kan den lave 280HK ved 1.15bar

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K03 for A4/Passat og GT1752S for Saab(blir også brukt i Bentley, men de kjøper vel ikke Tema turbo)

 

Lurer på hvor stor den egentlig er den tuning turboen? T25 T3?

 

skal vist tilsvare denne

http://webshop.nordicturbo.dk/products/productinfo.aspx?productid=1847&MenuItemID=49

 

Så da er det vel t25, skal vistnok ifølge test på 1.8L Nissan CA18DET kan den lave 280HK ved 1.15bar

GT1752S er mindre enn GT2052...og den holder bare til 225. K03'en til A4 klarer heller ikke mer.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og surfer litt på nettet, den KKR330 turboen ser jo litt greit ut da. Og prisen virker ikke ille heller..

 

 

Fant dette på den turboen:

 

KKR330

 

Big Performance in a compact package

Water-cooled, 0.86 turbine housing suits T25 size flange

Internal wastegate with 8psi actuator

Suitable for single-turbo applications on 1.6-2.2 litre engines, or in twin turbo kits on 3.0 to 6.0 litre engines

Comes with exhaust flange featuring 3-bolt outlet, T25 exhaust gasket, oil inlet banjo bolt and oil return gasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med den KKR'en er at hvis man putter den på en annen motor enn den de har testet den på,og man ikke har kompressor- (og helst turbin-)kart på den,så blåser man flere tusen (i verste fall,ti-tusener hvis den harver motoren) av kroner på ren gjetting om den vil surge,overvarve eller ligge konstant i et dårlig effektivitetsområde på ens egen motor...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg tviler på kvaliteten på den, bla med hensyn til stabilitet ved ladetrykk og lignende og når man bygger en bil med 800hk kan man bruke et par tusen til for å få en god wastegate som gir et stabilt ladetrykk og bygger seg opp riktig

 

Hmmm.. Tror det heller hadde vært et par 100 andre steder jeg heller ville lagt et par tusen kr ekstra enn i wastegaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår