Gjest Peder Ferjebilettør Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Må ha ein tråd om drivstoff forbruket på dessa bilane. Sleng ut dine tall. Bykjøring, landeveiskjøring eller blanda kjøring. Eg har ein Audi 100 2.3E C4 På min bil så er forbruket: 95 Blyfri: 0,97 l/mil i snitt på 4 tankar. Detta er då blanda normal kjøring i by, landevei og ein god del langkjøring. 98 Blyfri: 0,93 l/mil i snitt på 1 tank. Blanda normal kjøring. Har rekna ut kor mykje det koster å kjøre ei mil med dåverande bensinpris. Men har det på ein annen pc, det skal eg få lagt inn her i måro kveld. Ser ut om det kan vera litt billigare å bruka 98 blyfri. Sånn som eg har gjort så har eg fyllt tanken heilt full, så har eg kjørt den omtrent tom før eg fyller på nytt. Tar då påfyllte liter og deler det på antall mil kjørt. Får vel sånn ca forbruket då, viss eg ikkje tar feil? Er veldig interessert i forbruket frå S6, S4 og A6 2,5 tdi quattro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Peneste langkjøring registrert: 0.75 l/mil (400 km) Normal langkjøring: 0.8-0.85 l/mil Bykjøring: 1.4-1.6 l/mil Blanda: rundt 1.2 l/mil Leking på snø: 2.5 l/mil Leking på asfalt går ikke ^^ Beregna fra kjørecomputer. Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 min bruker mellom 1,1 og 1,2, by kjøring veit jeg ikke da jeg bor på bygda he he Forbruket går nok en del ned på langkjøring. bilene bruker jo generelt mer på vinteren og da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Fin blandet kjøring og original motor (bremset 127 hk) 0,7 - 0,8 l/mil. Med trimkam (bremset 152 hk) og (mindre fin) blandet kjøring 0,9 - 1,1 l/mil. Alt etter kjørestilen ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
belden Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 min 2.5tdi 85kw bruker 0.65l pr.mil ved blanda kjøring. litt langkjøring, litt råning. Dette snittet er reknet over ca 5000km. Siter 95" Audi A6 2.5 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmist Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Har ikke målt den på vanlig vis ennå, men på vinterdekk med klima på full guff og automatgir ligger min rett over literen på mila. Inne i dette er det også en del morrokjøring. Siter 1996 Audi A6 2,6 2001 Audi A6 1,9tdi 93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831 96 Audi A6 2,6 Quattro(X) 85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 0,7 ltr pr mil på tomgang. Vanlig kjøring ca 1,5 ltr Sånn fali kjøring ca 3-4 ltr Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Min 2,5tdi 180hk bruker brukte 0,56 fra Stranda, Møre og Romsdal - Hamar. Det var på snøføre/drittføre og egentlig en del blandet kjøring ;) Edit: 0,53 Spydeberg - Stranda (ca 630km), da med inspirert kjøring siste timen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s10an Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Audi A6 2,6 quattro automat. (c4) langkjøring på sommerdekk 0.88 pen kjøring på vinderdekk 0.81 pen kjøring Bykjøring kun målt sommerdekk 1.2 til 1.8 etter kjørestil. langkjøring med 6,5 meter campingvogn 1,6 bykjøring med campingvogn 2,5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Audi 100 2.3E 1991 mod Langkjøring: 0.7 litt grovt utregna bykjøring: ikke regna ut men ca litere 98oktan: ikke regna ut på noenting men merkbart mindre Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Langkjøring: Gidder aldrig måle, uff hehe Snitt blanda kjøring 1 full tank 98 oktan: 0,8 l/mil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 litt nyskjerrig: hvordan funker det med tdi kasse i 2.3e`n din? gamle 100`tdien min brukte veldig lite, samme som a6 tdi. begge fwd. Bensin? næh.. har spart mye på tdien i forhold:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 litt nyskjerrig:hvordan funker det med tdi kasse i 2.3e`n din? gamle 100`tdien min brukte veldig lite, samme som a6 tdi. begge fwd. Bensin? næh.. har spart mye på tdien i forhold:) 2,3'n takler dette fint synes jeg :) Kassa heter CUS, og passer rett på. Blei lei "maset" fra motoren i høyere hastigheter. Gikk ned fra ca 3100 rpm (AXG), til 2200 rpm i 100 km/h (5.gir)! Ikke så mye giring når man skal komme igang nå lenger heller. Den er blitt en drøm å dra på langtur med :). Bruker merkbart mindre drivstoff, og vil tro man sparer motoren for slitasje på langsikt også. Aksen blir jo ikke den samme seff. Men bilen drar fortsatt godt nok synes jeg. Er bare å bruke 3 giret mer hehe. Ved normal kjøring må jeg bruke 4. giret i brattere bakker, og generelt hastigheter under 80 km/h. Dette er jo en lang-distanse-bil, så stiller meg litt undrende til at C4 med denne "seige" motoren kun kom med AXG-kassens lave utveksling! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 2,3'n takler dette fint synes jeg :)Kassa heter AAT, og passer rett på. Blei lei "maset" fra motoren i høyere hastigheter. Gikk ned fra ca 3100 rpm (AXG), til 2200 rpm i 100 km/h (5.gir)! Ikke så mye giring når man skal komme igang nå lenger heller. Den er blitt en drøm å dra på langtur med :). Bruker merkbart mindre drivstoff, og vil tro man sparer motoren for slitasje på langsikt også. Aksen blir jo ikke den samme seff. Men bilen drar fortsatt godt nok synes jeg. Er bare å bruke 3 giret mer hehe. Ved normal kjøring må jeg bruke 4. giret i brattere bakker, og generelt hastigheter under 80 km/h. Dette er jo en lang-distanse-bil, så stiller meg litt undrende til at C4 med denne "seige" motoren kun kom med AXG-kassens lave utveksling! Jeg har orginal kasse i min 2,3 å ligger på 2500 i 100 kmt.Hvordan i himmelens navn kunne du ligge på 3100 med gammle kassen??Må jo være nå galt me turtelleren din? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Jeg har orginal kasse i min 2,3 å ligger på 2500 i 100 kmt.Hvordan i himmelens navn kunne du ligge på 3100 med gammle kassen??Må jo være nå galt me turtelleren din? Har regnet meg frem til at turteller stemmer. Jeg forholder meg til fart målt med gps, da speedometeret mitt viser 10 km/h for mye. Har du sammenlignet speedometer opp mot gps? Det rare er at utregningen min stemmer opp mot turteller når det gjelder CUS kassa, men ikke AXG (orginale). Så skjønner ikke dette helt. Etter regnestykket så skal motoren ligge på ca 2800 rpm med den orginale kassa for å få 100 km/h. Men uansett syntes jeg det ble for mye turtall med den orginale kassa. Ikke meninga å "ødelegge" denna tråden, men må jo svare hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.