Gå til innhold

Noen som har Volvo C30 her?

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Kjører gammel 240 og div jeg, liker C30'n veldig godt!

 

Hehe. Posten min var litt krass fordi enkelte her mener at bilen er forferdelig og at en 240 er hva Volvo burde produsere. Finnes mange fine 2xx-7xx og 9xx. Men utviklingen går videre! At B230ft mener bilen er en "homo/hippie/hjemmesykepleiermobil" og at Volvo bør produsere gamle biler synes jeg alle bør få med seg. Kjenner flere som hverken er homofile, hippier eller jobber innen hjemmesykepleien som synes C30 er fin.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe. Posten min var litt krass fordi enkelte her mener at bilen er forferdelig og at en 240 er hva Volvo burde produsere. Finnes mange fine 2xx-7xx og 9xx. Men utviklingen går videre! At B230ft mener bilen er en "homo/hippie/hjemmesykepleiermobil" og at Volvo bør produsere gamle biler synes jeg alle bør få med seg. Kjenner flere som hverken er homofile, hippier eller jobber innen hjemmesykepleien som synes C30 er fin.

 

ikke for å krangle nå men han sa vell ikke at folk som hadde sånn bil "måtte" være homo/hippie/hjemmesykepleier men at han personlig mente det var en sånn type bil i hanes øyer:)

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Posten min var litt krass fordi enkelte her mener at bilen er forferdelig og at en 240 er hva Volvo burde produsere. Finnes mange fine 2xx-7xx og 9xx. Men utviklingen går videre! At B230ft mener bilen er en "homo/hippie/hjemmesykepleiermobil" og at Volvo bør produsere gamle biler synes jeg alle bør få med seg. Kjenner flere som hverken er homofile, hippier eller jobber innen hjemmesykepleien som synes C30 er fin.

 

 

jeg har merket på folk jeg kjenner atr de som likern ofte er folk som liker klassisk volvo ....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var inni Volvo og kjøpte noen deler til 240ien og da hadde de en C30 stående, jeg har ikke likt den noe serlig ved å se den på bilder, men i virkligheten var den rå. hadde økonomien tillatt det skulle jeg ha kjøpt meg en.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv lykkelig eier av en "relativt ny" 240 stasjonsvogn, men synes faktisk likevel at C30 av utseende er et nokså "sympatisk innslag" - jeg kunne vurdere en slik hvis jeg hadde vært ute etter en ny og relativt liten bil, noe jeg riktig nok ikke er...

 

Det er interessant å "notere seg" at noen drømmer om gjenopptagelse/videreutvikling av de gamle store firkantede bakhjulsdrevne. Jeg sier meg ikke uten videre uenig selv, men vi må vel i det minste fastslå at det er urealistisk... Siste sjanse hadde vært at 940 ikke hadde blitt lagt ned - modeller som har blitt lagt ned flere år tidligere tas ikke opp igjen - har det skjedd noen gang? Ellers, hvis det hadde vært Volvo-produksjon i noen u-land kunne det jo ha vært håp. Den som studerer bilkatalogen ser at det har vært produksjon av eldre modeller av f eks VW, Peugeot, Renault m fl lenge etter at modellene forsvant fra det europeiske markedet.

 

Når det gjelder å bruke visse designelementer fra gamle modellers utseende på nye, blir jo det en annen sak - og man kan vel si at det i en viss grad allerede har vært gjort hos Volvo.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i tillegg får du en ufattelig stygg bil!! volvo burde skamme seg selv! og mens de var igang,tatt opp prod og utvikling av 2,7og9serien.. DET hadde vært noe det, å ikke de hippi/hjemmesykepleie/homobilene de kommer med nå

 

edit; en ting skal jeg derimot innrømme, den hvitfargen der nokså fin

 

skulle likt og sedd en "moderne" 240:D

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. er litt synd med fremhjulsdriften da...

 

av nyere volvo, har jeg bare testa S60(2.0t)enda, men allerede ved 180hk, så spinner den litt vel lett da en prøver og akselerere, savner bakhjulsdriften...

 

gode motorer, kjempe pent design...

 

men feilhjulstrekk, og elendig interiør, savner plass til passasjerer, dashbordet er jo på størrelse med dobbelsenger... og tar all plass...

 

 

jeg elsker bakenden på C30 :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men feilhjulstrekk, og elendig interiør, savner plass til passasjerer, dashbordet er jo på størrelse med dobbelsenger... og tar all plass...

 

Baksete plassen i C30 er faktisk ikke så værst. Dashbordet er ikke noe større enn andre biler, også har den en design perle av en midtkonsoll. Baksetene er faktisk like som framsetene (bortsett fra justeringsmuligheter) og du sitter utrolig godt baki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baksete plassen i C30 er faktisk ikke så værst. Dashbordet er ikke noe større enn andre biler, også har den en design perle av en midtkonsoll. Baksetene er faktisk like som framsetene (bortsett fra justeringsmuligheter) og du sitter utrolig godt baki.

 

som jeg sa i posten min, eneste nyere volvo jeg hadde erfaring med, er S60, som har et gigantisk dashbord, samme med V50, er ikke plass til beina dine i passasjer setet foran, fordi de har prioritert å ha med et dashbord istedefor passasjer :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var inni Volvo og kjøpte noen deler til 240ien og da hadde de en C30 stående, jeg har ikke likt den noe serlig ved å se den på bilder, men i virkligheten var den rå. hadde økonomien tillatt det skulle jeg ha kjøpt meg en.

 

Samme med meg, da eg såg reklamen for C30 syns eg den var dritstygg.. men etter og vært på Volvo og sett den i real life, syns eg den er meget rå. så syns alle burde ta seg en tur og sjå på bilen før dei uttala seg, for bilder er ikkje rettferdige.

 

Mvh. Runar

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår