Gå til innhold

Noen som har Volvo C30 her?

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

om dere grabbar gleder dere fælt over denne bilen, er det ikke meininga å ødelegge, fo all del! men er det baare meg mitt gameldagse volvo sinn som synts c30'n ligner noe betent som en sjelden gang dyker opp på ryggen!? kan strekke meg så langt å si at fronten faktiskt(sammenlignet med typ audi, bmv osv) kan være litt tøff(til nybil å være) men resten, va? er det altså slik at dere som kjører gode gamle orntlie volvoer faller for denne homo/hippie/hjemmesykepleiermobilen? for meg virker det merkelig, men jeg ønsker jo over alt på jord at volvo skal ta opp produksjonen av 2,7og9serien da, så kansje jeg er den rare her..

 

*unskylder meg på forhånd, driter sikkert på leggen nå, men har gått kveldskift denne ua, så sitter passe rammeskeiv her etter å ha vært brti dunken en liten tur! men står fremdeles for det jeg sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om dere grabbar gleder dere fælt over denne bilen, er det ikke meininga å ødelegge, fo all del! men er det baare meg mitt gameldagse volvo sinn som synts c30'n ligner noe betent som en sjelden gang dyker opp på ryggen!? kan strekke meg så langt å si at fronten faktiskt(sammenlignet med typ audi, bmv osv) kan være litt tøff(til nybil å være) men resten, va? er det altså slik at dere som kjører gode gamle orntlie volvoer faller for denne homo/hippie/hjemmesykepleiermobilen? for meg virker det merkelig, men jeg ønsker jo over alt på jord at volvo skal ta opp produksjonen av 2,7og9serien da, så kansje jeg er den rare her..

 

*unskylder meg på forhånd, driter sikkert på leggen nå, men har gått kveldskift denne ua, så sitter passe rammeskeiv her etter å ha vært brti dunken en liten tur! men står fremdeles for det jeg sier

 

hvorfor ta opp produksjon på noen biler som var gamle på 90 tallet? 2, 7 og 9 serien er like aerodynamiske som et hus, har du noen gang prøvd å få en 240 opp i 200km/t? det er skummelt det...

 

og siden du elsker gamle volvoer og slikt, burde du nesten forgude rumpa på c30, noe så rått som å bruke p1800 design om igjen.

 

Selv digger jeg utseende på c30, bare synd den har feilhjulsdrift, får bare håpe de kommer med en AWD variant.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awd systemene til volvo er jo elendige uansett så det kan forsåvidt værra det samme. selv ser jeg ikke de helt store samenligningene mellom c30 og p1800, men 480 derimot!

 

og det med å køre fort med gamle volvo's, kommer jo litt an på settinga på hele bilen, med høyde, stiv/mykhey i kaross, hjul/dekk osv, men ja klart det er noe annet å ha 200 med en 240 enn f.eks nye mercer o.l. det er det ingen som kan si noe mot, men fremdeles vil jeg heller hatt en tøff bil en alt det dere nye døm skraper sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er at Volvo er mer i tiden enn noen gang. Dersom de hadde fortsatt produksjonen av 900-serien hadde det vært kroken på døra for Volvo for lenge siden. Det tok Ford 35 år før de tok sjansen på å bygge gammelmustangen i ny utgave, så man skal ikke utelukke at volvo benytter trekk fra 2/7/900-serien på nye biler i fremtiden.

 

Jeg synes C30 er en tøff bil, men dessverre altfor upraktisk for en fyr i min situasjon...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AWD systemet til Volvo (haldex) ser jeg mange sier er elendig.

 

Men jeg har kjørt v50 t5 awd på isbane, skal love deg den grov seg gjennom svinga, til og med på sladd!

 

Videre synes jeg c30 er en ganske fin bil, bortsett fra linjen som den bakre sideruta lager, synes ikke det er særlig pent.

Ellers kunne ikke jeg tenkt meg en c30, men morra mi har velig lyst på en!

 

Synes det sier ganske mye,den lyser litt "konebil".

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fronten er helt ok men rompa er noe av de verste jeg noensinne har lagt øya mi på. skammer meg over att de står volvo på den egentlig det der er en bil for kvinnfolk 30+.. men dette er min mening ingen vits i å begynne krangle for de! (sånn på forhånd)

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fronten er helt ok men rompa er noe av de verste jeg noensinne har lagt øya mi på. skammer meg over att de står volvo på den egentlig det der er en bil for kvinnfolk 30+.. men dette er min mening ingen vits i å begynne krangle for de! (sånn på forhånd)

 

for meg er volvo historie, så er det bare opp til slike osm bl.a. meg og deg og holde liv i det gode som er igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tøff i trynet med lakkerte "fangere" altså 1 farge på hele karosset... Liker egentlig ikke rompa jeg heller, men god å kjøre og fin å se på forfra :)

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes C30`n er veldig pen, og at de har gjort mye rett når de designet den.

De som kjører rundt i gamle skoesker (2xx, 7xx og 9xx serien) skjønner jeg at ikke liker den, men jeg liker ikke biler som er tegnet med vinkel og linjal....

Som tidligere nevnt, ikke noe poeng at Volvo`s nye modeller skal hentes fra teknisk museum.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes C30`n er veldig pen, og at de har gjort mye rett når de designet den.

De som kjører rundt i gamle skoesker (2xx, 7xx og 9xx serien) skjønner jeg at ikke liker den, men jeg liker ikke biler som er tegnet med vinkel og linjal....

Som tidligere nevnt, ikke noe poeng at Volvo`s nye modeller skal hentes fra teknisk museum.

 

Kjører gammel 240 og div jeg, liker C30'n veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Texascom sier. Jeg å kjører gammel 240;) Men syns C30`n er meget i orden bortsett fra bakparten. Men begynner å like den mer nåe enn første gangen. Har selv betilt meg en ny S40 Sport 1,6Diesel Momentum å gleder meg utroig til den kommer;)

Volvo S40 Sport 1,6 Diesel (Bruksbil)

____________________________________

 

Volvo 240 B230F 1988mod(Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår