Gå til innhold

Noen som har Volvo C30 her?

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

som jeg sa i posten min, eneste nyere volvo jeg hadde erfaring med, er S60, som har et gigantisk dashbord, samme med V50, er ikke plass til beina dine i passasjer setet foran, fordi de har prioritert å ha med et dashbord istedefor passasjer :p

 

Dette synes jeg er kjempe bra sagt av deg, for det med setet og dæshbordet stemmer overens ikke med det du sier!!

Kjempe god plass til bein++ :)

Dæshbordet er riktig nok stort, men det går ikke ut overbeinplass...minst likemye beinplass i en S60 omtrent som i en 2xx, 7xx og 9xx...!!

:)

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var på Jordkjend i Skien for å se på ein ny C30 i dag.

Var litt interresert i den, og fikk da noen brosjyrer samt et tilbud på innbytte på den jeg har nå.

Kjørte deretter til ahn jeg har handla de to sistebilene gjennom og fikk prøvekjøre ein V50 som såvidt jeg kan se og delvis fikk opplyst hos Volvo er samme bilen fram til B-stolpen/forsetene for å få sjekka plassen i den. Fikk prøve ein 1,6D som var den som var aktuell for meg, og jeg synes den var på grensa for meg når det gjelder beinplass for meg. Sånn som jeg plei sittende gnog dessuten kanten av midtkonsollen i beinet midt selv da med setet så langt bak som mulig. Nå har jeg ikke kjørt C30'n, men V50'n var god og kjøre og 1,6D motoren opplevdes som litt kjappere enn V70'n jeg har nå.

Men med tanke på beinplass og sånn så blei det ikke hverken noen C30 eller V50 på meg, fant ut jeg må ha bedre plass.

Handla bil det siste stedet(igjen), men da ein litt eldre og større og dyrere.

Fikk dessuten 40000 meir i innbytte for V70'n det stedet jeg handla enn på Jordkjend dom knapt ville gi over 100k for den. Så med tanke på innbytteprisen så blei den lik, endte opp med ein 04 S80 D5 aut. med det meste utstyr trur jeg(liker godt utstyrte biler).

04 Volvo S80 D5

10 Volvo FH 540 6*2

Idrett Lukter svette, Sport lukter bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket grunnlag har du for å si det?

Kjører du ny Volvo selv? Har du testkjørt ny Volvo?

 

Den er stygg og ja, har prøvekjørt ny volvo, men skal ikke utale meg om holdbarhet og hvordan motorene er på C30 men utseendet er kvalmt! Men kvaliteten\holdbarheten på disse motorene har jeg vondt for og tro at er like bra\holdbare som de gamle b18-b230 motorene! Er nokk ingen av de bila som blir lagd i dag som blir og finne som veteran biler, de er nokk på skroten lenge før den tid!

 

Sitter også kjempe vondt i disse nye bila! (det gjelder stort sett alle)!

 

Ikke er de noe ekstremt miljøvenelige heller som de skryter av, den ene 2005 modell 1,6 liters focusen til fatter`n bruker 0,65 på PEN langkjøring! Og 240`n til en kamerat av meg med LH 2.4 og F motor bruker 0,75-08 ca.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt 850, S60, XC 90, men synes ikke det var det helt store! Men er ikke så mye å klage på!

 

Men lenge leve org. 240 seter med R-Sport trekk! hehe ;)

 

Du er nok en liten artig skrue du som synes du sitter bedre i gamle 240 seter med r-sport trekk, enn i setene som er i nyere Volvos.Som jeg synes er bedre og sitte i en stolene i en 2005 mersecdes s klasse .Så det er nok deg det er noe feil med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hadde du prøvd en nyere Volvo hadde du ikke kommet med denne kommentaren...Er ikke for ingenting Volvo anses for å ha noen av de beste setene i bilverdenen.

 

Støtter den. Har kjørt C30, S40, V50, V70, XC70, XC90, C70, S60, S80 - you name it, i stort sett alle utstyrsnivåer og motorvarianter, og er det ÉN ting Volvo aldri skuffer på så er det setene.

 

Definitivt de diggeste setene jeg vet om, kanskje med unntak av nye S-Klasse med massasjestoler :rolleyes:

 

Forresten, om noen vurderer å kjøpe seg en C30 - sørg for at dere får sportsrattet med alu-innlegg. Tjukt og deilig! :D

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvoRsport:

Heisann! tror det vel hjelpe, holder lenge som bruks bil den. Komfort og kjøre glede i en liten hvit bil :)

Ja, så den :) han må få på D5/T5 potta, ser så tom ut bak uten doble potter.

 

Han skal få på doble enderør bak etterhvert, tenkte å få bygd et custom 2,5" anlegg. Men vet du forresten hvor mye original T5/D5 potta koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

volvoRsport:

orginalt, orginal bakrepotte med dobbel blås kom vell på 3500-4000,-

husker ikke om det er med eller uten ansatt rabatt :)

Kan ikke sette på "jalla" anlegg på en bil til 400.000,- huff..

 

Nytt bilde før 20" kommer på kiddie

bildor043sx6.jpg

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår