Gå til innhold

Har du noen gang sprengt ett element?

Ranger emnet


Zetec

Har du noen gang sprengt ett element?  

102 stemmer

  1. 1. Har du noen gang sprengt ett element?



Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

NEI..

 

Har kobla en RF T112D4 600rms på en punch 3001 380watt 2ohm, og på en punch 10002 1100watt 4ohm (ikke stabil 2 ohm..) kobla Rf`en i 2 ohm og kobla på.. spilte til forsterker gikk i protect gitt.. no problemo :D Har kobla den i 8ohm senere og uten problem..

 

gain og volum og kontroll på volum knappen er nøkkelen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok knekken på en cerwin vega vega15 med å rive nedre spider fra chassiet. sprengte å en it-15 fra cerwin vega med å kjøre på med 800w rms istede for de 400 anbefalte over lengere tid å basstest. spolen blei relativt forkulla :P

hadde bilde av spolen men det forsvant desverre i en hardiskkrasj jeg hadde igår :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok noe med signalet inn på forsterkeren tenker jeg, for hadde det samme problemet ett par ganger til jeg fikk ordnet en ny og bedre jording for spilleren, mulig at det var noe på signalinngangen til forsterkeren også da, hvem vet..

 

oki, kjørte 10mm2 på både jording og + rett til batteriet jeg.. men spilleren fikk jo støy også den gangen.. :O

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kamerat som arbeider på Hvam, og får bilstereoutstyr som er utgått... For mange tusener. Og han har en tendens til å ødelegge alt han får tak i :angry: Dette gjelder også bilstereoutstyret han har fått. Så han har sprengt både smått og stort anger2 :anger: Typisk fjortishærverk:(

 

Så etter min mening burde noen ta fra han retten til å eie stereo!

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sprengt 2 stk tsw 5000 spl nå, en på en velocity 11500 forsterker, og en på en rf bd 20001.

Trodde bare di tålte mere jeg,men spillte vell litt for gøyt.

 

Spørs vel om du burde kikket litt på noen innstillinger der ;) Jeg har hardkjørt disse elementene sjøl på 30001BD uten problemer ;)

 

Men en 20001BD er ikke akkurat noen kraftkar heller, hehe, så er jo klart at for høyt volum og for liten effekt resulterer jo i ett element som ikke låter så bra etterhvert :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, diskanter har man jo tatt natta på, men aldri et sub-element.

Men har derimot fått et uttallig antall subbere til å gå opp i liminga, spider, oppheng og senter-kopper. har også en revnet senter-kopp på lista.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte noen konkurranser i DB-drag for 4-5 år siden med utstyr fra Kove Audio og Hart audio.

Testet ut 2 stk firkantete Hart 12" og en 2 kanals Kove forsterker på 1500W RMS.

Ble målt til 139 db på søndagen og alt virket bra, men på mandagen når jeg kjørte hjem fra jobb begynte det å lukte svidd i bilen. Jeg tenkte først at det luktet svidd fra lastebilen foran meg, men når den svingte av luktet det like ille.

Noen sekunder senere hørte jeg vill blafring fra den ene bassen.

Resultatet var at hele konen hadde blitt separert fra opphenget og magneten satt bom fast. Ble vist litt mye effekt på stakkaren.Farlig med bassremote foran i bilen og litt vel kraftig forsterker....

 

 

Har også brent mellomtonen på passasjersiden . Et brudd i strømkretsen i forsterkeren ga elementet litt mye strøm. Focal elementet løftet seg opp og sank sakte ned igjen og brant seg fast. Ble kostbart med nytt frontset og reperasjonene på soundstream forsterkeren.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne svare ja på denne voten, men sannheten er vel ikke at jeg har sprengt ett, men heller ett på annen hver konkuranse, sånn ca... :hammer

innen bilstereo har vel sprengt, tja, 11-12x pioneer TS-W121SPL suber, 2x MGR 15" F-series suber, 2x pyramid 12", 1x 18" fra 1964 (ja du leste riktig, den ble 42 år gammel), 3-4x mellomtoner, og 3-4x diskanter.

 

det er det jeg kommer på sånn i farten i allefall... ^_^;;

 

nå skal det dog sies at jeg har drivet med bilstereo bare de siste 3 årene omtrent. har gått med en del elementer innendørs også de tidligere årene. men ingen de senere årene, vel og merke, da jeg ikke er opptatt av å spille høyt inne lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste elementet jeg kan huske jeg har sprengt er diskantene til et av de første komponentsettene DLS kom på markedet med.

Balansert dome med 10mm spole, merket med "Made in France" til tross for at det sto "Handmade in Sweden" på nesten alt DLS solgte på den tiden (89-90)

Måtte riktig nok lodde/lime på nye lissetråder på et par "Hightech" 12" basser etter litt heftig spilling en gang men ellers har det meste overlevd mitt eierskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår