Gå til innhold

Sitter som quattro - reklame

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

ehm,, når jeg clutcher i en sving med bilen min legger den seg pent ut, ræva kommer først på min bil.

 

Har forresten gjort en del så bilen blir mer overstyrt, blandt annet stivere dempere bak, mer luft i dekka osv. kan bevise det!;)

 

Bilen min understyrer elegant i svingene :) snuten rett fram. en og annan gang kommer jeg med ræve ut også :D

 

Men er lei av å bli stående fast og plages når jeg ikke kommer meg en liten bakke engang, så er nå på jakt etter audi competition eller annan morro quattro :)

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

Den filmen er repost og laget ett rabalder sist den var oppe så hele tråden ble slettet.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dem hadde kjørt litt fortere gjennom svingen hadde audien understyrt og havnet på jorde.

Jeg har selv audi 90 2,3 20v quattro som jeg kjøpte for å leke meg med i vinter, men er ikke helt fornøyd med den. Det er ikke noe bil som er laget for å leke seg med pga alt for mye trekk på forhjulene. 60% foran og 40%bak. Og da oppfører den seg veldig mye som en forhjuls trekker.

(Dette gjelder ikke de nye audiene for dem har 50%foran og 50%bak)

Jeg har prøvd ford sierra cosworth 4X4 og en lancia delta integrale dem var mye morsomere å leke seg med.

Men audien tar seg like bra frem.

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dem hadde kjørt litt fortere gjennom svingen hadde audien understyrt og havnet på jorde.

Jeg har selv audi 90 2,3 20v quattro som jeg kjøpte for å leke meg med i vinter, men er ikke helt fornøyd med den. Det er ikke noe bil som er laget for å leke seg med pga alt for mye trekk på forhjulene. 60% foran og 40%bak. Og da oppfører den seg veldig mye som en forhjuls trekker.

(Dette gjelder ikke de nye audiene for dem har 50%foran og 50%bak)

Jeg har prøvd ford sierra cosworth 4X4 og en lancia delta integrale dem var mye morsomere å leke seg med.

Men audien tar seg like bra frem.

 

 

det der er det dummeste jeg har hørt, Din bil trekker opptil 75% ettersom hvor mye grep det er, er det mest grep på bakhjula vil kraften overføres til dem.

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dem hadde kjørt litt fortere gjennom svingen hadde audien understyrt og havnet på jorde.

Om føreren ikke kan bruke bilen men kjører den som en forhjulsdrevet bil så har du rett, men om vedkommende kan sette opp bilen før svingen og bruke quattrosystemet skikkelig så kan han kjøre fortere gjennom svingen enn de aller fleste ;) Husk at jeg sa fortere enn de fleste, ikke fortest av alle. Således kan det sies at reklamen ikke er reell siden bilen kjøres "normalt" gjennom svingen, Audi er da ikke bedre enn andre bilmerker.

Om man snakker om fremkommelighet er det ingen over quattro og torsendiff. Joda, selvsagt kommer f.eks. snøscooter bedre frem, men snakker nå om biler men hjul, ikke belter.

 

det der er det dummeste jeg har hørt, Din bil trekker opptil 75% ettersom hvor mye grep det er, er det mest grep på bakhjula vil kraften overføres til dem.

Helt riktig, diff'ene flytter det meste av drivkraften til det/de hjulet/hjulene som har best grep

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dere på tynn is. Jeg jobber på møller og det har jeg aldri hørt om at audi kan overføre kraft mellom foraksel og bakaksel uten en senterdiff brems?

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente selvfølgelig uten senterdiff brems

 

akkurat dette har Audi med Torsen girkasse, overfører krafta til akselen med best grep. enten forover eller bakover eller begge..

 

Men du må ha friksjon for att det skal dra der.

 

men fremdiffen og bakdiffen er helt løse, eneste som er morro er bakdiffen som har diffsperre manuelt;)

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår