Gå til innhold

Min G60 Syncro

Ranger emnet


GolfG60Syncro

Anbefalte innlegg

Originally posted by GolfG60Syncro

Hahaha! Hengerfeste suger, ja.... Tar det SNART!! Bilen er en Rallye, bortsett fra karosseriet, min er og en 91' så den har elektronisk diff brems...........;) Det skal litt til for å spinne........ :D Effekten oppgis med dette til........: Akkurat passe..... Importerte bilen i Juni, og vil ikke ha tilsynet på døra....igjen........ 1,5bar+ Dette er en sinnsykt morsom bil å kjøre, grisete føre gjør det bare bedre.... Gi gjerne tips og bilder ang. styling og sånt, men det er fullstendig uaktuelt med RS PS DS QX++++ sånn at det blir plastikk japse hvasomhelst.... Dette er en Golf, og det kommmer alltid til å være en Golf, ikke noe annet.......

:dude:

 

Lader 1,5 bar??? Det tror jeg nok, med tenningen et hakk feil og montering av ladetrykkmåleren feil. En g-lader med vanlige lager tåler 13-14000 o/min. Klarer du over 1,3 er du kjempegod, eller har montert den på en Polo G40. Når du kommer over 14000 o/min begynner tin å ryke, spesielt hvis den er portet. Simringer begynner å poppe ut av scrollen pga høyt oljetrykk. Da trenger du separat oljesystem for laderen. Når laderen kommer over 14K har du også så stort turtall på laderen at simringene blir svidde og du bør bytte de ofte. Og la meg ikke begynne med scroll lagerene på G60, de suger bigtime. PSD driver nå og utvikler deler for SAFE kjøring med 58 mm ladehjul og normalt motorturtall. Kommer tilbake med nyheter om det over nyttår.

 

Hvorfor skal du flytte turtallssperren til 8K? Orginaltoppen sliter allerede med gjennomstrøming ved 5,5K? Løfterne tåler litt over 7K!!!!

 

Jeroen Dik kjører med 1,15 bar ladetrykk på sin 16v G60. Han har turtall på laderen på 18650 ca. med 1:2,26 utveksling og tannreimdrift. Dette tilsvarer ca 56 mm ladehjul. Da overhaler han laderen sin hver 400-800 km.

 

Selv ikke 270 hk 8v motorene han bygger har mer enn 1,2 bar ladetrykk.

 

1,5 bar reelt ladetrykk må du lengere ut på landet med.....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner jo at dere har peiling, og har ikke tenkt å lage et helvetes kaos, men det er ikke vits i å begynne å være sur og grinete.... Vet at G-Laderen har sine åpenbare begrensninger på mange områder men jeg har bare ikke helt sansen for hverken Lysholm eller Bahnbrenner..... Klarer ikke den lyden, og du kan gjøre MYYYYE med en G-Lader for den latterlige prisen til Bahnbrenner.... Kompis betalte 23k for kompressoren og 5-6k for lyddemperen.... Må nesten le litt altså, for da kan du fiklem mye mad G-Laderen din..... Mer enn jeg ga for bilen min jo...... Haha!! Hver sin smak, men det er grenser.....! Eller er det ikke det....?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Skjønner jo at dere har peiling, og har ikke tenkt å lage et helvetes kaos, men det er ikke vits i å begynne å være sur og grinete.... Vet at G-Laderen har sine åpenbare begrensninger på mange områder men jeg har bare ikke helt sansen for hverken Lysholm eller Bahnbrenner..... Klarer ikke den lyden, og du kan gjøre MYYYYE med en G-Lader for den latterlige prisen til Bahnbrenner.... Kompis betalte 23k for kompressoren og 5-6k for lyddemperen.... Må nesten le litt altså, for da kan du fiklem mye mad G-Laderen din..... Mer enn jeg ga for bilen min jo...... Haha!! Hver sin smak, men det er grenser.....! Eller er det ikke det....?

 

Prøver bare å frem at skal du ha mye effekt i en G60 er det ikke i G60 laderen du må jobbe. Ladetrykke er heller ikke hva du bør sikte mot, men flow.......

 

Dvs portet topp, innsug, grenrør, dobble innsug på laderen osv

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK gutter og jenter, endelig lunch.... Ange senkesett så er det spesielle fjærer og dempere bak på sync'en, då de du har passer neppe...?

Ang Ladetrykk: Jeg er ikke heeelt blåst selv heller. Gidder bare ikke krangle om ting på en tråd som skulle handle om bilen min, IKKE om SIMPLE regnestykker på flow vs. ladetrykk.... Har fagbrev som Flymekaniker, og har jobbet med både flow og trykk mer enn mange.....

Man trenger ikke så veldig mye peiling for å forstå at ladetrykk kan ses på som mer eller mindre et mål på motstand. Har du en topp som ikke flower, så får du motstand, dermed trykk, før "innstrupningen". Tetter du innsuget vil det bygge seg opp....... ELLLER?? Har du en topp som flower maksimalt, altså null motstand (LITT usannsynlig???) får du.....? Riktig: Null trykk (uansett utveksling).......... Det som er viktig i en hvilkensomhelst bensinmortor er......? Riktig: Flow...... Ikke gidd å prøv å skremme meg med klaringer (tolleranser som det sies)....... Jeg jobber daglig fra 07:00 til 15:00 og ofte overtid med Turboshaft motorer som yter 3600hk/28000rpm.... Dette er for ordens skyld Jetmotorer til helikoptere vi flyr med i Nordsjøen, og klaringer kan jeg litt om....... For å si det kort og greit: G-Laderens klaringer blir traktormekanikk i denne sammenhengen... Jeg kan litt om lagre og simmerringer og, så det er litt morsomt å høre på enkelte...... For ordens kyld: En RS85 Lader produserer 1,5bar med 58hjul, og en original topp.... Porter du toppen maks, og benytter større ventiler får du? 1,3......... Vi får begynne med enkle regnestykker, regner ikke med det er ferdig diskutert enda enda, men lag gjerne en ny tråd........?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bytter du selvsagt til 250kpa mfa, og spesiallager en chip. Men når noen VET ALT, og tror at andre har sin første PG, så blir det jo litt friskt.......... :D Når det gjelder flow vs trykk så er det vel ikke den største nøtta som skal til for å skjønne at trykk hjelper jævlig lite, hvis flowen er null... Men påstår du at det ikke lar seg gjøre å få 1,5 bar så har du tapt... Flowen har jeg ikke snakket om før du kom, og det har heller aldri vært spurt.... Er selvsagt klar over at grenrør, og innsug i kombinasjon med store ventiler og porting gjør mer sus enn 175bar og "tett i toppen"........ :rolleyes:

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

OK gutter og jenter, endelig lunch.... Ange senkesett så er det spesielle fjærer og dempere bak på sync'en, då de du har passer neppe...?

Ang Ladetrykk: Jeg er ikke heeelt blåst selv heller. Gidder bare ikke krangle om ting på en tråd som skulle handle om bilen min, IKKE om SIMPLE regnestykker på flow vs. ladetrykk.... Har fagbrev som Flymekaniker, og har jobbet med både flow og trykk mer enn mange.....

 

Lurte på hvor lang tid tar det og utdanne seg til flymekaniker???

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... 1år Elektro, 1år Flyfag, 1år Flytekniske fag(Mekaniker) ELLER 1år Avionikk(Avioniker). Du velger altså siste året om du vil bli mekaniker eller avioniker, tilsammen 3 år begge retninger. Deretter 2år læretid sivilt, eller 2 1/2 militært, som er inklusive befalsskole.... Avionikerne er folka med peil på strøm, altså flyelektroniker om du vil..... Bilen fin eller.......................? :)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Hehe.... 1år Elektro, 1år Flyfag, 1år Flytekniske fag(Mekaniker) ELLER 1år Avionikk(Avioniker). Du velger altså siste året om du vil bli mekaniker eller avioniker, tilsammen 3 år begge retninger. Deretter 2år læretid sivilt, eller 2 1/2 militært, som er inklusive befalsskole.... Avionikerne er folka med peil på strøm, altså flyelektroniker om du vil..... Bilen fin eller.......................? :)

 

Ja bilen så fin ut den, men liker ikke golf noe sælig begynner å bli for gammelt..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak selvsagt.... Flymek anbefales i allefall, som regel finere jobb enn som bilmekaniker, helt andre arbeidsforhold.... Og sikkert litt bedre lønn.... Selv om det ikke er all verdens i forhold til det det engang var... Trives sinnsykt godt på jobben, og det er jo greit når prøveturen etter Overhaul går i Nordsjøen, i stedet for til Carl Berner liksom... Eller noe sånt.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår