Gå til innhold

Min G60 Syncro

Ranger emnet


GolfG60Syncro

Anbefalte innlegg

Originally posted by GolfG60Syncro

Hver sin smak selvsagt.... Flymek anbefales i allefall, som regel finere jobb enn som bilmekaniker, helt andre arbeidsforhold.... Og sikkert litt bedre lønn.... Selv om det ikke er all verdens i forhold til det det engang var... Trives sinnsykt godt på jobben, og det er jo greit når prøveturen etter Overhaul går i Nordsjøen, i stedet for til Carl Berner liksom... Eller noe sånt.....

 

Ja har jobbet som mekaniker i over 9 år nu,begynner å bli lei:(

 

Men over til golfen din, skal du ha ut mye effekt så sats på turbo og 16v topp;)

 

Her inne må men ikke komme å si noe vis man ikke er 100% sikker på at det er rett,da blir du fort lynsja..

 

men lykke til med bilen værtfall..:peace:

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med Golf type innsug....? Lurer litt på 16V G60, men da er det jo svært greit med innsuget på rett side.... Turbo frister egentlig ikke så sinnsykt, vet ikke helt hvorfor... Liker nå disse G60'ene jeg, selv om de har sine up's and down's... Synes det var jæævlig trist med den bilen din... Kan bare forestille meg, eneste jeg har blitt frastjålet er bilstereo og cd'er, og da var jeg faen langt nede... Du mister den steinråe bilen, jeg vil ikke tenke på det engang.... Blir sinnsykt trekt av å se for meg jævelen kjøre avgårde... Ser jeg den bilen ligger balltreet løst... Skal faen få ete drit hvis jeg ser han.... Tipper det ordner seg på et eller annet vis... Det bør det.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Har du noen close-up bilder av motoren? Hvor mye yter den?

 

Motorrommet er ikke noe å skryte av foreløpig... Yter vel 190hk, uten at det er målt, så det var egentlig dustete sagt... Hater når andre sier sånt... Haha! Det er modifikasjoner på gang, men pri 1 er å få bilen i strøken stand først... Tar close up's når motoren er close up's verdig............:)

 

Trenger enda senkefjærer.......

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfRallye

Min ladet 0,65 bar og jeg syntes det gikk godt.

Dro ifra Porsche Boxster.

 

Schrick 276 kam gjorde underverker fra 5000 og oppover.

 

En jeg "kjenner" skal visstnok ha sinnsykt peiling på VW, Golf, G60 og alt dette, han sier Schrick er noe drit, pga materialkvaliteten... Mener Piper er det eneste som duger... Har ikke erfaringer med annet enn Piper fra Gti 8V selv, så... Men det funker bra for deg altså.....? Kan jo fort være han bare vil selge.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett hva en skrekk kam har gjort på en G60 motor, og det så ikke pent ut... kammen skjærte seg og låste reima. Så der måtte det ny topp til (og det hadde jo jeg liggende :))

Kan jo være feilmonterte og, men jeg har hørt at de kan være skumle, bedre å heller slipe om en orginal mek. kam, og mye billigere.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

http://www.orz-motorsport.com/

 

...ser ut som har litt snacks til G60 motoren. (275hk kit osv...)

 

Oliver er USA agent for SLS. Det meste er likt med det sls tilbyr.

 

Har sett hvordan Oliver porter g-ladere (den som er i avataren min), det ser utrolig bra ut.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Mysteriumet er for meg: Hvem er Oliver........? Hehe.... Skal jeg liksom gjette meg fram til det..........? :)

 

sorry, OliveR Zieseniss, ORZ

 

Typen som eier selskapet. Kjørt brutal G40 før, 1,5L G60, 60 mm ladehjul, tannreimdrift, 944 Intercooler.......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Vurderte mek kam, men er ikke kapabel til å slipe selv.... En som mente du kunne bruke den som den er.... Hva må slipes....?

 

man sliper jo om selve kammen...... mek kammen har høyere løft, derfor er det nok gods til å få flyttet "toppunktet" på kammen en god del grader mer. om du skjønner... er ikke noe man sliper selv nei, men en fyr i stockholm gjør det for 500.-

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår