Gå til innhold

Min G60 Syncro

Ranger emnet


GolfG60Syncro

Anbefalte innlegg

Hadde dem på en mnd uten spacere - men da subbet det en del i ( merker i felgen ) men har noen 5 mm spacere liggende - vil tro det skal holde.

 

Skal prøve med dem - de er universale - så kjøper som passer på hvis det holde med 0,5.

 

Kan gi beskjed når det blir sommer dekk sesong...

 

Har sluttet med det skift dekk annen hver dag tullet - nå har jeg vinterdekk til vinteren er slutt.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Sonick

Kan gi beskjed når det blir sommer dekk sesong...

 

Har sluttet med det skift dekk annen hver dag tullet - nå har jeg vinterdekk til vinteren er slutt.

 

Har ikke vinterfelger.... Det er ikke vinter på vestlandet, den slags er for pyser... :) En dag med lett nordnorsk høstvær i ny og ne det tåler jeg på 215/40....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå her jeg lest hele tråden din! tok sin tid, hehe

rå bil du har! vil ha en sånn en dag... men har mer en nok med det prosjekte jeg har nå, suger penga ut av lomma mi!:D

har akkurat sendt søknad til biltilsyne om syncro på enern min:) så for håpe det går i orden... da blir det og dra til tyskland og hente rally delebil:cool: vet du sånn pris dem ligger på? skal jo bare ha driverke med girkasse og lyktene, resten har jeg ikke bruk for...

 

mvh Rune

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSS

nå her jeg lest hele tråden din! tok sin tid, hehe

rå bil du har! vil ha en sånn en dag... men har mer en nok med det prosjekte jeg har nå, suger penga ut av lomma mi!:D

har akkurat sendt søknad til biltilsyne om syncro på enern min:) så for håpe det går i orden... da blir det og dra til tyskland og hente rally delebil:cool: vet du sånn pris dem ligger på? skal jo bare ha driverke med girkasse og lyktene, resten har jeg ikke bruk for...

 

mvh Rune

 

Hei,

 

Ta kontakt vi mail, erlend@volksport.no. Vi har flere Rallye'er og 1 G60 Syncro på lager hos leverandør i Tyskland... Priser varierer selvsagt, men alt kan skaffes, krasjede biler og. Har og Passat G60 Syncro... Deler lagerføres og, hugger biler fra tid til annen. Da utelukende G60. 1'er med Sync er jo greit prosjekt... :)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

OK.... Ebay er farlig.... Nå blir det mer ventiler i Min G60 Syncro...! Vant et Rocco innsug i dag til en grei penge, så nå er prosjektet godt i gang. Sitter med endel deler, må vel bare få samlet tankene og finne tid til å rasle det sammen.

 

Foreløpig plan er 1,9 GTI G60 16V Syncro med smidde stempler og litt eksklusiv innmat fra diverse S/RS Audi... 1 eller 2 G-Ladere...

 

Et bilde av den vordende 16V'n en frostmorgen på jobb....

 

G60Syncro1.jpg

 

Og mitt nyinnkjøpte Rocco-sug :) :

 

SciroccoInnsug.jpg

 

X (fun factor) = Antall drivknuter x Antall ventiler x Ladetrykk!

 

LOS!!

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Det var jo lenge siden nå...

 

Nå står bilen til demontering... Den som hadde hatt litt tid til å jobbe med den da. Satser på å ha alt klart til neste sommer en gang, kommer vel noe bilder og info etterhvert her. Ikke heelt bestemt hva som er planen, men det blir 16V; enten 1,9 eller 2,0 med ladetrykk, så får vi se hva tiden bringer...

 

Looks blir vel mer eller mindre som det er, innvendig kan det fort bli et lite bur, åpen for forslag og inspirasjon...

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo lenge siden nå...

 

Nå står bilen til demontering... Den som hadde hatt litt tid til å jobbe med den da. Satser på å ha alt klart til neste sommer en gang, kommer vel noe bilder og info etterhvert her. Ikke heelt bestemt hva som er planen, men det blir 16V; enten 1,9 eller 2,0 med ladetrykk, så får vi se hva tiden bringer...

 

Looks blir vel mer eller mindre som det er, innvendig kan det fort bli et lite bur, åpen for forslag og inspirasjon...

 

 

digger denne bilen.. 2 stk g-ladere hørtes jo ut som et tøft prosjekt :) syns du skulle prøve det jeg.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digger denne bilen.. 2 stk g-ladere hørtes jo ut som et tøft prosjekt :) syns du skulle prøve det jeg.

Hehe.. Du må ikke tro at du kom på det før meg, men det blir seriøst vurdert.. Nye displaceren og blodporting med 58 hjul på begge....? :boxing

 

Ett ord;

FETT!

Hehe, takker! Her skal det bygges ris-puffer... yodude

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsomt erlend :) skal bli interessant å følge med.. 16v g60 med to ladere har jeg sett på et par bilder før, men er uten tvil en sjelden og interessant tuning :)

Kan noen opplyse meg om hva som er fordelen med to g ladere? Kan du få noe høyere trykk med to kontra en? Eller hva blir den store forskjelen?

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Du må ikke tro at du kom på det før meg, men det blir seriøst vurdert.. Nye displaceren og blodporting med 58 hjul på begge....? :boxing

 

 

Hehe, takker! Her skal det bygges ris-puffer... yodude

 

Kom på det før deg nei.. hehe. du har jo skrevet det lenger opp i tråden :P er jo derfor jeg sa det virka tøft..hehe

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen opplyse meg om hva som er fordelen med to g ladere? Kan du få noe høyere trykk med to kontra en? Eller hva blir den store forskjelen?

 

ja, selvsagt.. man får en breiere mating av luft uten å måtte stresse laderene så mye.. eventuellt stresse begge laderene og få nok luft til luftfjæringene og :) blir i prinsippet det samme som å bytte til en større turbo som leverer mer luft, bortsett fra at det her ikke finnes noe lader-lagg :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
skjedd noe mer med golfen? Ble så stille her.

Desverre veldig lite... Ligger mye deler og venter, men tida går på andre ting. To jobber og et magesår... drunk Har ikke rørt Golf'en siden i vår, kjører A4 Avant 110 TDI automat nå... Planene er de samme, men jobb fra 06:30 til midt på natta 7 dager i uka gjør det vanskelig å prioritere fritid. Tatt oppgaven med ladere for Sverige og Danmark og, så jeg vil helst ikke tenke på når jeg skal få tid til Golf'en.... :(

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår