Gå til innhold

Min G60 Syncro

Ranger emnet


GolfG60Syncro

Anbefalte innlegg

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Sonick

Et tips :

 

Du og hadde 9x16" felger med Et25 ?

 

Det tar i demperen bak når du begynner å få den lav ...

( Greier sikkert ikke mer en 40 mm senk bak om du skal kunne ha folk i den )

 

Hmmm... hos meg er det fjærene som tar borti felgen,

når jeg skrur nedover. kan ikke ha allverden med ET når

en har gewinde.

 

dag a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by brooom

 

 

Fjærene har for stor diameter når skruer langt

ned med breie felger/litt feil ET. Er ikke mye å

gå på. Får lett samme probl foran også.

Grovt fortalt liksom :)

 

Problemet jeg refererte til var pga at vi har syncro har vi 2 delt bakasling. Når du har felger som går så langt inn får en problemer med at felgene tar i demperen ved fjærutslag. ( dempernen går rett opp mens dekket vrir seg ( pga 2 delt bakaksling )

 

På din går felgen rett opp når det fjærer. Så ditt problem å dette blir ikke det samme.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

 

Problemet jeg refererte til var pga at vi har syncro har vi 2 delt bakasling. Når du har felger som går så langt inn får en problemer med at felgene tar i demperen ved fjærutslag. ( dempernen går rett opp mens dekket vrir seg ( pga 2 delt bakaksling ) På din går felgen rett opp når det fjærer. Så ditt problem å dette blir ikke det samme.

 

Sant det=o) då e de vel fordel med spacer/mindre et ? :)

men nok om det, me plage tråden her, må få ut bilder i din tråd snart ?! snakkas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sånn er det....

 

Tirsdag blir det fri fra jobben for å montere bilen sammen igjen etter drivaksel havariet. Har glassblåst, primet og lakkert mellomakslinger og tannstang, endeledd osv. Bestilt Brembo bremser.

 

Til neste helg er det lakkering. Niiiice.... Herlig å gjøre litt med sin egen bil og av og til! :)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vel...

 

Update på status for Min G60 Syncro:

 

Bilen kom ut fra lakkboksen i går. Ser bra ut ja.... :) Lakkert i original farge; Dark Burgundy Pearl Effect. LC3U. Forøvrig ikke levert som standard på G60 Syncro, var spesialbestilt "back in -91". Et par sig i klarlakken som må rubbes vekk... Ellers pretty damn good looking.

 

Har kvittet meg med det ca 6 tonn tunge bakfangeren med hengerfeste og montert en uten.

 

Emblemfri Rallye front (JOM), lakkert nede. Std Golf2 grillist.

 

Satte på en noe mer moderat bakpotte, DTM regnsamlerne er vekk.....

 

Gjort en overhaling på alt av drivverk; Mellomaksling, alle ledd og alle akslinger. Glassblåst og lakkert, nye ledd og nye koblinger.

 

Ny giroverføring, ny lambda, ny chip, nyoverhalt tannstang, nye slanger og rør til tannstang, nye terskellister, nye el-speil, nye lister rundt om utvendig, ny G60-nøkkel, en ny lykt (må bytte andre og, den var jo gul i forhold til den nye...), nye emblemer, nye skilt, nye panserløftere (INXX), polyforinger klare til montering (må bare dreie noen kopier først.... :) ), ny ISV, BPV, FPR, nye dyser og mye annet nytt jeg ikke kommer på i farta... Mange nye 10amp sikringer etter koblinger på lysfronten.... :D

 

Forøvrig er G-Lader under seriøs modifisering. Driver med et prosjekt på den fronten... Kjører for tiden med noe slapt gammelt skrap som lader 0,8 på 68hjul. Kan ikke ha det sånn lengre, blir så deprimert.... ;)

 

Forøvrig går det mye tid på Volksport, har vært good å gjøre litt med sin egen bil nå...!

 

Noen som har den slangen fra servovæskebeholderen til tannstanga......? I need.... Med rør....

 

Kom gjerne med noe comments og konstruktiv kritikk! Vært lite i det siste.... :(

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Danna

Fett!! yodude yodude

Kom med bilder ;)

Mangler bare å bygge om til turbo nå ;) hehe

 

Hadde vurdert turboprosjekt på 2wd. Men vil ha denne noenlunde original. Den er spesiell for meg....! Leita i 2 år for å finne en good 2d G60 Syncro.... Er litt kresen på enkelte områder, men det er jo ikke mange av disse....

 

Orker imidlertid ingen T/G60 diskusjon. Det er smak og behag slik dat alltid har vært. Liker G-Lader jeg.

 

Bilder kommer...! Når jeg får hodet ut av ræva... :)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Danna

Det ble sagt med ironi fra min side, da jeg vet du gjør mye gromt ut av G-laderen ;)

 

Sjelden bil, me want! ;)

 

Ser frem til bilder :)

 

Takker! Liker den turboen din og! Ser bra ut...! Har du grå emblemer på sidelistene? Where to get?

 

Har tatt bilder, må bare få uploadet og fiksa litt...

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår