Gå til innhold

Min G60 Syncro

Ranger emnet


GolfG60Syncro

Anbefalte innlegg

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...
Originally posted by Sonick

To spørsmål:

 

Du skrev at det var laget noen 4 dørs g60 syncro - vet du et tall ?

 

Hva innpress er det på de felgene dine ? de er 9x 16 ? ( lurer på om jeg får mine på "nye"bilen )

 

Tror det er 200 2d og 300 4d.

 

9x16 ET 25 duger som smurt. Men min er jo høy da....

 

Blir det noe kjøping eller? Anbefales på det sterkeste... :)

 

Btw vært lite med aktivitet på denne tråden siste tiden... Vært litt busy med Volksport og jobbet mye i sommer. Tenkte å laste opp noe grisebilder fra sommerens aktiviteter men det blir liksom ikke gjort...

 

Har jo rasert deler av mellomaksling som reiv med seg giroverføring, lambda, tannstang etc... Det skal vist koste å leke kar.... Men deler er underveis endelig...

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en smule lang post.....

jeg leste tidligere i posten at det var laget 72 g60 16v som hadde 210 hk? hva er forskjellen fra den motoren og en vanlig g60 motor?

er det mulig å hive alt fra en vanlig g60 (ikke syncro) over til en vanlig syncro? passer alt eller blir det masse modifikasjoner? må en bytte hele ledningsnettet hvis det er forgasser på den vanlige syncroen?

btw, var det en som hadde hatt 250kmt og fremdeles ett gir til å gå på?? på hvilken bil var dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LeifPer

en smule lang post.....

jeg leste tidligere i posten at det var laget 72 g60 16v som hadde 210 hk? hva er forskjellen fra den motoren og en vanlig g60 motor?

er det mulig å hive alt fra en vanlig g60 (ikke syncro) over til en vanlig syncro? passer alt eller blir det masse modifikasjoner? må en bytte hele ledningsnettet hvis det er forgasser på den vanlige syncroen?

btw, var det en som hadde hatt 250kmt og fremdeles ett gir til å gå på?? på hvilken bil var dette??

 

100 G60 16V motorer ble laget av VWM. 72 ble solgt i Limited Golfene, 1 i en Corra med Syncro og de resterende 27 ble solgt.

 

Syncro karosseriet er spesielt (større tunnell) og en 2wd kan ikke bygges om til Sync mere med overflytting av deler. En kan imidlertid flytte en G60 motor i en hvilken som helst Golf med eller uten Syncro, endel ledningsnett må da byttes ja. En std Syncro uten G60 motor er jo litt annerledes på endel områder i forhold til G60 Syncro, men det vil jo humpe og gå....

 

Jeg har hvertfall ikke flere gir å gå på når jeg evt passer 250 uheldigvis.... :) Da tror jeg det er på tide å trekke skjerm...!

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LeifPer

hvis du hiver over en g60 girkasse, må du sveise eller noe da? hvilke flere deler må byttes for at det skal gå da?

 

Syncro kassene er spesielle. En vanlig Syncro kasse og en G60 Syncro kasse er heller ikke like. Men G60 motoren går fint på en std Syncro kasse. Hvor lenge det holder blir jo neste spørsmål... Ombygget blir ellers helt likt et hvilket som helst annet ombygg på G2 plattform, ikke noe superstress. Litt ledninger eneste... De fleste blokkene går på de fleste kassene. Alt går.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

 

Høres friskt ut.... ;)

 

Reell hastighet? Hvilken kasse er det du bruker og snakker vi 21000 omdreininger?

 

Var 7% feilmargin, så skulle bli rundt 230-5? i reell fart. Drøye 6000omdr hadde jeg

 

Var en 02A "landeveiskasse" fra passat jeg hadde den gang. stammet fra en tysk bil.

Spesiell utveksling på de kassene iaf, 2000omdr i 5 ga 100 kmt, så 6000omdr ble 300kmt!Veldig behagelig å kjøre med når man har masse dreiemoment, men litt kjedelig når man skulle kjøre aktivt, 130 på 2 gir og 180 i 3 gir blir litt spesielt. Nå har jeg byttet til en vanlig G60 kasse fra 91 corrado, kode CBA, den har en helt annen utveksling. 2700omdr i 5 gir gir 100kmt på meteret, så med denne kassa klarer man vel maks 240.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

 

Var 7% feilmargin, så skulle bli rundt 230-5? i reell fart. Drøye 6000omdr hadde jeg

 

Var en 02A "landeveiskasse" fra passat jeg hadde den gang. stammet fra en tysk bil.

Spesiell utveksling på de kassene iaf, 2000omdr i 5 ga 100 kmt, så 6000omdr ble 300kmt!Veldig behagelig å kjøre med når man har masse dreiemoment, men litt kjedelig når man skulle kjøre aktivt, 130 på 2 gir og 180 i 3 gir blir litt spesielt. Nå har jeg byttet til en vanlig G60 kasse fra 91 corrado, kode CBA, den har en helt annen utveksling. 2700omdr i 5 gir gir 100kmt på meteret, så med denne kassa klarer man vel maks 240.

 

Stilig... Men er jo relativt sjelden en driver og freser rundt i de hastighetene der da...

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår