Gå til innhold

THolandsli: Volvo S90 får litt lyd

Ranger emnet


tohola

Anbefalte innlegg

Installbay Hamar:

Høres bra ut, får vell ta en helgetur til Hamar så vi får trekt på litt negerskinn på dørene. Å jeg har et lite budsjett for koblingsutstyr og div som skal brukes opp hos deg tenkte jeg.

 

T0mmen:

Er nok Rørvik litt lenger nord, men er du i det området må du si fra. ;-)

 

fiesta_xr2i:

Du e itj så værst i geografi du... :partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E da vell trønder vettu! hehe....

 

Blir hjemme i vinterferien og påskeferien å da blir det effektiv jobbing i garasjen. (Så mye som dama tillater og litt til)

Håper å bli ferdig til Gatebil på Rudskogen i juli, men den planen går vell i vasken regner jeg med. Skal bytte og lakkere opp 4 dører og bytte interiøret og bygge om det litt. I tillegg må jeg bygge om hjulopphenget bak, må få laget kraftigere fjører for å kompensere for økt vekt. I tillegg tenkte jeg å ha det høydejusterbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E da vell trønder vettu! hehe....

 

Blir hjemme i vinterferien og påskeferien å da blir det effektiv jobbing i garasjen. (Så mye som dama tillater og litt til)

Håper å bli ferdig til Gatebil på Rudskogen i juli, men den planen går vell i vasken regner jeg med. Skal bytte og lakkere opp 4 dører og bytte interiøret og bygge om det litt. I tillegg må jeg bygge om hjulopphenget bak, må få laget kraftigere fjører for å kompensere for økt vekt. I tillegg tenkte jeg å ha det høydejusterbart.

Tja, vinterferien kan det vell bli skralt med tid. Mye jobbing på båt fremmover nå..Men påska skal jeg se om jeg får tatt meg tid:) Håper å være ferdig med dørene selv til påska, iallefall ferdig støpt..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiesta_xr2i:

Nattarbeid blir det sikkert, vi får kalle det "guttekveld" så jeg har unnskyldning ovenfor den bedre halvdel. hehe

Kaffe må du spørre brodern om, er han som er kelner vet du. ;-)

Påskeferien er fra 2.4 til 10.4. Men jeg er jo flink til å strekke på feriene så tenker det blir så jeg kommer heim 28.3 og drar 15.4 om det passer sånn å ikke prøver, eksamener e.l kommer i veien.

 

T0mmen:

Bare å ta en tur det, så får vi inspisere hverandres verk. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå å tenker på strøm bak til forsterkrne. Her trenger jeg deres hjelp. Idag sitter det et ganske nytt og kraftig Sønnak batteri i bilen (95Ah). Det jeg hadde i tankene var å kjøpe enda ett likt batteri som jeg monterer på andre sida fram i motorrommet. Tanken var da å legge 50mm2 kabel mellom batteriene og bakover til kondensator og fordelingsblokk i bagasjerommet.

 

Trenger jeg kondensator? Er disse batteriene brukbare eller anbefales det å kjøpe noen "stereobatterier"?

 

Prøver å holde "studentbudsjettet" mitt litt. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå å tenker på strøm bak til forsterkrne. Her trenger jeg deres hjelp. Idag sitter det et ganske nytt og kraftig Sønnak batteri i bilen (95Ah). Det jeg hadde i tankene var å kjøpe enda ett likt batteri som jeg monterer på andre sida fram i motorrommet. Tanken var da å legge 50mm2 kabel mellom batteriene og bakover til kondensator og fordelingsblokk i bagasjerommet.

 

Trenger jeg kondensator? Er disse batteriene brukbare eller anbefales det å kjøpe noen "stereobatterier"?

 

Prøver å holde "studentbudsjettet" mitt litt. hehe

 

Vil uansett anbefale å bli kvitt batteriet ditt og kjøpe ett eller to AGM batterier :)

Spørs om du kommer til å trenge kondensator...

Er vel OK dynamo på bilen din?

Og ingen ekstreme forsterkere så vidt jeg har sett?

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sønnak batteriene er ikke bra nok mener du? Hvor selges AGM og ca. pris?

Dynamoen er på 120A mener jeg. Forsterkerne er vell ganske moderate kan du si. Monoblokkene er på 550w ved 2 ohm.

 

etter min mening så holder de sønnak batteriene i massevis! skille rele hadde jeg droppet,bare spenningsfall å tull med de....

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor begynner "alle" å rope AGM/gele batterier så snart noen skal hive litt stereo inn i bilen???

med fare for å trakke noen på tærne her inne nå sier jeg drit i å bruke en masse penger på å sprenge studentbudsjettet ditt,prøv først med det du har planlagt og oppgrader de kablene som er orginalt.

med 2 gode blybatteri,en frisk dynamo og oppgraderte kabler TROR jeg du har strøm så det holder til de forsterkerene du skal ha inn.

Er litt usikker på strømtrekket på de ampene der men det koster ingenting å prøve før du bruker mere penger,er det for lite er det jo bare å oppgrader senere(er jo ikke så mye jobb å bytte 2 batterier).

 

skillerele trenger du ikke.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig,gode "gammeldagse" batterier skal man ikke spøke med! har vist seg maaaaange ganger att de tåler mye mere juling mye annet rart på markedet.

nok strøm og skikkelig lading/kabler så trenger du ikke kondensatorer heller,er ganske sikker på att 99% av de som har kondiser,har den for syns skyld,det har iallefal jeg....for den som hører forskjell på lyden i bilen min med og uten kondis,skal jeg seriøst vurdrere å gi bort min f#1 spiller til....:yodude:

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår