Gå til innhold

THolandsli: Volvo S90 får litt lyd

Ranger emnet


tohola

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Freemason:

Får satse på at lyden blir brukbar, vist ikke så har jeg et prosjekt på gang fremst i bilen som også kommer til å lage litt golåt. :-D

 

Fiesta_xr2i:

Neste gang jeg kommer hjem regner jeg med jeg har med meg en ny litt mindre håndoverfres til sånne små kosejobber.

Best-tools er noe jeg hater, derfor er det tradisjon at noen kompiser kjøper det til meg til jul. Derfor finnes det blant annet ei Best-tools skrumaskin i skogen ovenfor garasjen. Hadde aldri trodd jeg skulle klare å kaste så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble kassen og bunn tilsidesatt å jeg startet på med sidene.

 

Bunn til sidepanelene.

Bilde239.jpg

 

Bilde240.jpg

 

MDF ble byttet ut med kryssfiner.

Sidepanel ble kappet ut.

Bilde237.jpg

 

Litt vold og tilpassing.

Bilde238.jpg

 

Så startet hodebryet med hengslen. Hvordan skulle dette løses?

Bilde243.jpg

 

Da er det fint med en bror som ikke er så overvektig som undertegnede.

04012007099.jpg

 

Slo igjen luka litt.

04012007098.jpg

 

Å vips kom han ut igjen med bilde av hvordan det så ut og han hadde streket opp hvor hengselen går.

Bilde245.jpg

 

Etterhvert ble vi lei av prøvinga og skrudde heller hengselen løs fra luka.

05012007110.jpg

 

Så fikk den henge der å dingle.

Bilde252.jpg

 

Etter litt kapping og liming og kuking ser det idag slik ut. Etterhvert blir det betydelig avrundede former og ei luke med glass mitt på plata. Bak der tenker jeg å skjule Play Station 2 eller noe sånt.

Bilde246.jpg

 

Foreløpig ser ramma i bunn slik ut. Har gått med noen meter stål på den.

Bilde259.jpg

 

Det var i hovedtrekk det som har skjedd i jula, nå er det 1 mnd til noe mer skjer med bilen. :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er at jeg går på teknisk fagskole i Kongsberg, mens bilen står der jeg egentlig bor, altså Rørvik i Nord Trøndelag. Så med andre ord er det ca 90 mil mellom meg og bilen store deler av året. Så jeg sitter å planlegger å tenker ut hva jeg skal gjøre om kveldene når jeg sitter her på hybeln, å når jeg kommer hjem er det "intensiv" jobbing.

Kommer noen oppdateringer etterhvert, skal blant annet få skjært ut noen stålrammer og glassruter. Skal til KennethB å trekke opp dørpanelene. Dette er planer nå før vinterferien om 1 mnd.

 

Nå sitter jeg å tegner el.skjema for setene som skal inn, en time med tegning gikk til helvette da AutoCAD klikket. Så nå sitter jeg småforbanna på meg selv for at jeg ikke hadde vett til å lagre og tegner opp alt på nytt igjen. Fikk heldigvis tatt en utskrift først så jeg har noe å gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2001 mondeo Tddi stv

87/91 sierra cosworth 4x4

x 92 fiesta xr2i 1,8 16v

x 88 sierra sedan

x 90 sierra combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår