marius242R Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 242 gt var del den første litt sportslige modellen av 240. Er ikke så mye forskjell på en GT og en vanlig 242. utseendemessig var de sølvgrå med annen front og striper. gt hadde heller ikke hjulbrønner bak, de hadde servo,b21e i 78 og b23e i 79,m46 (med skyve knapp),stor bremsekraftf.,sort innredning med striper, annet dashbord og ratt. 242gt ble ellers ikke levert med noe ekstrautstyr, men ble levert med svart innertak, samme som 240turbo. de gt'ene som gikk til usa hadde soltak, ikke de europeiske. GT ble også levert med 25mm stabstag bak samt "orange" dempere. ellers er jo gt frontspoiler og gt-instrument kjekt å ha, dette var ikke orginalt på bilene men det var å få kjøpt. jeg mener det ble solgt ca 30stk 242 gt ny i norge i 1978 og 79. en spesiel og noe sjelden bil er det,men ikke det tøffeste volvo har levert,ville heller prøvd å fått tak i en orginal 242 turbo vis du først skal legge noen kroner i en gammel volvo 242 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xwewit Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 E det den 242 gt som sto til salgs på autodb for en liten stund siden og var i Harstad. Snakke med han og han sa den var impotert fra usa for mange år siden.Skulle ha rundt 25 tusen for den. Siter Perfekt som en veltrimmet Volvo. BMW, også kalt nybegynnerfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Men må jo nesten holde den original da, synd å mygle i filler en sånn egentlig. QUOTE] Henrik H... Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Henrik har vell ikke noen GT bil. Men, ligger uansett 2 stk til salgs på blocket. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 henrik h sin er ikke gt biln nei.. er den som lå til salgs for ei stunn sia for 25 000 jah.. får se om jeg kjøper om jeg får lov av eier da.. eller om jeg legger de pengene i motor på 240'en min.. får se! må snakke me eieren først.. omså få overtalt ham!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Ganske sjelden, ja. Men jeg kjenner faktisk en som hadde en GT for mange år siden. Jeg er usikker på om jeg har sett flere enn akkurat den i virkeligheten. Det kan vel stemme at 242GT var den første litt sportsbetonte modellen i Volvo-programmet på ganske lenge da den kom. Men den kom snart til å bli erstattet av "tøffe luksusversjoner" av 244 og 245, nemlig GLT og Turbo. Og på den tiden var dessuten todørskarosseriet på tur ut, sportslig eller ikke. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennl Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 242 gt var del den første litt sportslige modellen av 240.Er ikke så mye forskjell på en GT og en vanlig 242. utseendemessig var de sølvgrå med annen front og striper. gt hadde heller ikke hjulbrønner bak, de hadde servo,b21e i 78 og b23e i 79,m46 (med skyve knapp),stor bremsekraftf.,sort innredning med striper, annet dashbord og ratt. 242gt ble ellers ikke levert med noe ekstrautstyr, men ble levert med svart innertak, samme som 240turbo. de gt'ene som gikk til usa hadde soltak, ikke de europeiske. GT ble også levert med 25mm stabstag bak samt "orange" dempere. ellers er jo gt frontspoiler og gt-instrument kjekt å ha, dette var ikke orginalt på bilene men det var å få kjøpt. jeg mener det ble solgt ca 30stk 242 gt ny i norge i 1978 og 79. en spesiel og noe sjelden bil er det,men ikke det tøffeste volvo har levert,ville heller prøvd å fått tak i en orginal 242 turbo vis du først skal legge noen kroner i en gammel volvo 242 ;) GT-frontspoiler var originalt, GT instrumentene var tilleggsutstyr. Kan også nevne at GT bilene har "flatt" reservedekk og det følger med original luftkompressor, dette begynner å bli sjelden vare! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Er det den som står oppfor der han elde bor? Er ikke GT'en kortere enn 242 også? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennl Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Er det den som står oppfor der han elde bor? Er ikke GT'en kortere enn 242 også? Kortere???? Nei, det er jo en 242.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Det eneste som skiller i lengden på (originale) 240er er eldre (75-80) eller nyere (81-93) støtfangere... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 En kamerat kjøpte seg en GT for to år siden, en del rust, men ellers bra bil. Han ga 8 tusen for den, må ha vært et røverkjøp.... Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 En kamerat kjøpte seg en GT for to år siden, en del rust, men ellers bra bil. Han ga 8 tusen for den, må ha vært et røverkjøp.... vel,som en ser det. Er det så om å gjøre at det skal stå "gt" i vognkortet så kan en jo skive på det selv. disse bilene har jo null utstyr i forhold til en 242 turbo. Det er bil som er sjelden/spesiell det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
323E21 Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Som det sies her, så er vel ikke GTn den mest eksotiske 242n, men den er uansett en viktig del av 24o-historien, så hvis den er så "klin" original som du sier så må du kjøpe den og gjøre den 100% original med striper og det hele. Legg merke til jakken som matcher interiøret :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Hei Vet om en som muligens har en til salgs! Det er endel rust sveising på den vist og det sitter en v8`r i den (TROR det er en 350 med th700 kasse) kan høre med han om noen er interesert!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Hyggelig 242 GT'n blir nevnt i forumet her, hadde en slik en for mange år siden. Prøvde å spore den, men den hadde endt sine dager på ett huggeri i Rissa tror jeg det var. Synes det var en artig bil. Den var dønn strøken. Da jeg kjøpte den på forretning hadde den en km stand på 124000. Solgte den ved ca 175000. Eneste jeg har igjen som minne er en stor poster av den. Tror det var 8 stk her i landet da jeg hadde den for ca 20 år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg