Gå til innhold

Clutch og trykkplate til getrag på volvo motor.

Ranger emnet


Knut Inge

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tryckplatta Spec 228mm förstärkt till B230 turbo m fl med försänkt svänghjul. För vridmoment upp till 440Nm med standard organisk lamell. Lamelltryck ca 1000kpm.

TP-763 2995:-

 

Lamellcentrum B30 228mm organisk lamell. LM-133 995:-

 

Er det dei 2 du snakke om?

 

Lamellcentrum B30? stemmer det da?

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du clutch til kjærra di..:

 

Lamell:

 

Volvo 140/240/740/940 m fl Getrag 28.6mm* 10-splines, 6-puck 228mm SL610VG228 1795:-

 

Trykkplate:

 

Tryckplatta Spec 228mm förstärkt till B230 turbo m fl med försänkt svänghjul. För vridmoment upp till 440Nm med standard organisk lamell. Lamelltryck ca 1000kpm.

TP-763 2995:-

 

alt fås på pedersens-racing.no

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinterlammelen er jo omtrent en av og på clutch.... Du greier nesten ikke å slure med den, og det er ikke sunt for den heller. Jeg tror jeg må opp på sinter, slurer hvis jeg clutcher ut på andre gir med 17 tom på tørra, gikk fint med 15 tom btw...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det oppsettet jeg skal kjøre med vertfalll..6 puck er vel den mest comfy sintern?? bedre enn 4 ivertfall..de ødeleggger jo svinghjulet osv..fort slitt..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som veit hvilken trykkplate og lamell som trengs til Getrag kasse og B230ET? Det er jo et annet svinghjul på ET'n enn FT'n

 

Samme svinghjul... eneste forskjell er at det er litt forskjellig borring til svinghjuls-sensoren(e).

 

 

Til trådstarter; Hold deg unna Zinter til gatebruk, det bare røsker seg selv i stykker og fungerer ikke til hverken bakkestarter eller noe annet enn pure racing på bane ol.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme svinghjul... eneste forskjell er at det er litt forskjellig borring til svinghjuls-sensoren(e).

 

 

Til trådstarter; Hold deg unna Zinter til gatebruk, det bare røsker seg selv i stykker og fungerer ikke til hverken bakkestarter eller noe annet enn pure racing på bane ol.

 

Får prøva organisk då!

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår