Gå til innhold

Kjørekurs Vålerbanen Den 24/9 Kl 1730-2030

Ranger emnet


turbothomas

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by taxidriver

det er kjipt hvis man har litt god fart og plutselig så ser du ikke en dritt framfor deg.. skulle ønske det var bedre lys på golfen, så ikke så mye når jeg kjørte over fra hurdal til lygna.. men det gikk ganske bra for det... 25 min fra hurdal til gran.

 

Fikk ikke du med rally-grillen min a!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

 

Men skjønner ikke helt politikken dems. 90 db i standstøy som max tilsvarer jo langt over 100db på de fleste biler på max belastning rundt banen. Likevel klager de når de måler biler over 90db på banen :mad:

 

På en turbobil er det ofte lavere støy når motoren jobber og turboen snurrer og demper støyen... Sånn er det med min iaf.

 

 

Og grattis til eirikoo som endelig har kjøpt seg fyrkrafs! icon14.gif :D

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

 

På en turbobil er det ofte lavere støy når motoren jobber og turboen snurrer og demper støyen... Sånn er det med min iaf.

 

 

Og grattis til eirikoo som endelig har kjøpt seg fyrkrafs! icon14.gif :D

 

når det gjelder støy, så er jo Integraen motstykket til turbobiler hvertfall.. Lite standstøy, og et vrææææl under pådrag. ;)

 

Fyrkrafs er gøy, synd jeg kjører på bakelitt-dekk for øyeblikket. ;)

 

For første gang på mange år gleder jeg meg til snøen kommer. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Takker for bra oppmøte i går.

 

Synd med været, men alle kom da helskinnet fra det. (det var en da, som besøkte jordvollen. Men han spant ned igjen med de to tonnene med bil han kom opp med...)

 

 

Hvar ikke bare en men to ganger.

Første gangen kom konten litt plutselig på meg så jeg dro rett ut. Andre gangen med instruktør som fortallte meg rolig hva jeg skule gjøre.. 4 gontrer men lika vell dro jeg ut.

 

Kjempe gøy må ha flerre sånne kurs. Takker instruktørene for god kursing..

 

FSR ga men noen tipps på hva jeg burde og kunne gjøre med bilen får å få bedre kjøre egenskaper etter at han fikk prøve den noen runfder på banen.

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnoStorm

 

Hvar ikke bare en men to ganger.

Første gangen kom konten litt plutselig på meg så jeg dro rett ut. Andre gangen med instruktør som fortallte meg rolig hva jeg skule gjøre.. 4 gontrer men lika vell dro jeg ut.

 

Kjempe gøy må ha flerre sånne kurs. Takker instruktørene for god kursing..

 

FSR ga men noen tipps på hva jeg burde og kunne gjøre med bilen får å få bedre kjøre egenskaper etter at han fikk prøve den noen runfder på banen.

var det du som hadde en stk hel glødende bremseskive bak`??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Ett tips til alle om vinterprosjekt er LYD! Dem kommer til å bli knallharde på det. Bl.a. ta depositum på 5000 kr FØR kjøringa er i tillfelle overtramp.

 

Seriøst?

Ganske latterlig - Arrangøren (dvs baneadministrasjonen) gjennomfører støykontroll før man får kjøre utpå - gir grønt lys - og etterpå er det pipelort, og bøter og kjeft og det som verre er??? Ganske uholdbart, men jeg tipper det ligger an til litt mindre inntekter på dem hvis dette skulle bli praksisen.

 

Hvis problemet er at standstøy ikke er representativt for hvor mye en bil egentlig bråker (dvs synger :D ), så burde vel løsningen være å endre _målemetodene_?

 

Feks bittebittelitt dumt å stå _bak_ S2K med den dumme måledingsen, og be om 4k omdreininger.....

Lyden kommer jo _forfra_ ved belastning og +6k :rolleyes:

SSE

S2K Monte Carlo Blue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by taxidriver

var det du som hadde en stk hel glødende bremseskive bak`??

 

jeg vet ikke jeg gikk bare ut å sjekke dekken og under bilen tenkte faktisk ikke noe over bremsen.

Men sat dem på den Volvon som var der fra starten og ikke var en 240 så var det meg.

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en 240 Turbo som hadde lysende bremseskive bak. Det var han som ikke fant svingen etter langsletta. Flere ganger, hehe...

 

Kjørte selv hele 4 runder. Fikk bare bekreftet at jeg suger til å drifte på våt asfalt.

 

Sjefen sjøl var ikke ute å målte. Han bare hørte Kvien et par runder og var rasende for at vi ikke hadde hørt at han lå langt over 90db og gitt han kjøreforbud. Mente at vi burde ha hørt det selv, og tatt konsekvensen av det. (syntes det ikke hørtes høyt ut jeg. Bare skikkelig tøft!) :D

 

Dem kan nok få problemer til neste år å få inn slike kjøringer som dette ja. Men vi får vente å se til reglene kommer. Får se om vi klarer å tilpasse oss.

Synes Vålerbanen er et bra anlegg og håper vi fortsatt kan få til noe der.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnoStorm

Volvon som var der fra starten og ikke var en 240 så var det meg.

 

Hehe, det skjedde noen 'rare' ting med bilen din innimellom ja. ;)

Greit å øve kjøreteknikk på bane, billigere og tryggere for alle andre er det også.

Fin trening når det var så glatt og mørkt da.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Ett tips til alle om vinterprosjekt er LYD! Dem kommer til å bli knallharde på det. Bl.a. ta depositum på 5000 kr FØR kjøringa er i tillfelle overtramp.

Derfor, fres ned på Torshov og kjøp lyddempere, hønsenetting og but-plugs. Billigere enn 5k i "bot".

 

PS: KVIEN. DU holdt på å få 5k mindre i lommeboka i går... Sjefen var mæget grinete på lyden i ITRn din!

 

Høres ikke ut som at jeg blir populær på banetreff på Vålerbanen neste år om det blir sånn... :rolleyes: Eller kanskje de vil ha meg der, om jeg må "sponse" med 5k etter hvert seanse ;)

 

Øyvind: Bråker J's Intaket ditt så mye at det det overgår Apexi'anlegget mitt eller? håper på det, hehe.. så kanskje jeg har en sjans :D Har enda ikke målt anlegget mitt, men er redd det er noen db over grensa!

 

Espen.

EspenOO

 

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

 

"...a high rpm-lifestyle!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by genuine

 

Høres ikke ut som at jeg blir populær på banetreff på Vålerbanen neste år om det blir sånn... :rolleyes: Eller kanskje de vil ha meg der, om jeg må "sponse" med 5k etter hvert seanse ;)

 

Øyvind: Bråker J's Intaket ditt så mye at det det overgår Apexi'anlegget mitt eller? håper på det, hehe.. så kanskje jeg har en sjans :D Har enda ikke målt anlegget mitt, men er redd det er noen db over grensa!

 

Espen.

 

J's inntaket bråker som f... når man har pådrag. Om det er høyere enn Apexi annlegget ditt vet jeg ikke, men det er sannelig ikke langt fra. Spørs nok om jeg må sette på originalinntaket foran hvert treff på Våler heretter. Da går det så stille atte :D

 

Kan nok si med en gang at Apexi anlegget ditt går ikke gjennom på Våler :(. Mitt målte jo 87db og det går en god del stillere enn ditt. Sinsyk kjip den regelen der, 90db er jo ingenting......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår