Gå til innhold

huggeri slutter å ta imot biler fra 2.JAN!!!???

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjett om jeg skal kjøpe mange herjebiler om det blir sånn :D

Har numedalslågen rett nedafor huset, så da får staten heller plukke biler derfra når de finner ut at det er miljøforurensende å ta bort vrakpanten :P

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her blir jo at vi kommer til å måtte betale for å kvitte oss med vrakene. Forhandlerne får ingen støtte for å ta imot vrakene, dette er det EU som tvinger dem til, og dem kommer garantert ikke til å gjøre det gratis. Dette suger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si meg litt enig der, heldigvis har vi stort jorde ;)

MEN, jeg kan virkelig se problemet og alvoret i det. Tenk på alle som bare slenger bilene sine et eller annet sted etterhvert. Mange gidder garantert ikke å betale for å kvitte seg med vrakbiler. Og jeg skal vel innrømme at jeg er en av dem.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EU! (Håper dere vet hva dere skal stemme?)

 

Finnes det noen oversikt over hvilke huggere som boikotter og hvem (hvis noen?) som tar i mot? De som fremdeles har åpent for vrakbiler fra privatpersoner (forsikringsbilene kan umulig holde delesalget gående mer enn et par måneders tid?) må jo gjøre big business uten alle konkurrentene til stede. Med dagens stålpriser, kan jeg umulig se for meg at det ikke ligger en viss lønnsomhet i å videreselge stålet!

 

Skal de ha 600,- fra staten pr. bil kun for å tappe den for væsker (og dekke transport)? Jeg mener, videre behandling av dette er jo ikke deres ansvar lenger, uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har hørt her oppe, får man ikke 1500kr for vraket.. Om du leverer inn bilen til et huggeri her oppe, tar dem 631kr av de 1500kr du egentlig skulle fått, åsså får du det resterende.. Hvordan andre gjør det vet jeg ikke... Bilforhandlerene har ihvertfall ikke...myndighet ellernoe til å skrive ut vrakmelding...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vel fremdeles få de 1500kr vi har krav på? Kan ikke forstå annet for disse er jo betalt inn allerede

 

 

 

Helt enig vraker ikke bilen gratis

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele dreier seg vel egentlig om de 600 kronene pr bil som Autoretur ikke vil betale til hoggeriene for å ta imot bilen. Hoggeriene på sin side mener at de ikke vil tjene noen penger hvis de går glipp av disse 600 kronene, som er bullshit fra ende til annen. Er det noe de tjener rått med penger på, så er det delesalg. Ofte er det nesten "nypris" på godt brukte deler, som man attpåtil skrur av selv! At et hoggeri tjener minimum 20-30k på deler fra en forholdsvis ny bil er vel ikke langt unna sannheten

 

Hellik Teigen i Eiker er et av hoggeriene som driter i de 600 kronene, og som tar imot biler nå etter nyttår. De sier at det er "omstilling i alle bransjer, og nå er det vår tur."

 

Uansett, det bør bety at det blir økt tilgang på billige biler! Det er vel ingen tvil om at det vrakes mange bra biler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele dreier seg vel egentlig om de 600 kronene pr bil som Autoretur ikke vil betale til hoggeriene for å ta imot bilen. Hoggeriene på sin side mener at de ikke vil tjene noen penger hvis de går glipp av disse 600 kronene, som er bullshit fra ende til annen. Er det noe de tjener rått med penger på, så er det delesalg. Ofte er det nesten "nypris" på godt brukte deler, som man attpåtil skrur av selv! At et hoggeri tjener minimum 20-30k på deler fra en forholdsvis ny bil er vel ikke langt unna sannheten

 

Hellik Teigen i Eiker er et av hoggeriene som driter i de 600 kronene, og som tar imot biler nå etter nyttår. De sier at det er "omstilling i alle bransjer, og nå er det vår tur."

 

Uansett, det bør bety at det blir økt tilgang på billige biler! Det er vel ingen tvil om at det vrakes mange bra biler også.

 

Det er så sant som det er sagt. Vil ikke tro hvor mange "strøkne vrak" som står på skroter rundt om

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EU! (Håper dere vet hva dere skal stemme?)

 

Finnes det noen oversikt over hvilke huggere som boikotter og hvem (hvis noen?) som tar i mot? De som fremdeles har åpent for vrakbiler fra privatpersoner (forsikringsbilene kan umulig holde delesalget gående mer enn et par måneders tid?) må jo gjøre big business uten alle konkurrentene til stede. Med dagens stålpriser, kan jeg umulig se for meg at det ikke ligger en viss lønnsomhet i å videreselge stålet!

 

Skal de ha 600,- fra staten pr. bil kun for å tappe den for væsker (og dekke transport)? Jeg mener, videre behandling av dette er jo ikke deres ansvar lenger, uansett?

 

Hvis du ikke veit hva du snakker om, så burde du vel kansje ikke si noe heller..?

 

Kun tappe den for væsker..? når bilen blir levert av eier må den plasseres på en spesiell betongplatting med sluk og oljeutskiller. Hvis den skal plaseres utenfor her, må batteri og bremsevæske fjernes. Før bilen blir presset må man fjerne hjul, bremsevæske, batteri, frostvæske, olje (motor, girkasse, kardang, oljefilter), benisin, reservehjul, katalysator og spylevæske! Ofte er det ikke tappeplugger på bensintanken, og dermed må man finne på andre måter, skal man suge ut bensina tar det fort litt tid, og skal man slå høl i den blir det fort mye søl og drit. Er ikke alltid det er tappeplugg på girkasse/kardang heller. Hvis bilen er for vraka kan det jo også være vanskelig å i det hele tatt komme fram til reservehjulet! og nå når det er kaldt ute kan f.eks reservehjulsbrønnen være fylt med vann og fryst til is, da er det jo heller ikke fort gjort å ta ut reservehjulet.

 

Alt av væsker skal samles og oppbevares etter spesielle krav og må leveres inn til godkjente plasser, som også koster penger! man får litt for spilloljen, men ikke like mye som det koster å levere det andre. Når bilene er presset skal de oppbevares på betongplattingen før de blir fraktet videre. Hjulene som blir tatt av bilen må jo også leveres, da må man ta av dekkene, dette tar jo en del tid! selvsagt er det noe hjul man får solgt, men ikke like mye som man må "kaste".

 

Dessuten er det ikke vrakene som vanlige folk leverer inn som man tjener gode penger på, det er forsikringsbilene det blir penger av. Er jo ikke mye deler man får solgt til en gammal opel rekord, noe pga deletilgangen er stor (dermed blir prisen lavere), og fordi folk bryr seg ikke like mye om den bilen lenger. En 2005 mod volvo V70 med bakskade tjener man jo en god del penger på bare ved å selge motor og/eller girkasse, seter, drivverk, dører, fanger osv... Man må jo hugge MANGE opel rekord'er for å tjene like mye penger.

 

:partyon:

Volvo <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke veit hva du snakker om, så burde du vel kansje ikke si noe heller..?

Jaha?

 

Synes alle linkene det henvises til mer eller bekrefter mine uttalelser, jeg.

 

Selvølgelig er det er piss at huggerne ikke vil få en lønnsom drift uten statens saneringsstøtte, men såklart vil de ha som mye penger som mulig – det vil vi alle, og det er jo forståelig. Stokstad, som fremdeles tar imot vrak fra privat hold, tjener store penger han, nå. Jeg siterer: "... Selv om vi mister inntekter fra staten, er stålmarkedet godt nok til at det skal gå rundt. I tillegg tjener vi gode penger på å selge deler". Boikotterne ødelegger bare for seg selv, mao.

 

Men når var sist du var innom en hugger? Det er absolutt ikke bare forsikringsselskapene som donerer biler av nyere årgang lenger, altså! (Er kvalmt hva som kastes nå til dags..)

 

Og hvis det er så grusomt å tappe en bil for væsker bør man nesten revurdere yrke? De har ikke store valget, miljøsaneringen er eget ansvar (men det er klart å kutte støtten helt, blir sikkert en del slurving av det). Og det gjelder alle oss andre som tapper av det det måtte være også, du tømmer ikke girolja rett i grunnen, gjør du? :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha?

 

Men når var sist du var innom en hugger? Det er absolutt ikke bare forsikringsselskapene som donerer biler av nyere årgang lenger, altså! (Er kvalmt hva som kastes nå til dags..)

 

skal vi se...! Farfar eier ett, fatter er daglig leder og jeg jobber der stadig vekk og er innom omtrent hver dag..! Jeg vet veldig godt at det er noen bra biler som kastes, men som regel er det bare dritt som blir kasta av vanlige folk! Er ikke så mange bra OG nyere biler som blir kasta gitt, er jo en grunn til at de blir kasta! dette er jo selvfølgelig ting som kan variere fra sted til sted, men her kommer det hvertfall ikke inn mange 2000mod volvo V70'r i topp stand. Det hender vel at det kommer inn noen biler på midten av 90 tallet som man kansje kunne redda gjennom en eu-kontroll med noen timers arbeid men...

Volvo <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår