Gå til innhold

Hva er det skumleste/farligste du har opplevd bak rattet?

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

Det er vel mer fornufig å kjøre etter forholda enn å kjøre sakte

Her tror jeg noen og en hver trenger et eksempel eller tre... Er det f.eks bedre å legge bilen breit rundt en sving på glatt føre enn å kjøre sakte og ha kontroll på alle fire hjulene?

Er det bedre å kjøre forbi en eldre billist på oversiktelig vei, hvor det "plutselig" kommer en bil i motsatt kjørefelt i stedet for å komme trygt frem?

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har selv ikke opplevd annet bak mitt eget ratt enn å knuse en baklykt i et svakt øyeblikk, på en smal og glatt vei, med brekket oppe.

 

Satt på med en kompis en gang, jeg var ganske så full (like godt, ellers hadde jeg nok pisset på meg) og vi skulle kjøre fra en Toyota Celica i min kompis sin Lancer "Evo".

Celicaen lå klistret i ræven hele veien, og kompisen min satset jo deretter.

På TØRT føre fikk han sladd på alle fire i en vanligvis lang og fin venstresving.

Det eneste jeg husker, er at han rattet noe j*vlig, og at det plutselig kom en trailer skrått mot oss på min side av bilen...som vi bommet på. Hvor mye vet jeg ikke, men jeg tviler på at det var så veldig mye. Og det beste/verste av alt: bilen var på asfalt hele tiden, var ikke utenfor veien i det hele tatt.

 

Gjelder buss? Der har jeg vært med på det verste som kan skje:

Møteulykke mellom motorsykkel og buss, en kompis omkom og en overlevde.

Jeg var passasjer på bussen.

 

Husk, alltid: ingen kjenner dagen før solen har gått ned.

Og i bil, og på motorsykkel: kjør PENT og FORSIKTIG, idioter finnes det for mange av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en heftig opplevelse i russetida med vanen min...

På vei hjem fra Stavanger kjørte vi i en tunell med tre filer, det var et forbikjøringsfelt i min kjørerettning.

 

Jeg holder på å kjøre forbi en buss i rundt 110km/t, så ser jeg det kommer en trailer i motgående rettning, han kjører 3-5 cm over stripa. Kjørefelta er drit små, så jeg tror det var en klaring på 2-3 cm til hvert av speila mine når traileren passerte, du kunne kjenne vindkaste ta tak i bilen.

Var pretty scary lissom :) Tror ikke jeg har hatt større adrenalindose før :D

 

WOW! Sånn som det der er det på vestlandet, get used to it!

Christer Handeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en gang sjofør for 3 stk i en CIVIC 1.5l den nest nyeste typen.

 

dem hadde vært på byen hu ene fittekjerringa som satt i passasjer setet hadde finni ut at typåen var utro og var grinete, skreik og hylt ei bilen og trua med å hoppe ut av bilen hvis jeg ikke stoppa, de andre ba hu bare holde kjeft og ba meg fortsette...

 

HOldt ca 110-120 etter avkjøringa til bjerke rett før hydrotexaco på linderud da jeg fikk en slædd, så fikk jeg en kontra etter en annen og begynte bare å bli bredere og bredere.....

 

Klarte heldigvis å holde hodet kaldt og fikk rettet bilen sagte men sikkert opp etter 4 fæle kontraer og fortsatte bare videre.

 

var vinter for 2 år siden, var no sinnsykt is helvete på veiene det året... Samma året hadde jeg ikke lappen heller var vel 3mnd før jeg fikk lappen ca.

 

 

Verste jeg vet er å ha med meg passasjerer når det begynner å skje en ting med bilen, eller folk som bare IKKE KAN HOLDE KJEFT!!!!!

 

jeg mener det hu hora her fikk høre av meg, var bare like før jeg begynte med å denge løs, for hu skreik nog hylte no inn i helvete, en påkjørt katt hyler ikke like mye som hu gjorde!

 

 

Tøff du som får lyst å slå en stakkars jente!

Christer Handeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer fornufig å kjøre etter forholda enn å kjøre sakte

 

Hehe, har kjørt fra Kongsvinger til Trondheim i 40-50 hele veien. Vi kom fram, men herregud så lei vi var. Og grunnen til lusekjøringa kommer her:

 

Jeg og en kamerat trykte oss inn i en 1985 Civic 3 dørs for å kjøre fra Trondheim til Kongsvinger for å hente en båtmotor. Dette var nå i vinter, men det var bart på veiene et godt stykke ut fra Trondheim. Vi kjører RV3 (østerdalen) nedover og etterhvert blir det kaldere og kaldere. En gammel hvit Pug stasjonsvogn blåser forbi oss i litt over 100 og han som kjører legger seg etter. Vi begynner så smått å prate om hvor fort det går (110-120).

 

"Ja, du trenger jo ikke kjøre like fort som han foran" sier jeg

"Nei, det kan jo være glatt enkelte steder" svarer sjåføren

 

Han rekker nesten ikke å snakke ferdig før baken av bilen begynner å skli i en slak høyresving etter Alvdal en plass. På høyre side av veien er det fjell og på venstre side autovern og et hus. Før jeg vet ordet av det ser jeg rett fram inn i fjellveggen, så ser jeg plutselig tilbake den veien vi kom fra, og så ser jeg den veien vi kjører. Da har vi tatt en full 360 og havna i motsatt kjørefelt. Jeg speider så godt jeg kan etter biler som kommer imot og ser heldigvis ingen.

 

Rotasjonen fortsetter og venstre bakdel av bilen toucher autovernet og tvinger så fronten inn. Vi sklir langs autovernet, litt på halv tolv, før bilen stopper etter 10-20 meter. I det fjerne ser vi et hav av langlys blinke fra en trailer.

 

Lettere skrekkslagen klarer sjåføren å få startet bilen og kjørt unna. Et lite halvminutt etter dundrer det forbi et vogntog. Vi kjørte inn på en gårdsplass og fikk samlet oss og så litt rundt bilen. Det eneste som ble ødelagt var blinklyset bak og endel riper på frontfangeren...

 

Englevakt.. Etter dette gikk det ikke stort fortere enn 50 km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har kjørt fra Kongsvinger til Trondheim i 40-50 hele veien. Vi kom fram, men herregud så lei vi var. Og grunnen til lusekjøringa kommer her:

 

Jeg og en kamerat trykte oss inn i en 1985 Civic 3 dørs for å kjøre fra Trondheim til Kongsvinger for å hente en båtmotor. Dette var nå i vinter, men det var bart på veiene et godt stykke ut fra Trondheim. Vi kjører RV3 (østerdalen) nedover og etterhvert blir det kaldere og kaldere. En gammel hvit Pug stasjonsvogn blåser forbi oss i litt over 100 og han som kjører legger seg etter. Vi begynner så smått å prate om hvor fort det går (110-120).

 

"Ja, du trenger jo ikke kjøre like fort som han foran" sier jeg

"Nei, det kan jo være glatt enkelte steder" svarer sjåføren

 

Han rekker nesten ikke å snakke ferdig før baken av bilen begynner å skli i en slak høyresving etter Alvdal en plass. På høyre side av veien er det fjell og på venstre side autovern og et hus. Før jeg vet ordet av det ser jeg rett fram inn i fjellveggen, så ser jeg plutselig tilbake den veien vi kom fra, og så ser jeg den veien vi kjører. Da har vi tatt en full 360 og havna i motsatt kjørefelt. Jeg speider så godt jeg kan etter biler som kommer imot og ser heldigvis ingen.

 

Rotasjonen fortsetter og venstre bakdel av bilen toucher autovernet og tvinger så fronten inn. Vi sklir langs autovernet, litt på halv tolv, før bilen stopper etter 10-20 meter. I det fjerne ser vi et hav av langlys blinke fra en trailer.

 

Lettere skrekkslagen klarer sjåføren å få startet bilen og kjørt unna. Et lite halvminutt etter dundrer det forbi et vogntog. Vi kjørte inn på en gårdsplass og fikk samlet oss og så litt rundt bilen. Det eneste som ble ødelagt var blinklyset bak og endel riper på frontfangeren...

 

Englevakt.. Etter dette gikk det ikke stort fortere enn 50 km/t

Klarer ikke holde kjeft om dette: Nok et eksempel på at folk absolutt må lære at man skal ta det rolig på glatta "the hard way"!

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke kompisen min lærte så mye, etter turen var det samme kjøremønster igjen :p Tror jeg vet hvorfor vi snurra også. Han som kjørte slapp gassen veldig brått mitt i en glatt sving. Med lite vekt over bakhjula i utgangspunktet er det, mildt sagt, lite lurt

Fått litt erfaring i det minste da ;)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg noen og en hver trenger et eksempel eller tre... Er det f.eks bedre å legge bilen breit rundt en sving på glatt føre enn å kjøre sakte og ha kontroll på alle fire hjulene?

Er det bedre å kjøre forbi en eldre billist på oversiktelig vei, hvor det "plutselig" kommer en bil i motsatt kjørefelt i stedet for å komme trygt frem?

 

Hvis man kjører slik at man har kontroll på bilen kjører man etter forholda, men man kjører nødvendigvis ikke sakte forde

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Det skumleste måtte vel være da jeg og muttern kjørte nordover i vinter. Det var smal vei, mørkt, glatt og dårlig sikt pga tett snøfall. Møtte så en stor semitrailer med alle lysene på som blenda meg nesten totalt. Jeg kjente jeg seig ut i motsatt kjørefelt, men svingte svakt mot høyre og kom meg tilbake i rett fil. Kan ikke ha vært mer enn 30 cm fra semien. Da pumpet det i brystet. :D

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en nær-døden-opplevelse for ca 1 år siden..

 

Vi var fem eller seks i bilen... Skulle kjøre en hjem, som bodde langt inni GOKK.

Jeg hadde ikke kjørt der før, og veien ellers var tørre.

Jeg kom nedover en ganske bratt smal vei.. Ser en krapp sving fremfor meg.. Jeg aner litt is forut, og bremser ned litt.. Da begynner bilen å skli rett ut i svingen.. Alle i bilen ser rett utfor et stup på muligens 15-20 meter.. Bilen sklir ut mot svingen, og mot stupet, da jeg fikk panikk, og dro i håndbrekket det hardeste jeg maktet. Da fikk jeg en fin breisladd, og bilen sladda gjennom resten av svingen, og vi stoppa trygt på andre siden av veien..

Her trodde jeg at vi skulle dø alle mann.. Dette var til og med i en liten golf 2!

Så hadde det ikke vært for at jeg kom på å dra i håndbrekket, hadde jeg sannsynligvis ikke skrevet dette nå..

Som sagt var dette langt i gokk, og vi hadde sikkert ikke blitt funnet på veldi, veldi lenge..!

Det mest skremmende jeg har opplevd.. Tipper det var et par sekunder fra døden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hadd masse oppleveelser bak rattet;)

 

men en av de skumleste/villeste var antageli da jeg skulle take med en opel kadett.... :scared

 

eller da jeg kolliderte i et tre med en Ford fiesta i ca 120km/t

men har også hadd d skøy bak rattet!!!!

 

har hoppet med fattern sin subaru legacy ca 6meter.. det var da bukbeskyttelsen fikk litt defekter..

 

eller når jeg mistet bremsene på bilen jeg lånte, jeg og en kompis skulle kjøre å fylle bensin på bilen *bilen var foreldrene til kompisen* å det var første gang jeg fikk låne den bilen, som var en Galant 91mod. idet vi hadde fyllt bensin kjørte jeg litt fort og så når jeg skulle bremse fantes det ikke bremsekraft... pga en slange til bakhjulet var sprukken.. å håndbrekke hadde jeg ikke i tankene i den farta...

 

å til slutt vil jeg nå si at nordmenn er gale, så det er bra at jeg er en glad Nordmann :titties: :fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer rundt en sving på landevei.. har vel rett over 100 i 90 sonen. Da ser jeg plutselig en syklist på venstresiden av veien. Ikke særlig skummelt nei... men så ser jeg ett vogntog som kjører forbi syklisten! å ligger i hele min kjørebane. Jeg presser bremsen ned i gulvet og går fra rundt 100 km/t til 0! Jeg stopper helt! På landeveien! Og vogntoget svinger inn i sin kjørebane 2m forran meg.

 

Det var heldigvis bare jeg i bilen, og ingen biler bak meg.

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på tur til nordland i fjor sommer, kjørte bak en utenlandsk trailer som hadde gå driv i 100km/t i 80sone. kom til en solid venstre sving, lå ikke så veldig langt fra traileren da det kommer en bil med camping vogn i mot, han også i gå fart. han ser ut til å treffe en "humpel", så campingvogna hopper ut til siden og snitter sånn ca bakenden av traileren med campingvogna. jeg så for med en campingvogn i snuta da ja. hadde hjerte langt oppi halsen.

Member of BMW Car Club Norway

-98 E36 316i Touring http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=108392

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=49048

Det viktigste er ikke å vinne,men å spinne og husk. Bruk vett, ligg bredt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige fredag var jeg ute og sladda litt med en kompis i Suzukien... begynner å bli dårlig med snø, men derimot masse is...

Er en stooooor åpen plass (Ganske kjedelig egentlig), og BFG All Terrain dekk SUGER på is...

 

På vei ut legger jeg opp en peeeen rundt en snøkant, kontra tilbake og planlagt ut på veien, men istedenfor går det sidelengs, altfor fort, rett inn i en snøkant...

Bilen tipper veldig mye også faktisk, før den deiser ned igjen på hjula.

Venstrehjulal løfta seg MYE... var såååå close fra å velte :D

Ikke så skummelt eller farlig, men jeg skvatt litt til etterpå, akkurat da det skjedde tenkte jeg ikke noe over det.

 

Sånn er det med høye og tippete biler :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår