Gå til innhold

Hva er det skumleste/farligste du har opplevd bak rattet?

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

Pug 405 gtx - 140 km/h - t-kryss - rullegrus på asfalt - bremser som ikke slutter å bremse når man slipper pedalen. en stk pug pløyer ned noen skilt et par betongblokker og litt anna smårask.

det skumle med det var at når det smalt så så jeg pltuselig orions belte (stjernetinga vet dere) igjennom frontruta.. de stjernene skulle egentlig vært rett over taket på bilen.. heh

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som passasjer i en Dodge Ram når jeg bodde i USA for noen år tilbake. Sjåføren sovna bak rattet på highway'en, og bilen styrte over mot venstre og jeg klarte å reagere nok og fike til han så heldigvis rakk vi begynne å bremse når vi var i midtrabatten (grassvoll) og fikk bråbremsa mens vi sto rett ut i motsatt kjøreretning...

 

Tror jeg skalv i en halv dag etterpå ettersom det kom jo biler i mot (70-80mph), så det kunne gått dårlig...

 

Ellers har jeg klart å gjort et par fæle ting bak rattet selv. Som 360 med gamle firmabilen til fadern i en av bygatene seint på natta. Jævla slaps kombinert med isete veibane var synderen, og endte opp med å få endelig stopp en snau meter fra en stolpe og butikkvindu. :rolleyes:

 

Ellers så kjører jeg ganske forsiktig i trafikken, og jeg har definitvt "krasjet" fra meg føler jeg. Lært av mine tidlige tabber og det er viktig.

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg har opplevd var vel en gang i russetida, da jeg hadde vært hjemom også tok jeg med meg bror min bort til en kamerat fordi vi skulle fikse noe på bilen. Vel, kommer oppover en bratt bakke og opp på ei lita strekke. Så ser jeg en gammal Ford Granada komme over bakketoppen lenger frem, han ligger MIDT i veien. Jeg tenkte "nå legger han seg sikkert inn liksom, da han ser meg", men neida, han fortsetter i samme posisjon MIDT i veien, og jeg begynner å bli mer og mer stressa, LEGG DEG INN DA MANN!, men neida, jeg blinker febrilsk i frontlysa og bremser for harde livet, men INGENTING skjer, fy faen, jeg var bombesikker og litt til at vi kom til å åke rett i grøfta så det suste, jeg legger meg heeelt ut i grøftekanten så 1/4 av bilen var ute i grøfta, kjente hvordan det skrapa i understellet! og bilen passerer, en gammal gubbe som bare sitter der og kjører som om ingenting har skjedd!!!:eek:

Ble noe helt sykt forbanna og bråsnudde etter karen med adrenalinkick i 400. FIkk nesten ikke clutcha, skalv utrolig i beina. Jagde alt hiacen klarte etter Granadaen, men plutselig ble han bare borte, måtte ha svingt av et sted...

Var så sint da at jeg tror det var best for meg selv og vedkommede som kjørte bilen at jeg ikke fikk tak i han, vedder på at jeg kunne drept et menneske da altså!! :mad:

 

Også da jeg snurra 520 grader med bmw'n og havna såvidt i grøfta på underkjølt regn i 50km/t andre dagen jeg hadde bilen :(

Skal love deg jeg kjørte forsiktig et par dager etterpå

 

Har ihvertfall lært meg å kjøre utrolig defensivt så fort jeg får regn på ruta.

 

Trydal

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille trall...

 

Lå å putra på veien i omlag 50 rett før en så og si 70 graderssving nå i vinter, bremsa ned og tok svingen fint.

Så kom jeg ca 40 meter fra utgangen på svingen så helt uten videre kom ræva på golfen, å jeg lå 90grader i egetkjøre felt, med bil foran, bil bak og 3 møtende biler. samt at jeg tok med meg 20 m med brøytekant før jeg endelig fikk retta opp bilen. det var en sinnsyk "artig" opplevelse i ettertid, men kunne gått sykt dårlig hvis jeg hadde spretti av veien å ned på fortauet der det gikk en barnehagegjeng, eller om jeg hadde truffet en av bilene som var rundt meg.

Hvordan jeg i det hele tatt fikk retta opp bilen er uvvist.

 

Sånn er det å ha lav 2r golf på sporete veier..

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå i ca. 90 i 50-sona. En kar som feilberegna farta mi og kjørte ut i veien. Fikk heldigvis kasta meg over i det andre feltet og passerte fyren. Tar det ganske easy i 50-soner nå væffal.

 

På en tofelts motorvei så skal jeg passere en lastebil i 130. Tullingen kaster seg over i fila mi, uten å blinke. Var da like bak, men fikk kasta meg i høyrefila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har ikke lappen enda og er 17, men har øvelseskjørt.

 

Her er min skumle opplevelse.

 

Kjører bortover veien i 60 km/t (fartsgrensa) og koser meg med nyydelig vær.

Kommer et kryss borti der, men jeg har forkjørsrett og jeg ser en bil der.. Han har snuten litt langt ute men rygger inn så jeg tenker at han ser at det faktisk er mye trafikk og venter.

 

Når jeg er 2 meter fra han, bestemmer han seg for å kjøre og jeg må bremse ned fra 60 på veldig få meter og det var såvidt jeg klarte det. I tillegg kjøret han ut i motsatt kjørefelt slikt at de fra andre kjøreretning må stoppe for han.

 

Hjertet dunka hardt da det skjedde, samme gjelder hos moren min som satt på.

 

Snakker om en idiotisk sjåfør!

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller skumleste jeg har opplevd med bil skjedde i sommer.

Jeg og ei anna ei var ute å kjørte 240.

Lå i godt over 110km/h. gjennom en sving bare så det hylte i dekka.

Når jeg kommer ut av svingen(veldig uoversiktilig og alt for stor fart),kommer det en citroen i motsatt kljørbane,så jeg pælmer bremsa i bunn så alle 4 hjulene sperrer og slipper bremsa og kjører sånn at halve bilen er nede i steinrøysa på høyre side av vegen.

Han i citroengen kikker på meg som om det var jeg som hadde gjort noe galt.

Jeg vrengte bilen inn på en parkeringsplass live ved for å snu, men fikk streng beskjed om å kjøre videre i samme retning.

Hadde jeg snudd hadd jeg tatt igjen fyren og banka møkka ut av han. :drive2

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på den breie asfaltveien som går rundt Gardemoen flyplass. Mater på litt og det går bra men inn ene svingen etter flyktningemottaket (kjørte "med klokka") merker jeg at det begynner å slippe, på alle fire! Fikk styrt den så jeg holdt meg på veien men det var ett helvetes kick der og da, rett etterpå følte jeg meg utrolig uansvarlig. Farta vell vell mellom 150 og 160 ett sted. Hadde skrens gjennom hele svingen nesten, føltes som en evighet.

 

Dette må være det nærmeste jeg har vært å dra av veien og kødde det skikkelig til for meg selv.

 

 

Var også ganske skummelt da en kamerat trodde han lå på en vei med to felt i den retningen han var i, og la seg i venstre feltet, det kom trafikk imot og han frøys helt. En annen kamerat som satt i pasasjersetet måtte dra den til høyre, kom opp på fortauet :P (ned mot trafikkmaskinen fra Gamlebyen/Ekeberg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lå etter en kompis inn til byen..kjente at rompen på bilen slapp litt i svingene så jeg roet litt ned..det begynner å bli tørt å fint å jeg gir på for å nå igjen kompisen min..ligger i 140 på lang strekning å begynner å bremse ned,jau..frosset til i svingen jeg skal igjennom så rompen drar over i motsatt kjørefelt, ratter som faen å drar over i mitt kjørefelt med rompa før jeg får den siste kontraen helt rundt å inn på en busslomme..har kondemnert en bil tidligere men dette var garantert værre..forsto ikke helt hva som hadde skjedd når jeg endelig hadde stoppet..ringte kompisen min å sa at jeg kom om en stund før jeg kjørt vidre..helt sykt..det som er det rare med uhell i bil er at ting faktisk går i ganske sakte film...helvete ikke en bil til..oh...steike...neneineinei..faen skal den ikke stoppe snart..skikkelig merkelig fenomen det der..

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en spooky opplevelse sørøst for Karlstad i Sverige.

Jeg leide meg en 2005 modell Opel Corsa 1,2 (holdt faktisk 180km/t på speedoen uten nevneverdige problemer med den bilen. Imponerende) for å kjøre fra Karlstad til Stockholm. Jeg dro fra Karlstad i 10-tiden på søndags morgen, inn til Stockholm, og på vei tilbake til Karlstad presterte jeg selvfølgelig å glemme en avkjørsel, noe som gjorde at jeg kjørte sydover istedenfor vestover :)

Det begynte å bli sent på natten 22-23 tiden tenker jeg, og da jeg hadde kjørt ca en halvtime feil begynte jeg å ane hva jeg hadde gjort. Jeg ringte en kamerat som slo opp på gulasidorna og fant ut hvor jeg var, og hvor jeg skulle kjøre for å komme meg tilbake. Iogmed at jeg skulle på jobb klokken 0700 dagen etter begynte det å haste med å komme seg hjem, så jeg holdt vel ca 140-150 på motorveien oppover mot karlstad (i retning Mariestad). Jeg kom etterhvert inn på en mindre 2-felts vei med tett skog på begge sider, og lå ca 100 meter bak en annen bil som skulle samme veien som meg. Vi holdt ca 120-130km/t, da et rådyr plutselig springer over veibanen. Jeg rekker akkurat å kaste meg på bremsen, før jeg treffer et annet rådyr som ikke rakk å løpe over hele veibanen. Det smeller kraftig, og det neste jeg ser er en dyrekropp kommer flyvende, og treffer frontruta/a-stolpen. Jeg bremser så kontrollert som mulig ned, og stanser. Venstre siden av fronten er smadret, samt panser, venstre forskjerm og deler av frontrute. Hadde det vært en elg hadde jeg vært mos. Hadde den kun truffet frontruta og ikke a-stolpen hadde jeg muliggens også vært mos.

 

Så der sto jeg da, midt i ødemarken klokken ett om natten. 6 timer til jeg skulle være på jobb. Endte med at jeg bandt fast fangeren, og kjørte leiebilen tilbake til Avis, og tok min egen bil hjem (i et mer avpasset tempo).

By the way, rådyret var ekstremt dødt, så jeg forlot ikke et halvdødt dyr i grøfta.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste opplevelse må vel være når jeg vraka sierraen, og som sagt, ingenting går i Slow-motion, alt går fort som F, kjørte ikke fort, antar jeg fikk sleng på rævva på ei SMAL bru, treffer H-bjelken i "brubøylen" med fram-hjulet, går rimelig langt oppover der, går rundt, kikker ned i Elva(som ligger hvertfall 50 meter lenger ned), slår nedi med taket(liten bulk ved siden av takluka), lander på tverken litt over midten på brua, punktert framdekk, lekk radiator, knekt bærearmsbolt hf, knust baklykt, knuste frontlykter og bakkekontakt på 3 hjul, bilen var såpass vridd at ruta bakerst vs. (lille på kombicoupe) var knust, når jeg brems dro bilen til sida pga dårlig bakkekontakt med hf hjul.

 

Politiet lurte på åssen jeg fikk flytta bilen av brua, det lurte jeg og på når jeg skulle ha den videre.

 

Når alt kom til alt gikk det bra med alle 3 i bilen.

 

 

Andre kicket var vel når jeg dro bilen i 200+ i Gautefallbakken, på våt høstasfalt....

ingenting slår fartskicket når du runder 200(kanskje 250 og 300 men), dette skjedde selvfølgelig i motsatt rekkefølge.

 

Bilen var en 1986 ford Sierra 2.0 L med 4trinns, spoiler og RS-skjørt

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hva som går igjen her. Høy fart på glatte veier, og forbikjøringer. Unger! Vis litt mer ansvar i trafikken. Jeg sier ikke at jeg er mye bedre, så her kommer min lille historie som ikke er veldig skummel.

 

På vei hjem fra sørlandssenteret har det plutselig frøset på asfalten. Kjører pent og rolig gjennom alle rundkjøringene. Så kommer den første lange nedoverbakken. EN bil som er 30-40 meter forran meg begynner å bremse midt i bakken. Jeg bremser jeg og, og bremsene låser seg lett. Plutselig er jeg ikke mer enn 5-10 meter bak bilen. Prøver å holde god avstand i tilfellet en ny oppbremsing. Bilen ruller avgårde i tredje gir og har kanskje 1500 rpm i nedoverbakken. I bunnen av bakken drar jeg på litt, for å komme opp den lille bakken som kommer. Ble veldig overrasket da jeg merket at baken av bilen skle ut. Hadde neppe mer enn 40 akkurat da. I tredje gir! er fullt av biler rundt meg, og jeg står 45 grader mot motgående kjørefelt. Klarer å rette opp bilen uten å få kontra. Gikk veldig treigt den siste biten mot E-18.

 

Ellers har jeg en annen episode. Dette er i tre tiden på natta. Kommer i fjerde gir mot en oppover bakke, og girer ned for å få litt krefter oppover bakken. Med kun en taxi bak meg breier bilen min seg over hele kjørefeltet. Bilen hadde vel en vinkling på over 50, kanskje 60, grader på det verste. Også denne gangen klarer jeg å rette opp bilen uten å få kontra. Kunne nesten høre at taxisjåføren tenkte "unger..."

 

Ta det rolig i trafikken folkens! Selv om dere er helt alene. Det er ikke verdt å betale et liv, eller en bil for den saks skyld, for å holde over 100 km/t på glatt snøføre, eller å ta en risikabel forbikjøring. Er det greit å komme 10-20 minutter for sent i stedet for å ikke komme i det hele tatt?

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det rolig i trafikken folkens! Selv om dere er helt alene. Det er ikke verdt å betale et liv, eller en bil for den saks skyld, for å holde over 100 km/t på glatt snøføre, eller å ta en risikabel forbikjøring. Er det greit å komme 10-20 minutter for sent i stedet for å ikke komme i det hele tatt?

 

:thanks :thanks :thanks :wave

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår