Gå til innhold

_Martin_: Ford Sierra, prosjekt førstebil

Ranger emnet


_Martin_

Anbefalte innlegg

Heisann

 

På torsdag var jeg og en kamerat å henta den første bilen min. Han kjørte siden jeg ikke har fått lappen enda. Bilen er er Sierra 2.0i CLX, 92 mod. Som har rulla 135000km. Nettopp eu-godkjent å fungerer helt greit.

 

Planer for bilen: Senking, 17toms alu. sommerfelger, effektanlegg, greenfilter, stereo, soting av vinduer bak, "cossiegrill" fikse skader på frontfanger, bytte ut deler av interiør og ta litt rust rundt forbi, og kanskje en lakkering senere :rolleyes:

Hvis noen vet om noe mere som får bilen til å se tøffere ut, uten at det koster skjorta, så si i fra :)

 

Her er noen bilder

 

Sierra001Medium.jpg

Sierra002Medium.jpg

Sierra003Medium.jpg

Sierra004Medium.jpg

 

Det første jeg gjorde var å sette på alupedaler. Det var ikke så enkelt som jeg hadde trodd, men det gikk til slutt :P

 

Sierra006Medium.jpg

Sierra018Medium.jpg

 

Diverse skader på frontfanger

 

Sierra014Medium.jpg

Sierra015Medium.jpg

Sierra016Medium.jpg

 

Kommentarer? :)

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så fin ut den :)

 

poler, evt. rub den så blir den skikkelig rød igjen ;)

Du kan evt. skjære ut rillene i grillen og sette inn svart netting om du føler det er det rette hehe :D

 

Senking er et must ! Gjør veldig mye med utseende selv om du har små hjul. Etter det jeg kan se så har du fått oppkjørings-rampene under kanalen og rygget oppå? Da er det på tide og senke den hehe :D

 

Det er litt greit og skaffe felger før du senker den sånn at du vet hvor mye du skal senke!

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin ut den :)

 

poler, evt. rub den så blir den skikkelig rød igjen ;)

Du kan evt. skjære ut rillene i grillen og sette inn svart netting om du føler det er det rette hehe :D

 

Senking er et must ! Gjør veldig mye med utseende selv om du har små hjul. Etter det jeg kan se så har du fått oppkjørings-rampene under kanalen og rygget oppå? Da er det på tide og senke den hehe :D

 

Det er litt greit og skaffe felger før du senker den sånn at du vet hvor mye du skal senke!

 

 

Har begynt å rubbe ja, virker som om at alle røde sierraene har en lakksykdom som gjør at de blir rosa:lol:

 

Bilen er jekka oppå rampene ja, men den er uansett alt for høy. Jeg tenkte å kjøpe et sett med senkefjører på eiker, siden de er på tilbud der :)

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo åpent greenfilter! Kjøp heller innsatsfilter.. der du bruker den orginale filterboksen og luftinntaket osv.. Lønner seg det. Hvis du tenkte på "konfilter" liksom

 

Hører at noen sier det er best med åpent filter og noen sier at det er best med innsatsfilter. Hvor får jeg tak i innsatsfilter da?

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører at noen sier det er best med åpent filter og noen sier at det er best med innsatsfilter. Hvor får jeg tak i innsatsfilter da?

 

Green og KN har innsats til de fleste biler..

 

De fleste luftfilterboksene "henter" kaldluft fra en plass i fronten osv.. mens med ett åpent luftfilter så vil OFTE lufta bli hentet fra inne i motorrommet som har opp mot 70 grader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår