Gå til innhold

_Martin_: Ford Sierra, prosjekt førstebil

Ranger emnet


_Martin_

Anbefalte innlegg

Heisann folkens :)

 

Har ikke skjedde så mye her pga. jeg og noen venner har vært på fjellet fra tirsdag til i går. Men jeg har fått gjort litt i dag :)

 

Her er grillen ferdig lakkert og prøvemontert med netting

Julen06001Small.jpg

Julen06003Small.jpg

 

Så begynte jeg å rive ut høytalerene i hattehylla for å gjøre plass til to 6 x 9.

Julen06015Small.jpg

Julen06016Small.jpg

De var på hele 20w :rolleyes:

Julen06017Small.jpg

 

Her er de ute:

Julen06018Small.jpg

Julen06019Small.jpg

Julen06020Small.jpg

Julen06021Small.jpg

 

Bør jeg bygge opp 6 x 9 ene eller kappe større hull i hattehylla?

Julen06022Small.jpg

Julen06023Small.jpg

 

Her er noen bilder av annlegget som sto i når jeg kjøpte bilen

Julen06024Small.jpg

Julen06027Small.jpg

Julen06028Small.jpg

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og forsterkeren som skal drive 6 x 9ene som skal i hattehylla

Julen06013Small.jpg

 

Her skal det inn en sub og en forsterker til :)

Julen06014Small.jpg

 

Turtelleren i bilen er ikke helt frisk, når bilen sviver på tomgang rett etteroppstart viser den dette

Julen06012Small.jpg

selvom den sviver på 800rpm. Etter en halvtimes kjøring virker den helt normalt... Hva kan være feil?

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde skjære hullet til 6*9 høytalerene større. Så ikke gærent ut det anlegget som sto der, uten om de på 20W da=P

 

Men hvis du kan dette, så er ikke 20W så lite heller, Hehe, men til ungdomsanlegg duger det ikke. men til danseband for foreldre funker det til og fra jobb..

 

Gleder meg til å se anlegget inne i bilen. Kan du ta et bilde av fronten litt lenger fra, så vi ser sierraen også og ikke bare lyktene..? Syntes grillen var rå nå jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se anlegget inne i bilen. Kan du ta et bilde av fronten litt lenger fra, så vi ser sierraen også og ikke bare lyktene..? Syntes grillen var rå nå jeg:D

 

Takk :) Tok bilde av hele fronten når bilen stod i garasjen, men det ble for mørkt. Kan ta et nytt bilde senere :)

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo

 

I dag har jeg rubba og polert hele bilen, så nå er den ikke lenger "rosa", men rød :) Den ble faktisk blankere enn jeg hadde trodd.

 

Så har jeg fått lagt til hull til 6x9ene

Julen06034Small.jpg

Julen06035Small.jpg

 

Så har sjåførstolen vært ute pågrunn av at den er skeiv i ryggen. Trodde det var selve stolen det var noe feil med, men det viser seg at det bakerste feste i gulvet er sveist inn på nytt på feil plass:hvaskjera Det er for langt bak

Julen06036Small.jpg

 

Bilde av front med netting i grillen

Julen06038Small.jpg

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo :)

 

Har ikke uppdated på lenge nå, så her kommer det en :)

Anlegget som jeg bestilte har kommet og jeg har montert 6x9ene i hattehylla og kappet kasse til subben. Ellers har jeg tatt all rust i hjulbuene og rubbet og polert bilen med overaskende bra resultat :D

 

Disse ble trekt som dere ser på bildene under:

Sierra022Small.jpg

Sierra023Small.jpg

 

Sierra025Small.jpg

Sierra026Small.jpg

 

Forsterkerene som skal inn

Sierra027Small.jpg

 

Endelig fikk jeg av fangeren, men måtte ty til hammer og meisel:rolleyes: så det er ikke så mye igjen av festet på bilen :P

Sierra028Small.jpg

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo bra detta her! Har en sierra sedan som førstebil jeg og...

Som du selv skriver gjør det seg bra med senk og noen fine felger, men ville også fjerna dekalene på bakluka. Få det cleant å fint :) Det ble mye penere på min ihvertfall!

En cosworth eller RS-spoiler hadde vel også blitt fint?

 

Lykke til videre med bilen da, og hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja,ser man det! Nå så jeg bilde av hele fronten også:) Ble nydelig den grillen da:D

 

Skal du bare bruke den nye forsterker? eller begge to? Dette blir spennende.. Liker at dette blir gjort:)

 

Synes også selv at grillen ble bra :) Begge forsterkerene skal brukes ja, Skal bruke sonyen på subben og 6x9ene og blaupunkten på frontsettet :D

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo bra detta her! Har en sierra sedan som førstebil jeg og...

Som du selv skriver gjør det seg bra med senk og noen fine felger, men ville også fjerna dekalene på bakluka. Få det cleant å fint :) Det ble mye penere på min ihvertfall!

En cosworth eller RS-spoiler hadde vel også blitt fint?

 

Lykke til videre med bilen da, og hold oss oppdatert!

 

Har fjernet alt untatt "Sierra". Er litt usikker på om jeg skal fjerne dette. Fjernet du alt sammen?

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår