Jahny Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Fått tilbake dysene fra testing og rensing... her var det ingenting feil. Flowraten var nesten det samme både før og etter rensing. Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Fått tilbake dysene fra testing og rensing... her var det ingenting feil. Flowraten var nesten det samme både før og etter rensing. Da må det være noe annet rusk...fuck i en ledning til dysa? Eller at chip'n har knekt'n.. Hva slags chip kjører du ? Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Er nok kanskje en løfter som har skylden da. Jeg smeltet jo 5. stempelet, og eneste som ble byttet var bunndelen, samt tettningene i toppen og alle pakninger. Bilen min funkgerer som pokker den. Så tror ikke dysene osv er det egentlige problemet. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Er nok kanskje en løfter som har skylden da. Jeg smeltet jo 5. stempelet, og eneste som ble byttet var bunndelen, samt tettningene i toppen og alle pakninger. Bilen min funkgerer som pokker den. Så tror ikke dysene osv er det egentlige problemet. Stemmer det. Hadde glemt det jeg :) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Ja, jeg fant jo en gåen eksosventilløfter på 5. sylinder. Den blir nå bytta. Så må jeg pusse den ventilen, så den ikke lager mere krøll i systemet. Så klapper jeg toppen på igjen. Skal vel få igang den igjen før jeg hiver i den nye motorn som er under bygging. Blir å shimse WG-fjøra eller.no for å få 1,3bars laddetrykk... :) Se om man ikke klarer å blåse motorn skikkelig... :op: Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Blåse motoren med bare 1.3 bar? Min har jo gått med 1.5 i flere år... Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Blåse motoren med bare 1.3 bar? Min har jo gått med 1.5 i flere år... Du blåste nden ikke. bare Smelta et stempel :p ..heah Køddah! Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Mikkel nå er du på jordet. Jahny snakker om å blåse sin med 1.3 bar for moro. Men da tror jeg han må satse endel høyere. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Du blåste nden ikke. bare Smelta et stempel :p ..heah KØDDAH!!!!!!........ Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Så, så, kødda jeg også da :roll: Kjøpte mæ en ny ventilløfter på Møller i dag. Bestilte topppakning også. "RS2" pakning (er visst standard pakning til de fleste femmerne nå). Blir det forhåpentlig sammenskruing i løpet av neste uke. Dessection: Har du justert noe bensintrykk i forbindelse med chip'ing/høyere laddetrykk?? Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Har endret info om årsmodell i første post. Fant ut eksakt info hos Møller i dag :) Bilen min er bygget en gang mellom 30.06.90 - 31.07.90. En av de siste bilene av modelåret 1990. Første gangsreg. 5.Okt-1990. Litt kult egentlig. Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Er vel stålpakning det da? Standard det nå isåfall :) Dessection og jeg har samme oppsettet. MTM Steg 2... Eneste han har 3" fra turbo, jeg har bare fra DP.. Det er kun to chipper og ny mapsensor, plug&play... Sånn bortsett fra at min ikke funker så går det ganske greit :p Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 er vell å anbefale å skifte bensintrykk regulatro, slik at du får meir trykk over dysene Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 bdybdal. Til NORMAL chip så skal da absolut ikke det være nødvendig? Ved turbooppgradering osv er det en god idé. Men K24 @ 1.5bar med chip laget for det, samt 2.5bar map sensor så skal vel det klare å ordne seg selv. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Hvis det hadde vært nødvendig hadde man fått beskjed om det ved chipping! Programmene er ikke laget i blinde, det er LITT tenking og testing bak de forskjellige... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.