Gå til innhold

Hellakkering, gjøre grunnarbeidet selv? Se her!

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

:wave Veldig flott tråd du har laget!

Men en liten ting bare som jeg lurer på, når man våtsliper spakel, vil ikke spakelet trekke til seg vannet å senere falle av/rustbome? Vært fint å fått vite det.

 

Uansett, Bra tråd!

 

Mvh Dreeeze.

 

 

Bra spurt!

 

Det her er jo litt etter forholdene, men jobber man på en plass med 15-20 grader, så er ikke dette noe problem... men drar jo ut flekken med 320 på rondell, så er det jo bare tilstøtende som blir vannslipt, å en trenger jo ikke HELLE vann utover alt? eller... :D

 

Å man blåser å tørker rett etterpå, så dette har jeg aldri hatt noe problem med de 15 årene vi har holdt på....

 

Har interesse for hvordan det går med de bilene jeg har jobbet på, så ser jeg en så må en titte for å se hvordan bilen måtte ha det..

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

PS, Bead lock

 

I går så sveiset jeg og en venn igjen noen stygge hull etter en spoiler på bagasjen, og den super dupre wurth sparkelen din ville ikke sitte i sveisen , (ja slipte opp med 100 grov prøvde alt, men ville fortsatt ikke sitte? Hva skjedde der?

 

Det her fatter jeg ingen ting av....

 

For har du sveiset, slipa sveisen å slipa ut kanten med 100 papir....

 

å det er reint, der,... altså... sliper, blåser å sparkler... ja da skal den sparkelen sitte som fjell!

 

Her må dere ha gjort noe lurt???:spermie:

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rep av steinsprut på panser....

 

Får man inn en slik bil, så har nå vi gått på med 150-180 på rondellen...

 

Sliper godt ned, ikke til metallet...er ingen grunn for å slipe bort orginal grunningen!

 

Så er det bare å ta noen runder med å fylle hull med en liten sparkel spade!

Sliper så med 320, legger 2-3 gode lag med fyller....

 

Dagen etter, så fyller mam de hullenen som man måtte se, sliper lett over med 500 å rondell, fyller eventuelle hull enda en gang, å så får en feie over med 800 vann!

 

Da skulle det være helt klart for lakk!

 

Samme kan en jo gjøre på fanger, skjermen å griller!...

 

 

 

 

Men dere skal vite det at det finnes like mange metoder som det finnes lakkerere, så det finnes ikke noe som er helt rett eller galt, men det er noen som tenker kun kr, og gjør hastverks jobber, å de som surrer med 1500-2000 papir og bruker utrolig lang tid for å få ett resultat som en dreven person ville ha klart på 30% av tiden!

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her fatter jeg ingen ting av....

 

For har du sveiset, slipa sveisen å slipa ut kanten med 100 papir....

 

å det er reint, der,... altså... sliper, blåser å sparkler... ja da skal den sparkelen sitte som fjell!

 

Her må dere ha gjort noe lurt???:spermie:

 

:D

 

 

hehe dukenukem

 

Vi sto og titta på bareog titta på hverandre og klødde oss i huet. VI prøvde til 5 på natta til 2 juledag hehe

 

Jeg skjønner ikke hva som skjedde. Vi prøvde også flere forsjellige sparkel typer, men hmm ingen ting satt. Aldrig opplevd det før.

 

Til slutt sparklet jeg opp et veldigt stor område rundt bagasjen og slipte jevn over, ble helt greit men kunne blitt bedre for og si det slikt. Så vi skal prøve på nytt til neste helg etter nyttårsfatten kan gi deg beskjed hvis det går bedre.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Hva gjør denne metoden bedre en å bare pusse vekk rust å spraye på grunning? Hovedsaklig overflate rust.

 

Hva er det den melka til Whurt godt for?

 

 

En skal være klar over at det finnes like mye meninger om detta som det finnes lakkerere...

 

Men jeg har nå restaurert endel bilder, hjelpa litt å sett på mange flere prosjekter, å etter noe tid,

når en ser bilene igjen kan en jo gjøre seg noen meninger om det som ble gjort ble bra og hva som holder over lengre tid...

 

Denne "melka" til wurth fås imange merker, men er samme guffa på boxene...

 

Den reagerer med rusta og nøytraliserer den.

 

Men det er viktig å la den tørke tiden sin, ha gjerne på en epoxy eller zink grunning over, fyller , eventuelt sparkel, fyller og så skikkelig lakk...

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør denne metoden bedre en å bare pusse vekk rust å spraye på grunning? Hovedsaklig overflate rust.

 

Hva er det den melka til Whurt godt for?

 

 

Hva mener du med grunning?

 

Finnes MANGE forskjellige typer og slag og funksjoner...

 

til "bil", til "industri" eller til "hus"

 

"grunning" er en ganske svevende betegnelse...;)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår