Gå til innhold

verktøysett- kvalitet

Ranger emnet


Sulliken

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt en latmannsarm av det 10 års garanti slaget, dyreste typen de selger nå, den har alt blitt slarkete. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=835&iItemId=80000

 

 

Har og brukt et slik sett:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=998&iItemId=80690

 

Her klarte jeg å sprekke opp ei hylse, når jeg skrudde feil vei (bra jeg brukte billigverktøy da)

 

har også delvis herpet 1/2 nøkkelen.

 

Men det jeg mener, selv om disse nøklene ser billige ut, var det jo slik det dyreste verktøyet så ut for 10 år siden i design. Så ikke sikkert det er så dårlig.

 

Jeg bruker den 1/2" latmannsarma fra biltema til å løsne traktorhjul bla a. da med 3 meter stålrør som forlenger som jeg må henge i (!) for å klare å løsne boltene. Fungerer utmerket enda den.

Er vel bare å stramme den stjerneskruen, så blir den fast og fin igjen tenker jeg.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grunnen til at eg styrer unna billigverktøy så mye som mulig er at det er bedre å kjøpe en dyr fastnøkkel eller skralle som holder, enn at du står med ræva i været under panseret, tar i så d nesten går i buksen for å få av en stakkers fastgrodd jævel, og så ryker skrallen... hva skjer da med deg selv? hvor treffer albu og håndledd osv? evt fastnøkler som knekker og spretter både til himmels og andre plasser på h.... er seff med på at det kan være greit med billig verktøy, men send en liten tanke til din egen helse før du tar i med biltema verktøy...
Grunnen til at du styrer unna Biltema må være fordi du ikke har prøvd det. Har jobba som bilmek i 10 år nå, og det blir mer og mer biltema i skapet. Ta et eksempel: Har kjøpt t sett med Torx/stjere/umbrakobits fra Biltema til 296 kr. Kjøpte også et Torx T40 1/2 toms bits fra Wurth. Wurth bitset har jeg reklamert på tre ggr, biltemabitset i samme str er like helt, litt vridd bare. Og om det ryker, so what.? Bare å le og kjøpe nytt. Drar du av et annet bits fra noen av de oppskrytte merkene må du først krangle et halvt år for reklamasjon, og hvis det ikke går er du ruinert. Og når du har jobba noen år tåler fingrene litt mer:blah:

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema sitt verktøy med 10 år g. er helt OK.

 

Jeg liker ikke helt de billigeste kombinasjonsnøkklene til Biltema med 10 års garanti. De er ganske smale i kjeften og det kan skade hodet på skruer og mutre. Da velger jeg heller den polerte varianten, de har bredere hode. Er kanskje litt prippen der, men jeg mener verktøy i minst mulig grad skal skade mutre og skruer, selv om de får jobben gjort.

 

Men man må bruke verktøyet riktig. Skraller er ikke laget for å dra jævlig hardt til med. Til det har man latmannsarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at eg styrer unna billigverktøy så mye som mulig er at det er bedre å kjøpe en dyr fastnøkkel eller skralle som holder, enn at du står med ræva i været under panseret, tar i så d nesten går i buksen for å få av en stakkers fastgrodd jævel, og så ryker skrallen... hva skjer da med deg selv? hvor treffer albu og håndledd osv? evt fastnøkler som knekker og spretter både til himmels og andre plasser på h.... er seff med på at det kan være greit med billig verktøy, men send en liten tanke til din egen helse før du tar i med biltema verktøy...

 

Hvis du tar i med ei skralle til du driter på deg så bruker du verktøyet feil. Til slikt bruk skal du benytte latmann.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg sa fastnøkkel og, gjorde eg ikke..? fastnøkkel har størrelse utifra hva moment de skal tåle.. har du en kvalitets skralle så holder den til det du trenger den til.. skal du skru mellom motor og torpedovegg, kommer du ikke alltid til med latman..

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg nettopp dette settet fra Biltema:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=998&iItemId=79950

 

Det funker fjell. Kjøpte det nettopp fordi det har skraller av den gode typen fra Biltema (Liker de best), og har det meste man trenger. I tillegg er settet et miniatyr verktøyskap og har to utrekkbare skuffer jeg har utstyrt med fastnøkler og en 1/4" skralle med de mest nødvendige pipene, i tillegg til umbrako og torx sett.. så har jeg alt jeg trenger med meg!

 

Også har det kun det mest nødvendige, ikke fullt av bits man aldri bruker (Og som knekker om man først bruker de), osv.

Anbefales!!

Kjøper så og si alt mitt verktøy på Biltema og har bare gode erfaringer så langt, som jeg kommer på :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du nevnte fastnøkkel også ser jeg. Men fastnøklene til Biltema er det da ikke noe å utsette på. Hvertfall ikke til 99,99% av mitt bruk.

Min største verktøymessige skuffelse hos Biltema fikk jeg forresten for etpar uker siden. Jeg skulle ha ei 11mm tolvkant 1/2" pipe for å skru til ARP-muttrene i rådene mine, men det hadde hverken Biltema eller Torshov, så da ble det en tur til Mobirek i Lillestrøm. De har mye rart, også verktøy av semiproff kvalitet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier ikke nødvendigvis at alt verktøy som enten er biltema eller ukjendte merker er dårlig, bare at man kanskje bør ha tanken i bakhodet hvis man først må ta i.. IDG tools demonstrere ofte dette når de har stand på messer... men ja, eg har selv en del biltema verktøy og det meste fungerer jo.. er og enig med mondeo at henda tåler mere og mere for hver skrue du skrur, men hvis verktøyet ryker, eller glipper på mutre så har du utrolig mye under ett panser som kan gi dype sår...

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte 3 biltema torx bitsset på å utføre EN enkelt reperasjon...hjelper lite med 10 års garanti når du må bytte inn settet flere ganger om dagen...

 

Det har jeg også vært borti. 3stk biltema t40 strøyk med da jeg skulle få av drivakslene mine. En knakk, to vridde seg og så ut som spiraler. Og da hadde jeg prøvd alle mulige måter, varme, slag i forskjellige retninger, luftverktøy osv. Endte opp med at jeg måtte betale nesten 90 kroner for en enkelt torxbits! Men den fikk jobben gjort :)

 

Ang det Hondaen sier om å ødelegge skruer/muttre. Jeg har bestemt meg for å kjøpe bare piper/kopper og fastnøkler med innvendig sekskant heretter. Har ødelagt nok skruehoder :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke slik det at biltema faktisk ikke lager vetkøyet sitt selv, de bare kjøper det av noen andre og setter sitt eget navn på? husker jeg overhørte en samtalene angående det der, og han ene sa det at det dyreste faktisk var veldig bra :) han sa navnet på produsenten, men jeg husker det ikke i hodet

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt verktøy er alfa omega...

 

Kjøper du ei billig skralle. Så er det større sjangse at den glepper over. Har skjedd to ganger med skraller fra biltema. Den ene gangen gikk det bra, andre gang så slo jeg knokene til blods. Så skralle, moment nøkkel (Ja, den MÅ kalibreres vært år). Kjøper jeg kun fra kjente produsenter.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironside er veldig bra verktøy for relativt lite penger. Du får et rimelig stort 1/2" pipesett for 398kr hos Luna, ødelegger du dette er du for sterk og må slutte å spise poteter!

Mye av biltemas verktøy er jeg 99,99%sikker på er produsert av Kamasa, kun fargen på innpakningen og merkingen som er forskjellig. Kamasa selges av Felleskjøpet og har også en forholdsvis hyggelig pris.

Jeg har masse (altfor mye?) verktøy, noe Bacho, noe Fracom, endel Ironside, litt Hazet, endel Teng-tools, mye Bltema. Fracoms fastnøkkler er helt klart de beste, slanke, perfekte vinkler og best "feel", men helt klart de dyreste. De som har fått mest juling er et umerket sett kjøpt på Biltema for 149kr, disse har blitt utsatt for slegge, varme, lange rør, sjøvann og enda litt til uten å svikte!

 

Det eneste jeg ikke gidder å spare på er tenger-kjøp Knipex, de er rett og slett best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også vært borti. 3stk biltema t40 strøyk med da jeg skulle få av drivakslene mine. En knakk, to vridde seg og så ut som spiraler. Og da hadde jeg prøvd alle mulige måter, varme, slag i forskjellige retninger, luftverktøy osv. Endte opp med at jeg måtte betale nesten 90 kroner for en enkelt torxbits! Men den fikk jobben gjort :)

 

Ang det Hondaen sier om å ødelegge skruer/muttre. Jeg har bestemt meg for å kjøpe bare piper/kopper og fastnøkler med innvendig sekskant heretter. Har ødelagt nok skruehoder :shake

 

Jeg skjønner jeg har hatt flaks, ingen av biltema greier røyk når jeg gjorde det samme, http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80475

 

Den der brukte jeg..Enda ikke ødelagt en eneste bits i det settet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår