Gå til innhold

verktøysett- kvalitet

Ranger emnet


Sulliken

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har min tro på at biltema er IDG-tools.

 

 

Kanskje Kamasa=IDG=Biltema?? I virkeligheten er det vel ikke så mange produsenter, en fabrikk produserer nok for mange "merker", på samme måten som med bildeler (og biler!)

 

 

Synes forresten IDG er overpriset, vi har selgere fra de innom av og til og de kan ikke matche de prisene jeg får om jeg stikker innom den lokale Luna eller Tools forhandleren (som begge selger Ironside og teng-tools som "billig-merker")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Kamasa=IDG=Biltema?? I virkeligheten er det vel ikke så mange produsenter, en fabrikk produserer nok for mange "merker", på samme måten som med bildeler (og biler!)

 

 

Synes forresten IDG er overpriset, vi har selgere fra de innom av og til og de kan ikke matche de prisene jeg får om jeg stikker innom den lokale Luna eller Tools forhandleren (som begge selger Ironside og teng-tools som "billig-merker")

 

 

Det er nok slik, det er nok bare at de samme underleverandører benyttes. Jeg tviler på at du finner en fabrikk ute i asia som heter IDG-Tools.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Würt, Berner, Biltema etc etc. lager ikke verktøyet sitt selv. Eneste som er forskjellen stort sett er farg og logo.

 

Jobber som selger av verktøy, da er det en del man ser og får med seg i løpet av en dag på 12- 15 bilverksteder ;)

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er verktøyet jeg benytter for å montere sammen bunndelen på motoren. Det lille verktøysettet fra Biltema er identisk med med det Housey nevner litt høyere opp i tråden. Momentnøklene fra Stahlwille kan oppbevares med innstilt moment uten å miste "fokus":

tools01.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om momentverktøyet mitt fant jeg følgende på http://www.stahlwille.de sin norske underside:

 

Service MANOSKOP® 730N

Utløsende momentnøkkel med tilkobling for utbyttbare innstikkverktøy, rask, nøyaktig innstilling gjennom QuickSelect hurtig innstilling, med QuickRelease-sikkerhetslås, dobbelt stoppsignal, tydelig lesbar dobbelskala med forskjellige farger fra N m/ft.lb henholdsvis ft.lb/in.lb. og langvarig nøyaktighet.

 

Må ikke nullstilles, fordi måleelementet bare blir belastet ved tiltrekning. Det robuste huset beskytter alle ømfintlige deler. Ergonomisk 2-komponenthåndtak med mykt område tåler olje, fett, kraftstoff, bremsevæske og skydrol. Viderebelastning etter utløsning eller belastning i motsatt retning - f.eks., for å løsne skruer som sitter fast - virker ikke på utløsermekanismen, som derfor blir beskyttet for skade.180° vridbare innstikkverktøy tillater venstretiltrekning. Kan enkelt justeres uten demontering, f. eks. med prøveapparat No 7707 W.

Garantert feilgrense ± 3 %. Leveres med sertifikat.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår