Gå til innhold

verktøysett- kvalitet

Ranger emnet


Sulliken

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den senere tid har jeg kjøpt alt mitt verktøy på Biltema, med unntak av momentskrallene som jeg kjøpte på Industrifokus. De er av merket Stahlwille og kostet en formue.

 

Biltemas 10-årsverktøy (og sikkert mye annet av det billige) er av fullgod kvalitet til en svært rimelig penge. Det eneste jeg har sett av rævaverktøy fra Biltema er de friksjonsløse skrallene (de uten klikkfunksjon). De har en lei tendens til å slutte å virke, enten ved at de mister all sperrefunksjon, eller ved at de får sperrefunksjon begge veier.

 

En annen ting er tilfredsstillelsen (ikke seksuell) det gir å vite at man ikke har brukt et middels statsbudsjett på verktøy. Jeg fikk en gang ei skralle fra Hazet, men den synes jeg var for fin til å brukes i mange år, så den lå ubrukt...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har sett av rævaverktøy fra Biltema er de friksjonsløse skrallene (de uten klikkfunksjon). De har en lei tendens til å slutte å virke, enten ved at de mister all sperrefunksjon, eller ved at de får sperrefunksjon begge veier.

 

 

Er det denne skralla du snakker om?

10-501_l.jpg

 

Ser at den kommer i tre størrelser, vi har den minste på jobben og den fungerer utmerket til det den er ment for; små skruer og muttere. Suverent å entre muttere når skralla ikke blir med "bakover" igjen siden du ikke må komme deg over ett klikk på skralla.

 

Dette er faktisk det eneste verktøyet vi har fra Biltema på jobben, men bruker den nesten daglig. Har ikke prøvd de to større skrallene men den minste kan jeg absolutt gå god for!

 

 

 

Og det verktøy settet øverst her holder sikkert i massevis til hobbybruk, er som regel skrallene som er dårlige i billige sett, så da kan man eventuelt kjøpe seg en ekstra skralle av litt bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;1674901']Er det denne skralla du snakker om?

 

 

Ser at den kommer i tre størrelser' date=' vi har den minste på jobben og den fungerer utmerket til det den er ment for; små skruer og muttere. Suverent å entre muttere når skralla ikke blir med "bakover" igjen siden du ikke må komme deg over ett klikk på skralla.

 

Dette er faktisk det eneste verktøyet vi har fra Biltema på jobben, men bruker den nesten daglig. Har ikke prøvd de to større skrallene men den minste kan jeg absolutt gå god for!

[/quote']

 

Den minste har jeg også, og den fungerer utmerket. Men de har noen lange leddede jævler som åpenbart er ment til å brukes til litt tyngre oppgaver (pga lengden), men de er ikke dimensjonert for slikt bruk.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema kan være helt greit verktøy hvis du bruker det riktig ...

Jeg hadde et sånn stort biltema sett i mange år .

Det er bare to ting jeg var misfornøy med settet .

Greide å ødlegge 2 skraller. De tåler ikke at du tar i sikkelig.

Kjøpte med en latman i steden ..

Bitsene i settene til biltema er dårlige ... knekkt alle sammen ..

 

Jeg jobber som mekaniker . På jobben har jeg en blanding av snap on

og facom verktøy , men du finner også ting fra biltema som

3/4 " skralle med piper og fastnøkler ...

 

Til hobby bruk er biltema helt ok..

Japser er bra biler, men faen som dem ruster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ødela en biltema 1/2 skralle, den dyreste modellen de har nå, og fikk tilgode lapp på den, uten å ha kvittering. Det skjedde mens jeg demonterte bakaksel, var en M12, 1,5 MM , mutter jeg skulle ha av, og mutteren ble glodvarm, gikk vel jevnt i 200 NM når jeg skrudde den av, og det ble for mye for skralla. Sjekket disse skrallene i butikken etterpå, og det er ikke en eneste som er bygd likt, alle føles forskjellig i klikken.

 

Disse føltes helt jevne i klikken alle sammen: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80010

 

Denne som jeg vraka, var helt ujevne alle sammen:

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=79650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de plastikk-skrallene er svært gode til prisen. Har flere stykker av dem, men utsetter de selvsagt ikke for momentet fra et 2 meter langt forlengelsesrør. Til det har vi latmann. Biltemas latmann er forresten også helt utmerket.

 

Jeg har erfaring med Teng, Hazet, Dowidat, Sandvik Belzer, Hazet, Stahlwille og Biltema. Selv er jeg mest fornøyd med Biltema siden det overgår forventningene i så stor grad. Momentnøklene mine fra Stahlwille får jeg vondt i magen hver gang jeg bruker, pga prisen... Nesten 4000 kr for et mekanisk håndverktøy er i meste laget for min sarte mage.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en latmannsarm av det 10 års garanti slaget, dyreste typen de selger nå, den har alt blitt slarkete. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=835&iItemId=80000

 

 

Har og brukt et slik sett:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=998&iItemId=80690

 

Her klarte jeg å sprekke opp ei hylse, når jeg skrudde feil vei (bra jeg brukte billigverktøy da)

 

har også delvis herpet 1/2 nøkkelen.

 

Men det jeg mener, selv om disse nøklene ser billige ut, var det jo slik det dyreste verktøyet så ut for 10 år siden i design. Så ikke sikkert det er så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at eg styrer unna billigverktøy så mye som mulig er at det er bedre å kjøpe en dyr fastnøkkel eller skralle som holder, enn at du står med ræva i været under panseret, tar i så d nesten går i buksen for å få av en stakkers fastgrodd jævel, og så ryker skrallen... hva skjer da med deg selv? hvor treffer albu og håndledd osv? evt fastnøkler som knekker og spretter både til himmels og andre plasser på h.... er seff med på at det kan være greit med billig verktøy, men send en liten tanke til din egen helse før du tar i med biltema verktøy...

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår