Gå til innhold

Jossa's 91 mod civic 1.5 el'cheepo - prosjekt civic CRX (nå med turbo bygging)

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

kan jo ta en oppsumering av dagene før dette..

 

fikk kløtsjen for noen dager siden..

DSC00099.jpg

 

han amrikanern i butikken var veeeeldig påpasselig med og fortelle meg at jeg ikke kunne bruke den med mitt svinghjul å bla bla bla.. tenkte ikke så mye over det da jeg har et reservehjul som skal passe..

 

eeem?

DSC00119.jpg

det passet jo faktisk.. samme splines på inngående på kassa å samme diameter på svinghjulet.. :S jaha tenkte nå jeg.. treg selger som ikke helt vet hva han prater om altså..

 

så var det "bare" å heise nedi motorn.. DSC00120.jpg

 

noe jeg og mitt mekaniker crew av nøye utvalgte og høyt kvalifiserte persjoner fikk merke at ikke var bare bare.. siden motorfesten var støpt måtte de av igjen for så holde motoren sån ca på plass og så skru de på en etter en og tilpasse etterhvært.. men det gikk nå

 

å atter en gang er motoren i..

DSC00123.jpg

 

men nå var det over til det elektrikse.. hadde et problem etter at alt var koblet på.. hovedrelet fra helvette.. relet blafret så jeg viste at det var spenningsrelatert.. målte spenningen til 10 volt på det og da var det bare og gå i gang å leite etter synderen.. etter mange døde spor fant jeg til slutt ut at det var snakk om hovegjordingen til ledningsnettet.. den var korekt koblet men av en eller annen grund fikk den for dårlig kontakt.. så da blei det 2,5 kvadrats rett til gods (og ikke bare til termostathuset som der er orginalt) akk så fint å høre på når den startet og gikk:)

 

så synd at det ikke synes alle forandringer som er gjort..

DSC00128.jpg

 

 

 

etter en lang og slitsom kveld med innkjøring.. på toppen av en liten fjeldovergang

ensom civic i skumring

DSC00134.jpg

 

 

har nå problemer med 2 slangeklemmer og at den ene pluggledningen driver og hopper av :S skal kjøpe nye å se om det løser problemet..

ellers tror jeg at luggingen kan skrive seg til en vakeumlekasje eller en dårlig lambda sensor.. skal kjøpe en ny å teste dette

har og et mikro prosjekt med kalibreringen av TPS da den ikke heelt ville sist gang.. :S

 

taaada!

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja å så "fant" jeg et lydklipp av en honda som kjører opp en veldig bratt bakke med en del telehiv å dårlig dekke

aner ikke hvem det er som kjører eller hvordan bil det er..

 

ved ca 28-29sek er eksosen nedi tror jeg ;)

 

(må høres med litt lyd på høytalerne da)

http://media.putfile.com/heeelt-ukjent-honda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha.. å hva vet du om det da?

 

for alt du vet kan det være flere ting som lufter ut veivhuset...

kansje det står en svart liten boks på baksiden av blokka med en slange opp til innsuget (eller i mitt tilfelle rett ut i friluft, via et lengere slange arangemang)

sier det bare fordi det er en mulighet altså.. :S

 

 

(hilsen jostein, låne kontoen til en kompis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

så har vi gjort litt mere...

 

røska av fronten og begynte å holde intercoolern opp på plass for og finne mitten.. når det va gjort så va det bare å skru fast en brakett på tværs og borre den til sån at man kunne henge på en IC

 

DSC00227.jpg

 

DSC00228.jpg

 

 

 

sån.. der blir den henganes...

 

DSC00229.jpg

 

 

så va det fram me litt rørdela å begyne å legge det opp..

DSC00232.jpg

 

 

 

hehe... i kina e dette 90 grader...

DSC00233.jpg

 

så litt generelle bilda av rørføring

DSC00234.jpg

 

DSC00242.jpg

 

DSC00246.jpg

 

DSC00235.jpg

 

DSC00236.jpg

 

DSC00237.jpg

 

DSC00238.jpg

 

DSC00239.jpg

 

DSC00240.jpg

 

DSC00241.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha.. å hva vet du om det da?

 

for alt du vet kan det være flere ting som lufter ut veivhuset...

kansje det står en svart liten boks på baksiden av blokka med en slange opp til innsuget (eller i mitt tilfelle rett ut i friluft, via et lengere slange arangemang)

sier det bare fordi det er en mulighet altså.. :S

 

 

(hilsen jostein, låne kontoen til en kompis)

 

hvor du skrev at du hadde det da? kunne bare linke til det istedenfor å bli så sur...

 

forresten: Club-Honda Norge ;)

Sikkert mange i klubben som er interessert i prosjektet ditt ;)

Anders Haugen Club Honda Norge

 

http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på c-h sine sider.. makan til utrivelig forum har jeg ikke vært borti.. kan være greit å surfe sidene der men å delta så veldig mye der orker jeg ikke

 

dette filteret er desuten bare et midlertidig filter til jeg har orka og sveise meg en catch-can så det rekker neppe og gå tett

å nei blei ikke sur, bare at du ikke må være så påståelig.. selv på et orginalt oppsett suger manifoilen av fra denne boksen bakpå blokka.. så det er ikke noen overhengende fare akkoratt

 

...

 

 

dagens lille jobb..

gamle manifoilen ville ført til for stort volum + for lite plass til alt..

 

så da var det fram med vinkelslipern...

DSC00270.jpg

 

og følgende log manifoil blei konstruert..

DSC00272.jpg

 

så er det bare og ta hull til wastegate og turbo og lage downpipe og vips..

 

 

 

ellers.. driver på og flytter bateriet bak.. mye leiting fram og tilbake billigste kabel tiljengelig viste seg og være startkabler fra biltema ... 2x 5 meters 35mm2 kabel 200 og noen småkroner ;) + boks for bateriet den og peanuts... så da var det sån høvelig i boks (harharhar =P )

 

DSC00271.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. kan jo nevne det og..

 

hadde problemer med at kjørelysene ikke ville skru seg av, selv når tenningen var av.. så da var det ut med den brune boksen som sitter bak på sikringsboksen og åpne opp.. (hadde først tenkt og bytte den med en fra en crx som jeg hadde liggende men de passer ikke overens..) inni hær fant man følgende.. ene pinnen på kontakten var helt svidd og likeså plasten rundt der.. hmmm mye strøm og dårlig kontakt tenkte jeg...

 

å joda.. følgende senario tror jeg har sjedd..

 

steg1.. dårlig lodding fra fabrikk, men ikke værre en at det

har gådd

 

steg2.. la loddingen sitte i noen år (91-08)

 

steg3 la loddingen nå få være veldig sprø og dårlig.. og legg

på en god del vibrasjoner som får den til og sprekke og

pinnen løsner

 

steg4 dette fører til dårlig kontakt og derfor

varmeutviklingen vi så merker etter, dette hadde å fådd

loddetinnet til og renne ned og over pinnen vedsiden av,

som tilfeldigvis er utgangen på relet..

 

steg5 TADA! lys med konstantfunksjon..

 

 

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på c-h sine sider.. makan til utrivelig forum har jeg ikke vært borti.. kan være greit å surfe sidene der men å delta så veldig mye der orker jeg ikke

Litt trist at du føler det på den måten da... Det er jo slett ikke meningen at en skal føle det slik!

Selv har jeg god erfaring med å "henge" der, selv om aktiviteten min har sunket betraktelig igjennom årene.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på c-h sine sider.. makan til utrivelig forum har jeg ikke vært borti.. kan være greit å surfe sidene der men å delta så veldig mye der orker jeg ikke

 

Jøss, hva baserer du dette på? Ble litt nysgjerrig... CH ønsker jo seff flest mulig i fellesskapet!

 

Syns dog det er en mye bedre tone der inne, enn på BF. Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også overrasket over at du syntes forumet vårt (jeg er webmaster for CHN) er utrivelig. jeg har ikke hørt det mange ganger før! jeg har "ansvaret" for at personhets og nedlatende kommentarer ikke skal forekomme, så hvis du har opplevd noe slikt på forum.club-honda.org vil jeg gjerne vite om det og gjøre hva jeg må for å rette opp i det!

 

mvh

Torfinn

- 2002 Civic Type-R

- 1993 Civic VTi

- 1993 Civic DX

- 1991 Civic GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønsker deg og inn på CH forumet.. mange som hadde vært interessert i dette bygget.. inkl meg. er ikke særlig flink til å holde meg på dette forumet. bruker for mye tid på ch ;)

__________________

Jone Klemo Øverland

medlem av Club-Honda Norge

92-Honda CRX vt

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe du må ikke tro jeg mister mange sekunder nattesøvn av noen form for hets osv... ;)

 

men neida er helt andre ting.. men orker ikke og bry meg så mye med det.. er nå på dette forumet så lenge jeg gidder det da.. =)

 

 

 

vel vel..

 

startet dagen med porsche motor utagning, gikk ikke helt etter planen så jeg fikk banket igjennom grilling!

DSC00275.jpg

 

dereter var veien ikke lang til verkstedet...

løftebukk er for små jenter og folk med for stor pengebok..

DSC00277.jpg

 

 

 

vel.. sto og så litt på gårsdagens arbeid.. DSC00273.jpg

 

 

tenkte dette må prøves i bilen da..

DSC00281.jpg

 

og etter litt spekulasjon kom man fram til følgende plasering

og lagde meg en form for adapter mellom en ALT for stor turboflens og 48 rørene... ;)

DSC00283.jpg

 

DSC00282.jpg

 

DSC00284.jpg

 

blei egentlig ok det da.. får plass til downpipe og ellers alle rør som måtte være ønskelig og ha der..

DSC00285.jpg

 

må få til noe smart med wastegaten da.. men tror jeg vet hvor jeg vil plasere det

DSC00286.jpg

 

 

 

helt til slutt.. en artig oppservasjon når det kommet til form og slikt

DSC00290.jpg

 

nesten litt vakkert jo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår