Gå til innhold

67 Chevelle prosjekt

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

har selv en 67-Chevelle jeg styrer med

ett par spørsmål.

Bytter du foringer, og i såfall hva setter du inn?

ser ut som du har kjøpt ny sylinder til tromelbremsene fremme, skal du virkelig ha tromler? sjekket pris på det som skulle til for å sette mine i stand, (sylindere, band, monteringssett og trommel), det ble ca 9800, mens ett komplett ombyggingskitt for skiver på alle hjul, med alt nytt (nav, forsterker, masse annet) kostet litt over 10.000, så jeg bygger om til skiver.

på min så har jeg 10 bolter bakaksel, mener på at det var en 8,5", gamleeieren hadde hørt på mange diskusjoner om at 10 eller 12-bolter var tingen, men det de kom fram til var at (iallefall den som står på, om det nå er en 8,5") så var den nesten like god som 12-bolteren, men vegde endel mindre, og det eneste jeg vet om resultatet, er at det står en 10-bolter på min bil nå.

Headersene på min bil er 2", men så har jeg en 396 da, ikke en 454.

Skal du bygge SS-clone eller?

kommer sikkert på mere å preike om, skal følge med, men er bare innom max en gang i måneden..

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

har selv en 67-Chevelle jeg styrer med

ett par spørsmål.

Bytter du foringer, og i såfall hva setter du inn?

ser ut som du har kjøpt ny sylinder til tromelbremsene fremme, skal du virkelig ha tromler? sjekket pris på det som skulle til for å sette mine i stand, (sylindere, band, monteringssett og trommel), det ble ca 9800, mens ett komplett ombyggingskitt for skiver på alle hjul, med alt nytt (nav, forsterker, masse annet) kostet litt over 10.000, så jeg bygger om til skiver.

på min så har jeg 10 bolter bakaksel, mener på at det var en 8,5", gamleeieren hadde hørt på mange diskusjoner om at 10 eller 12-bolter var tingen, men det de kom fram til var at (iallefall den som står på, om det nå er en 8,5") så var den nesten like god som 12-bolteren, men vegde endel mindre, og det eneste jeg vet om resultatet, er at det står en 10-bolter på min bil nå.

Headersene på min bil er 2", men så har jeg en 396 da, ikke en 454.

Skal du bygge SS-clone eller?

kommer sikkert på mere å preike om, skal følge med, men er bare innom max en gang i måneden..

Hei

Jeg har byttet foringer ja, kjøpte polyurethane foringer..

jeg ga 1500 kr for nye sylindere, band og monteringssett... Men jeg skal kjøpe meg skiver forann da fikk pris forann på 8500kr, tromler bak...

Skal bestille Hooker Super Competition 2 1/8" Headers neste uke, kommer på 6000kr ferdig importert fra http://www.summitracing.com

Har 10-bolt jeg også men 8,2", så denne skal byttes ut.. Tenkte ikke at jeg skulle bygge ss-clone nei...

Ser bra ut prosjektet ditt ja :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk,takk...

ja, skivebremser framme er ett minimum.

var vel igrunn tromlene som kostet mest, var vel 2 høvdinger for hver fremme, og 1500 for de bak. men mine var vrak, så jeg måtte ha kjøpt nye da.

Kjøpte polyplus selv, omtrent samme egenskapene som vanlige poly-foringer, men uten lydene.

hvilke bremser skal du ha framme da? Baer? om du ikke er ute etter så hysterisk gode bremser fremme, (ettersom du har tromler bak, så antar jeg at det ikke er planen) så har Matts Classic Bowties ett kit med skiver fremme, nye spindler, ny bremsekraftforsterker, hjullager og klosser til $649.95, ca 4000kr, plus litt moms og frakt, men uansett billigere enn 8500.

han selger også Baer, men de må du ringe eller sende mail for å få en rett pris på.

Sjekk forresten YearOne de har også Hooker Headers, supercomp også, mulig at de er billigere, og så har de forøvrig suverent utvalg på allt annet en skal kunne finne på å kjøpe til chevellen sin.

Går god for både Matts Classic Bowties og YearOne, YearOne er sjikkelig seriøs, og matt leverer varene når han får de inn på lager og alt kommer godt pakket :)

og når det gjeder frakt, så er Magnum.no valget, blir mye lettere å få handlet med folk og butikker i uniten når de slepper arbeidet med å sende ting over atlanteren.

Bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye gromme deler der ja blir fin finish nå du får lakkerte deler å sette dem på:) Men den picupen som står i bakgrund få se litt mere og litt info

Pickupen i bakgrunden er en total restaurert 1957 Chevrolet Stepside 3100 "Big Window".. Motor er en ny overhalt 283, girkasse er Th-350... Bilen kommer ifra Arizona (USA).. :usa:

Bilen skal på vegen til sommeren :thumb

Her er noen bilder.

Picture059.jpg

litt rotete på planen..

Picture052.jpg

..

Picture053.jpg

Picture058.jpg

Picture057.jpg

Picture054.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk,takk...

ja, skivebremser framme er ett minimum.

var vel igrunn tromlene som kostet mest, var vel 2 høvdinger for hver fremme, og 1500 for de bak. men mine var vrak, så jeg måtte ha kjøpt nye da.

Kjøpte polyplus selv, omtrent samme egenskapene som vanlige poly-foringer, men uten lydene.

hvilke bremser skal du ha framme da? Baer? om du ikke er ute etter så hysterisk gode bremser fremme, (ettersom du har tromler bak, så antar jeg at det ikke er planen) så har Matts Classic Bowties ett kit med skiver fremme, nye spindler, ny bremsekraftforsterker, hjullager og klosser til $649.95, ca 4000kr, plus litt moms og frakt, men uansett billigere enn 8500.

han selger også Baer, men de må du ringe eller sende mail for å få en rett pris på.

Sjekk forresten YearOne de har også Hooker Headers, supercomp også, mulig at de er billigere, og så har de forøvrig suverent utvalg på allt annet en skal kunne finne på å kjøpe til chevellen sin.

Går god for både Matts Classic Bowties og YearOne, YearOne er sjikkelig seriøs, og matt leverer varene når han får de inn på lager og alt kommer godt pakket :)

og når det gjeder frakt, så er Magnum.no valget, blir mye lettere å få handlet med folk og butikker i uniten når de slepper arbeidet med å sende ting over atlanteren.

Ok.. Takker for svar. Har kjøpt en del hos yearone selv, kjempe bra plass..

Har tenkt litt på ssbc bremser, de koster ca 10000kr for et sett framme.. men de ser jo greie ut de til Matts classic bowtie... Har aldri brukt Magnum.no, er det greit der, er prisene på frakt greie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg føler iallefall at prisene er overkommelige.

f.eks når jeg kjøpte ny dørk (heile dørken, delt i midten) det ble jo en temmelig stor kasse, unødvendig stor syns nå jeg da, men Yearone syntes tydeligvis den passet, så var det ca 1300 for frakt fra usa til norge og moms, også var det 2500 til norcargo eller hva det nå var for å frakte den opp hit (Ålesund)

så om du kjøper noe litt stort noe, så send det på båt, er det noe lite og lett, så er det fly som er tingen.. og det fine er jo at de legger sammen flere pakker i samme frakten vist tingene kommer med på samme forsendelse, og da blir det jo mindre innenlandsfrakt vanligvis. så jeg er iallefall fornøgd.

ja, etter kvaliteten og ikke minst hvor komplett det bremsesettet jeg fikk er, så vil jeg tro at matt sitt sett er helt greit jeg altså, det er jo selfølgelig ikke noe supersett, men uansett, så er det en drastisk oppgradering fra tromler, og til vanlig bruk, altså normal kjøring og ikke på bane, så holder det.

størrelsen på calipere og dimmen på skivene er akseptabel..

kan eventuellt ta noen bilder av litt av delene i det kittet til matt, så kan du nå se, om du vil :)

Bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider