Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Halvor: Joa, men en 230ET motor er ganske spinkel inni, i forhold til en 23ET/230FT.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Halvor: Joa, men en 230ET motor er ganske spinkel inni, i forhold til en 23ET/230FT.. Japp, skrev jo at jeg ikke ville pressa den no særlig. Greit å ha litt å gå på. Var bare ment for å peke på at det er flere problemer på denne typen motorer enn bare rådene:) Men hva vet jeg...? Er jo bare en forumnisse, ingen motorbygger enda...hehe Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Slapp av, F blokk med ET stempler tåler langt over det. Ja det gjør det sikkert, men skal du ha en motor lenge er det lurt og legge seg på et nivå som man vet holder, ang dette tallet har jeg det ifra en seriøs motor bygger som har holdt på med volvo i minst 25 år.... Han har bygd maaaaaange turbo motorer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Husker ikke helt hva kompen var med ET stempel, men en 230FT blokk kan trygt brukes langt over 300hk. Var det 8,7 på et? I så fall bittelitt høyere komp, men fortsatt vil jeg påstå den kan brukes til over 300. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 rart at det ikke er fler som bruker F-blokker med veiv/råder og turbo-stempler, hvis det blir like bra som FT/FK.. Og F-motor etter 89/90, da seff.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Så F fra slutten av 88 er ikke noe og sattse på? Bare di fra 89++? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 jeg kjører med f blokk og f innmat, neddreid stempler. funker helt fint det. sikkert bare for de aller fleste gidder vel ikke å dele motorn selv berde når driten er orginal er en 91 F motor da. ikke den med drit rådene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 den f motoren min er 90 mod. så setter jeg inn smidde stempler i den. da blir det bra. men noen sov vet om noe ok sprut som mater til ca 300hk da?? Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Kan du ikke prøve og gjøre noe en smule gjennomført for en gangs skyld daniel... Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 haha shorty. detta blir fint det. å 16V`n starter?? hehe Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Sprut til 300hk: LH2.4+968 dyser+3 tom LMM. Det er jo budget bygge som er morro... Selv om de har en tendens til å bli halvveis seriøse. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 "skal vist ha 240 i ET motoren".. Jaja, en ET-motor holder ikke lenge med de effektene der.. Og uansett.. Gjette-hester er tull.. og hvorfor skulle den ikke klare det når det er besvist med gått og vell 400 hk ?? kommer vel litt ann på hvordan du behandler den og det da :) alle vet at høye turtall knekker det meste uansett. Tror neppe ET motoren er så dårlig som folk skal ha det til bare det blir behandlet deretter. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 hvor skaffer jeg 968 dyser og 3"lmm da?? hehe ma få tak i komplett lh 2,4 jeg da. blir så bra så. hehe Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 rart at det ikke er fler som bruker F-blokker med veiv/råder og turbo-stempler, hvis det blir like bra som FT/FK.. Og F-motor etter 89/90, da seff.. Det blir jo like bra da men, ender jo så og si opp med en "FT/FK" blokk, altså mangler bare utak til olje, turbo retur og piss, men ellers er det HELT samme blokka... Også koster det litt mer ;) Såå "rart" det der?... Har du ikke peiling, er det like greit å bare holde kjeft... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 jeg mener OG tror at detta kan bli en helt oki motor som tåler hvertfall 300 hk. å håper at det stemmer. hehe. men hvor får jeg tak i dyser og 3"lmm. ??? lh 2,4 det er det som er på 90+F ??? Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.