Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Hvilken ET burde jeg ha med 8x18 ? Vil ikke ha felgene stikkende ut av skjermkanten, men vil ha de nære kanten. Og hvilke "dekkstørrelser" blir pent, 225-35-18 forran og bak? Vil ikke ha strekk, vil ha helt rake dekksider. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Hvilken ET burde jeg ha med 8x18 ?Vil ikke ha felgene stikkende ut av skjermkanten, men vil ha de nære kanten. Og hvilke "dekkstørrelser" blir pent, 225-35-18 forran og bak? Vil ikke ha strekk, vil ha helt rake dekksider. Jeg har 215/40-18 på 850n min, det er jo greit, men dekksidene er kunn 35mm høye så det slår godt i humplene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Hmm.. Kanskje øke det litt da.. 225-40-18, da blir de jo litt høyere også.. Dekksidene altså.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 225/40-18 er vel en mer kurant dim med tanke på pris også? Blir akkurat passe med dekk også. 225/40-18 på 8" felg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 æ ska bestile mæ 8,5"x18" fælga t min 240 når æ får næste lønning.. (om ca 1uke) å da kjøpe æ m 225/35-18 dækk.. bestille super dtm fælga å dækk fra http://www.gummihuset.se har snakka litt rundt m endel 240-folk å di sir at fælgan går rætt på biln.. så æ satse på d. dær e d ET13 Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Jeg har 8x17ET13, det tar i litt bak hvis jeg kjører med kappa fjører.. Men hvis du kapper momentstaga ca 1 cm først og så tilpasser panhardstaget med rett lengde så akselen står sentrert så skal det ikke ta i noe særlig. Må jo kappe av den kanten i hjulbua også. Det går også ann å kjøpe justerbare stag, dette er billigvarianten. Men husk at hvis du skal ta momentstaga så må du kappe disse før panhardstaget, ellers så blir det feil lengde på panhardstaget. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Hadde egentlig ikke tenkt til å kappe så mye, men må vel gjøre det når jeg skal ha på felger og mye senk.. Hvilken ET anbefaler dere da? 13 ? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Hadde egentlig ikke tenkt til å kappe så mye, men må vel gjøre det når jeg skal ha på felger og mye senk.. Hvilken ET anbefaler dere da? 13 ? Hvilket ET må det være for å få det godkjent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 et så nært 0 som mulig er kurant på en 8" brei felg, kjører med 16" compomotive som er 7,5" breie, og et -3 bak, med skamsenk, og da mener jeg skamsenk, og det er på en 140 som har et par cm breiere bakaksling enn 240, og d subber minimalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 et 23 skal du ha! Mener jeg å huske det skal være! Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 er vel bedre og ha litt "for lite" ET, enn for mye.. kan jo bare space ut litt.. sålenge det ikke blir 50mm spacer da selvsagt.. er vel flere på forumet her som kjører compo som kanskje legger ut ett bilde med info.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Super DTM felgene er sinnsykt råå da!! det blir saker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Tror det er vanskelig å få godkjent felger uansett hva slags impress det her. Jeg var på biltilsynet for å godkjenne bl.a spacere på bilen min. Jeg state på turbo felger så lenge da for å være sikker, å det var nesten bare såvidt jeg kom gjennom. Pga han var usikker på impress på felgene osv.. Så samme faen hva slags felger du har egentlig. Du har sikkert ett sett ekstra i tilfelle du må ettervise...! Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 240Rallye = Hæ? Hvorfor godkjenne med spacer..? Dekk/felg er godkjent, så lenge de ikke stikker utenfor skjermkanten, og sålenge de holder seg innenfor +/- 5% av original rulleomkrets.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Du har glemt en ting. Du kan ikke øke sporvidden med mer enn 14mm (mener det er det) enn originalt. altså 7mm på hver side. de er strenge på det på EU kontroll hvertfall. mener å huske at jeg hørte noe om det når jeg viste bilen min på risløkka. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg