Gå til innhold

Sierra cosworth vs Volvo 740 Tic!!!

Ranger emnet


CossieRS_Øyvind82

Anbefalte innlegg

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvor mye trykk kan eg kjøre på den orginale turbon?

eller bytta den til en 360lages turbo, kan eg da skru opp trykke til 1,5? og justere Co og tenning, eller vil eg få store problem med tennings bank?

 

har chip, FT inmat og 3".. orginalt filter, prøvde ett biltema filter, men da bjynte den og jage på tom gang... så eg bare bytta att...

 

meste trykk noen har kjørt på drift sikkert?

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som eier bilen nå har bremset bilen til 286 hk på hjula og ca 335 hk i motor

 

litt info om Motor :

 

- portet 531 topp

 

- Bsr steg 1 chip

 

- Grønne dyser

 

- Garret T35 turbo

 

- spesial bygd 940 grenrør

 

- +++ MYE MER

 

Interiør :

 

Alt er ombygd til 95mod 940 turbo interiør ( svart skinn )

 

Automatkassse :

 

Forsterket STT 6 trinns automat kasse, tror det samme kasse som er på S60R og 850R

 

Bilen er tidligere gått i Horten ( Vestfold )

BCB Bildeler skal også ha eid denne bilen tidligere og gjort litt med den

Nå står den til salgs på autodb til 55.000.-

AutoDB-kode: 2046858

Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo uten tvil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ja når det gjelder pris så er det nok mer morro med en volvo.

 

Min er ikke orginal :

 

Borra 200 blokk med smidde mahle stempler, forsterket topp ( wrc ) , grønnedyser, 330 chip og oppsett, T 35 turbo, 3" moongoose,kn filter.

kjører 1,2bar i trykk nå men går fint å kjøre med 1,4.

Har ikke bremset den ennå.

 

 

 

 

Hei har en 1991 mod 4x4 cosworth samme oppsett som du nevner her.

Jeg kjører 1,8 bar i ladetrykk og då går bilen meget bra.kjørte en stund på 1,2og då gikk bilen som en bøtte med dritt for å si det rett ut. få opp trykket du vil bli imponert :) har hatt 740 tic selv, men aldri mer volvo etter eg kjøpte cossie:)

1990 4x4 sierra cosworth

1993 MKIV supra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har en 1991 mod 4x4 cosworth samme oppsett som du nevner her.

Jeg kjører 1,8 bar i ladetrykk og då går bilen meget bra.kjørte en stund på 1,2og då gikk bilen som en bøtte med dritt for å si det rett ut. få opp trykket du vil bli imponert :) har hatt 740 tic selv, men aldri mer volvo etter eg kjøpte cossie:)

 

cosworth er jo bare dritten uansett.. men for all del, den rævkjører en 740 glatt!

 

Volvo har jo underdimensjonerte strikk motorer som så vidt drar sin egen dødvekt rundt på veien! derfor dem som regel står stille på den lokale esso stasjonen. Vindmotstanden gjør at lakken slites fortere!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke 280 gamp på 1.2 bar med grønndyseoppsett og T35 da... Må oppimot 1.6 for å hente det... Orker 1.8 å og da tipper du fint 300 med en god motor... Min gode gamle bremsa 242 hk på 1.4 bar den... :D

 

Dra opp trykket ditt mann og jakt på traktorer så skal du få se de henger med gjeipen...

 

skjønner meg ikke på dette med cossie motorer.. de må støpes med B20mørtel, du må blande inn pianotråder og du må koste på 100.000kr og enda holder det ikke et helt ford treff!

 

Nissanen min lader 1.4bar og da har jeg 405HK og 530NM på hjula..! 530NM på 3070rpm vel å merke!

 

Ikke er den overdrevent trimma heller!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å bygge oppigjen motoren i cosworthen no etter topp pakningen røk. Smidde lavkomp je stempler, dobble ventil fjører avbalansert bunndel, grpa pakningsett høytrykss oljepumpe, ska fremdeles bare kjøre "grønnedyser på den" (330kit). tror det kommer til å funke greit. då blir motoren bygget for 450hk men blir ikke det i den med det første. koster meg akkurat 35laken med deler og då e det EBB som gjør jobben

1990 4x4 sierra cosworth

1993 MKIV supra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa... bare å vente og se det;) Er mange før deg som har gjort det samme der ting ryker i ett set.. hemligheten er at dere IKKE klarer å pelle på vidunder ventilen som gir mere trykk til turbon og da går det kun en vei!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den kretsen eg holder meg er det 2 andre som kjører samme oppsett som jeg ska ha, de bilen har virket som faen, derfor eg velger dette oppsettet. men for all del ska eg ikkje sitte her å si at cosworth e best, alle liker forskjellige biler og eg personlig liker cosworth. har kompiser med 5-600hesters motorer, å fy faen så mye skruing de har hatt.får håpe moderat trimming holder. volvoen min som va gått 120 000km når jeg kjøpte den. 1eiers bil, konket på 142 000km, enste som va gjort va 3"jt og kd filter.originalt ladetrykk. det va nedsig.

1990 4x4 sierra cosworth

1993 MKIV supra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår