Gå til innhold

Sierra cosworth vs Volvo 740 Tic!!!

Ranger emnet


CossieRS_Øyvind82

Anbefalte innlegg

menmen, til forsvar så er ikke cossie f***d, men cosworth!

Cosworth har konstruert topplokket ja, som de har gjort på MB 190 2,3-16 og på Opels C 20 XE motor, men du kaller ikke dem Cosworth for det..

 

Da er nye V 70, og S 40/ V50 Volvo heller da? Det er mye mer Ford deler på de bilene, enn det er Cosworth deler på en "Cossie".

 

Så beklager, forsvaret holdt ikke

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha, hvis det var denne du ble frakjørt av: AutoDB.no

 

så må du seriøst revurdere hk antallet dit!!!

 

Hvis han har 230hk på 0,7-0,8 bar, vil det skje ting når han skrur opp trykket til 1,6 vettu.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6 bar ja M,m sikkert (kjenner tenningsbanken kommer snikende)... på t3 slutter jo kartet rundt 230hk så ikke med orginal motronic uten spesial chip, dyser, LMM, orginal t3 osv :p

 

Spesiellt hvor mye ekstra hk noen får med eksos og konfilter. se på bilen som radial her på forumet bygde. hva bremsa han han med ca tilsvarende mods?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får HK-kalkulatoren min det til å bli

For ET:

117hk@0bar

182hk@0.55bar

234hk@1bar

304hk@1.6bar

 

Og FT:

106hk@0bar

165hk@0.55bar

212hk@1bar

276hk@1.6bar

 

FK:

104hk@0bar

135hk@0.35bar

208hk@1bar

270hk@1.6bar

 

 

Bruker tommelfinger-formelen:

Effekt = (Effekt @ 0 bar) * (1+ladetrykk i bar)

 

Har dog store tvil om at effekten skalerer fult så lineært...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste som skiller en FT fra FK er ladetrykket(aktuatoren) bare det viser vel at den kalkulatoren ikke er helt opptimal..

 

Kalkulator og kalkulator. Er bare en tommelfingerregel og en vanlig skrivebordskalkulator :D

Er ment som en øvre grense på hva som er teoretisk mulig med standard motor hvis man skrur opp trykket. Den faktiske effekten vil befinne seg under dette. Man ser jo stadig volvoer på f.eks autodb med standardmods og 250+hk @ 1bar. Noe jeg vil påstå er umulig.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår