Gå til innhold

Saxo prosjekt


Wrasko

Anbefalte innlegg

Nå er å blir det torsjonstver bak på Saxo ;) så når Koni levere sett så er det bare med fjærer forran og dempere forran og bak.. men det er ikke værre enn at du finner en VTS bakstillig i danmark da får du skivebremser bak også, smat tykkere torsjon staver. Ta deg en tur på http://www.peugeot-sport-club.no da din bil i bunn og grunn er den samme som Peugeot 106.. du er velkomme i klubben og på vårt forum også. Kanskje lettere få finne deler og hjelp.

Leder

peugeot-sport-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Så litt vts deler, så vips forsvinner torsjon? :p..

 

 

Synd de må ha så idiotiskt system... For hos meg er jo problemet rett og slett at den er for myk bak :p

 

 

edit:

 

Har tatt noen bilder da...

 

Fant ingen biler som kunne leve opp til den høye standarden som min Saxo er, så tok det nest beste.. Måtte jo sammenligne med noe.,..

 

Photo-0006.jpg

 

Photo-0005.jpg

 

 

Photo-00041.jpg

 

 

Photo-0003.jpg

 

 

 

Dere vil sikkert høre lyd og..

 

http://www.crxsol.com/film/eksos.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dumt :)

 

Men det er det man lærer av... Må få slengt på no andre dempere for å sjekke om det hjelper.. Hvis det er 3-4 folk i bilen nå, så subber den når den heftige motoren på 1,6 liter og ca 90 hk drar på med sitt hurtige downshift...

 

Men det kommer etter at jeg har fått betalt for race-t5 kam til volvoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper lite å bare skifte demperne..for det er stavene som bestemmer hvor stiv bilen er ;) ellers kan du jo også finne deg en 1.6l 16V 120hk VTS motor og sette inn... det gjør susen.. har flere i klubben vår med dette oppsettet. kjørte glatt fra M3`r på gatebil i juli og september.. var en Blå 106Rallye som kjørte MYE der da.... tok så og si ALT i svingene...Noe å tenke på???

Leder

peugeot-sport-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Jeg har fundert tanken, men da må man friske den litt opp i tilfelle... Og litt kjipt å ta ut "oljebrukern" og automaten, er utrolig slappt å kjøre med automat :D..

 

Men jeg har fundert på å gjøre dette til en "småracer" som forloveden kan bruke når vi flytter sammen til sommeren, men man får se litt..

 

Er som sagt Volvoen som er førstepri ;), selvom en vts på 122 hk (mener å huske at det var det og ikke 120, hvis jeg skal være vanskelig), er ganske billig det og.....

 

Men får se hva økonomien byr på fremover... Må vel snart gjøre bilen klar for lakkeringa og, saxo'en blir en vw farge :s.. En noe spesiell blåfarge..

 

Har meldt meg inn på pug klubben forresten, men har ikke fått mail om at den har blitt aktivert.. Og føler meg utilpass med Citro ved så mange Pug folk. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... Etter å ha tittet litt i dag, så kom jeg på at jeg må ha nye bremseklosser om ikke annet, og stramme håndbrekket, skal også ha meg nye låser siden bilen har gått som postbil før min tid, og ene nøkkellåsen er gefocked, og døra på venstre side ikke går skikkelig igjen pga den.. Så blir kos å bytte alle 3..

 

 

Vet ikke tilfeldigvis hvor man skal lete etter feil når den "airbag" lampa dukker opp iblant? Plutselig under kjøring så blinker den som fy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa... airbag lampe som blinker har vi sett mye av. Du har nok også pyrotekniske beltestrammere, så under sete ditt finner du 1 orange kontakt.. denne må klippes av og loddes sammen igjen. Det er nemlig vakkel i kontakta.. men husk IKKE KLIPP BEGGE LEDNINGENE i kontakta samtidig. Da kan airbaggen gå av...

Send en mail til leder eller kasserer av PSC klubben så får du kontakt.. det skjema på siden virker ikke...mail adresser finner du nederst på siden vår..

http://www.peugeot-sport-club.no

Leder

peugeot-sport-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jaja.... Begynner å nærme seg tiden at jeg får dyttet bilen inn i verkstedet nå.. Så da får jeg endelig fikset litt på den... Uansett, så har jeg litt diverse stereo liggende som jeg skal dytte inn snart..

 

Edit: Var problemer med start etc i forrige uke.. Så 0,2 liter kondensfjerner, litt bensin, ny olje, tennplugger, og oppladet batteri så kom jeg på jobb i dag og..

 

Bilder av div sa folk?

 

jada...

 

Først dvd spilleren som jeg ikke mente å kjøpe på QXL for en stund siden.. Skulle by 8-9 k for en AVIC-1, så fikk jeg bydt på denne. .Svarte. (hadde MANGE tabs oppe)

 

DSC00476.jpg

 

Sorte boksen

DSC00477.jpg

 

Earthquake DBX 12R

DSC00472.jpg

 

Så tar vi den bakfra :D

DSC00473.jpg

 

Hva er dette?

DSC00475.jpg

 

Kasse.. Lukket for best lyd

DSC00474.jpg

 

Hmm.. Plass til stor strømkabel.. Må huske å kjøpe meg 200a sikring

DSC00479.jpg

 

Min Baby.. 84 cm lang ved fødsel

DSC00478.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke så interressant om du kvitter bilen, men subbingen bak kommer ganske enkelt av for høy profil på dekkene. Ser ut som du har 195/50-15. Du burde hatt 195/45-15. Det er en del dyrere desverre, og det er nok grunnen til at feil dimensjon er montert.

 

Med 195/45-15 kan den senkes ihvertfall 5cm uten problemer med skraping.

 

Selv har jeg en -97 106 Rallye med 16v motor fra Saxo VTS.

 

Tipper vi har landets største ansamling av 106Rallye/GTI og Saxo VTS her i Stavangerområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har no 14 ;).. Husker ikke helt størrelsen på dekka men, er ikke så stort akkurat..

 

Er nok heller demperene som er "shot"... Bilen ligger nedpå så fort det er mer enn 1 i den..

 

 

Det kan hende at det blir 2000 Xsara 1.6 collection edition.. Der har man ihvertfall lov til å sette inn vts motor :p.. Men blir bruksbil uansett, for jeg har fortsatt Volvo 242 som skikkelig prosjekt.. Og det blir DYRT! Hehe..

 

 

Men tusen takk for innspill, koselig å se at det faktisk finnes folk som ikke banner med en gang de ser en fransk bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår