Gå til innhold

Saxo prosjekt


Wrasko

Anbefalte innlegg

edit: Prosjektet starter i Post 4

 

-----------

Hei, jeg lurte litt på hvilken motor som er den største som har vært i Saxo originalt, og hva forskjellene egentlig er mellom en 1,6 aut og en vts ellers (ikke utseendemessig)

 

OG, på hva forskjellen i utseendet er på en Saxo vts og xsara vts?` (fortsatt motor jeg snakker om)

 

 

 

Jeg har plutselig fått lyst til å skru litt i sommer.. Siden volvoen er ferdig da.. Så fikk lyst til å friske opp min 97 Saxo 1,6 automat på 90 hk :p

 

 

 

Fikk lyst til å importere en vts og stjele no deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja.. Kan jo legge ut hva som skjer med vogna da.. Selvom det er bruksbil..

Den har gått som postbil før min tid

 

Defekter

- Dørlåser, trege, funker dårlig

- Dørtrekk, stygt og sitter dårlig fast, og pga låsene så er festene nede røket

- Sveisen som ble sveiset for å holde fast døra da den falt ned, må sveises på nytt

- Varmeapparat, problemer med knapper som ikke virker etc.

- Varme i stoler, defekt, finne ut hvorfor, og fikse

- Bytte pærer i dashbordet, sånn at jeg kan se hvor fort jeg kjører i fartsgrenser under 90, samt at lyset ved automaten forsvinner når man setter den i gir.

- Ellers lyser airbaglampa, og iblant andre lamper.. Så overhaling må til..

-Dempere og fjører må byttes, er høy helt til det er mer enn 2 i den... Skraper bak med full bil..

- Mange bulker, en del rust, skal lakke bilen om noen uker

- Girkassa skipper iblant å gire til 3 gir..

 

 

Funderer litt på å skaffe en vts ifra det store utland som delebil.. MEN man får se litt.. . Driver egentlig med ett 242 prosjekt som tar all tid og penger.. Men bruksbilen må være i stand den og...

 

Bilder:

DSC00338.JPG

 

Huff.. Ser alt av skader med blits.. Best å slå den av

DSC00332.JPG

 

 

DSC00333.JPG

 

DSC00334.JPG

 

DSC00335.JPG

 

DSC00336.JPG

 

DSC00337.JPG

 

DSC00339.JPG

 

 

 

Kommenter takk ;)

 

Og hjelper ikke med bra kamera, hvis fotografen er like flink som en narkoman med full dose samt 63 balltreslag i hodet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jobber hos citroen så jeg kan gi deg noe tips ....

 

Låsene dine :

Sjekk nøkelen ..

Hvis nøkelen er veldig rund i fronten så

vil ikke låsene fungere sikkelig .

Mange bytter låser uten at det er nødvendig

 

Airbagen :

Vanlig feil på saxo er dårlig kontakt til selestrammern i front setene .

Kontakten jeg tenker på er skjøten mellom gulvet og setene foran .

Vi lodder ledningene ...

 

Setevarmen :

Vanlige feil spenner fra defekte brytere til defekte varme tråder i putene ..

Finn ledningene til varme trådene å mål hver pute skal være rundt 1 ohm..

Byttet endel brytere ...

 

Å hvis noen hadde tenkt å klage på fransk kvalitet nå så er varmen i setene

produstert av kongsberg automotiv :P

 

Varmeapparatet ... ta noen bilder og post ..

 

Girkassa : bytt automat kasse olje .... du hadde automat ??

Hvis ikke så sjekk gir overføringer ..

 

Hmm bakstillinga di er det ikke fjærer men det er torsjon stenger ...

 

håper jeg har vært til noe hjelp

De kan være slitt .... Du kan heve bilen litt da for å løse problemet ..

Japser er bra biler, men faen som dem ruster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsene mine er trege pga at de er brukt for mye... Rett og slett.. Og på andre siden er selve nøkkelhullet ødelagt.. Så er ikke pga nøkkelen.. Ergo, jeg må vri nøkkelen til den er helt låst, og litt tilbake..

 

Samt at selve døra ikke går skikkelig igjen, dvs dytter den igjen, og må legge press på den etterpå.... (er pga låsen, er fin det sekundet den er nysmurt)

 

Har vært postbil....:eatme:

 

 

Takk angående airbagen.. Skal sjekke det ut en dag jeg ikke er opptatt med volvoen, skal også sjekke setevarmeren med det samme.. Men bryteren kan være feil selvom det lyser på den?

 

På varmeapparatet så er selve bryteren feil.. :)

 

Okey, får vel bytte den :).. Hadde tenkt til å bytte den og motorolje uansett.. MEN, problemet med girkassa (dvs at den ofte "glemmer" å gire til 3) hjelper vel ikke med ny olje?

 

Går det å senke bilen hvis den har torsjonstenger da? For når det ikke er noen i bilen, da er den skyhøy, når det er 2-3 i bilen, så subber jeg iblant bak... Og med 2 voksne og 2 barn, så subber jeg når jeg gasser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående girkassa ...

 

Bytt olje først hvis ikke det funker kan det være styrings

ventilene til kassa som trengs å byttes .

 

Ja Brytern kan være defekt selvom den lyser ... bare ta ut brytern

med ledningen å mål om det er noe spenning inn og ut ...

 

Jupp du kan senke bilen, men ikke anbefalt ... Hvis du senker

flytter du bare færings området .... Da kommer du hvertfall subbe .

 

Hmm varme apparatet er selve vifte brytern defekt ??

Japser er bra biler, men faen som dem ruster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei!

 

SLICK: Jeg importerte en 01 Saxo 1,6 VTR i 2003, denne hadde jeg DIMMA styling på og 17" hjul, veldig kul bil....Konkurrerte med denne i EMMA bilstereo i 2003 og vant Utfordrer 30.000,- klassen. Send meg en PM hvis du vil ha bilder for litt inspirasjon. Jeg solgte kjerra, og året etter hadde kisen vraket den med å kjøre ut...TRIST...

 

RISKOKEREN: Jeg er en av to som driver Bil-huset a.s på Kongsvinger., vi er forhandler for Subaru og Citröen. Ser du er mekanikker på Citröen., kjenner du eller vet om noen i Hedmark/Akershus som trenger mekanikkerjobb? Vi sliter bra mye med å få tak i gode mekanikkere.

 

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

SLICK: Jeg importerte en 01 Saxo 1,6 VTR i 2003, denne hadde jeg DIMMA styling på og 17" hjul, veldig kul bil....Konkurrerte med denne i EMMA bilstereo i 2003 og vant Utfordrer 30.000,- klassen. Send meg en PM hvis du vil ha bilder for litt inspirasjon. Jeg solgte kjerra, og året etter hadde kisen vraket den med å kjøre ut...TRIST...

 

Mvh Stig

 

Hehe.. Kan gjerne få bilder (skrev det like gjerne her), men er som sagt bruksbil, har en 242 som prosjektbil :).. Men man får se hva som hender.. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår