SATYR Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Driver å ska bygge turbomotor og lurer litt på det med komp. Ft/fk har vel 8,5:1. Men med den toppen jeg skal bruke havner jeg ned mot 8 ca. Jeg er glad i bunndrag og dreimoment, men hvordan blir dette med så lav komp? Må også nevne at det er ikke snakk om verstingmotor men ca 220 hk,kanskje 300 hk på sikt. Noen som har noen meninger om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Driver å ska bygge turbomotor og lurer litt på det med komp. Ft/fk har vel 8,5:1. Men med den toppen jeg skal bruke havner jeg ned mot 8 ca.Jeg er glad i bunndrag og dreimoment, men hvordan blir dette med så lav komp? Må også nevne at det er ikke snakk om verstingmotor men ca 220 hk,kanskje 300 hk på sikt. Noen som har noen meninger om dette? Det er ikke kompresjon du snakker om når du sier at motoren har 8,5:1 det er kompresjonsforholdet.. Er mye man kan gjøre for å få bra med moment. Kjører du med en liten turbo vil du få laddetrykk veldig tilig å vil da få momente tilig, men taper nok hk på de. kammer,kamhjul, datasprut, er jo å en mulighet. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Du kan vel frese av toppen litt, og få opp igjen komp'en. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Driver å ska bygge turbomotor og lurer litt på det med komp. Ft/fk har vel 8,5:1. Men med den toppen jeg skal bruke havner jeg ned mot 8 ca.Jeg er glad i bunndrag og dreimoment, men hvordan blir dette med så lav komp? Må også nevne at det er ikke snakk om verstingmotor men ca 220 hk,kanskje 300 hk på sikt. Noen som har noen meninger om dette? 8:1 blir bra det. Få på passe stor turbo så er ikke lag noe problem. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Skal kjøre med 16t og porta 531 med større eksosventiler, så ladetrykket er nok på plass kjapt, Har alle ft motorer den såkalte 940 manifoilen? Også 740 med lh 2,2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Skal kjøre med 16t og porta 531 med større eksosventiler, så ladetrykket er nok på plass kjapt, Har alle ft motorer den såkalte 940 manifoilen? Også 740 med lh 2,2? Nei, det nye grenrøret kom sammen med den nye blokka og LH2.4 i 89 og opp. Det sitter på alle med turbo (FT/FK) frem til produksjonsstopp i 98.... 8:1 er ca midt på treet når det gjelder kompresjonsforhold, tenk på at B21ET hadde 7,5:1 med gammelt K-Jetronic sprut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.