Gå til innhold

Vi i Lada! (Masse bilder, info, specs og gode historier)

Ranger emnet


Lada2103

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det meste av det står vel i instruksjonsboka. Men hvorfor har dere en slik plakat liggende? Den har sikkert hengt hos en forhandler?

 

Den hang egentlig på veggen i garasjen, men ble tatt ned.

Den har nok engang hengt på Konela Norge AS, som var importør av Lada i sin tid. Min far arbeidet der for mange år siden helt til det gikk konk eller noe, ble med mye diverse Lada med hjem da, så har litt literatur og div plakater fra service skolen som de hadde på bygget.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke Lada, men er likevel beslektet.

Lisensbygd Fiat 125 polski, her som pick up

show_image_stream.php?bid=9841051&dx=588&dy=317

Jeg har eid denne bilen siden 1987, kjørte den daglig fra -96 til 2004. Veldig god bil og suveren til husbygging. Originalmotoren var Fiats 1500, i min bil er den er byttet ut med en twin cam fra en Fiat 132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om det er mulig og få skaffa en 1600 LS her i Norge, eller må jeg til Russland i verstefall? Fikk plutselig veldig lyst på en....

 

LS ble ekstrautstyrt i Tyskland, og bare solgt der. Du hadde tilsvarende i Norge, den het 1600 L. Hadde aluminiumsfelger, sport setetrekk og takluke, men ikke sportsdempere og effektanlegg som LS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LS ble ekstrautstyrt i Tyskland, og bare solgt der. Du hadde tilsvarende i Norge, den het 1600 L. Hadde aluminiumsfelger, sport setetrekk og takluke, men ikke sportsdempere og effektanlegg som LS.

 

Hørtes ut som en kul Lada. :D

 

Syns Lada-ryktet er så bra at jeg må vel kjøpe en 1600 selv en gang. Det mest festlige med Lada-ryktet er jo at man tar et avdanka rakleverk av en bil som i utgangspunktet ikke er noe man har funnet på øverste hylle - og setter den sammen på en nedlagt sauefarm i Russland, for så å kalle resultatet en fiks ferdig bil. :)

 

Naboen hadde en mindre driftssikker Lada en gang, husker den godt på grunn av glosene han lirte av seg i tapre, dog fåfengte forsøk på å starte det hvite monsteret.

 

Og god på vinterføre var den hvertfall ikke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Ladafabrikken i Togliatti du snakker om, tar du nok litt feil når du kaller den en nedlagt sauefarm. Fabrikken er verdens største under et tak, og de fleste komponentene Ladaen består av (ja, det er mer enn papir og lim) blir produsert her. Gjennom 35 år har nevnte sauefarm spyttet ut nærmere 23 000 000 biler... Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produseres ikke Hummer H2 for det russiske markedet der nå?

 

Vet at de fleste av import-Hummerne som kommer grå-veien via Finland er produsert i Russland.

Jeg jobbet for Bergheim og vi var litt redde for Russer-Hummerne, både fordi at de var en liten trussel prismessig og for at kvaliteten på dem ANGIVELIG skulle være litt dårligere enn de som var produsert i USA.

Om det bare var for å skremme eller om det var reelt vet jeg ikke.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår