Gå til innhold

Vi i Lada! (Masse bilder, info, specs og gode historier)

Ranger emnet


Lada2103

Anbefalte innlegg

*** MOD-EDIT: Splittet denne ut fra Spangens Skodatråd.

 

3377.jpg?08-11-2006%2022:02:55

 

Det bør ikke være noe problem å ta Skodaen på langtur. Det er bare å passe på at alt er i orden med væsker og peile og sjekke olje underveis. Jeg bruker Ladaen min (http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=523) på langturer hvert år. De siste tre årene har vi brukt den på ferie til Sverige (100-milsturer). For en måned siden var jeg i Magdeburg (tidligere Øst-Tyskland) på treff. Det ble ca. 110 mil og Ladaen gikk helt fint bortsett fra den ene gangen sør for Kiel da den måtte dyttes i gang fra rasteplassen (starteren slo ikke inn, dårlig kontakt på startereléet). Fredag blir det en ny 100-milstur til Sverige, det er treff på den Svenske østkysten ;-)

 

Har veldig lyst til en tur med Lada til Tsjekkia/Slovakia jeg også, jeg håper å realisere den en av de første årene. Jeg er forresten litt på utkikk etter en eldre Skoda med motoren bak selv. Jeg har en 1981-modell Lada 2105 som kan byttes i en likeverdig Skoda. (http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=22833).

 

Håper å se Skodaen din i Elverum en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var to fine Ladaer du hadde der! :) Ikke ofte man ser sånne i den tilstanden der, kan man trygt si..

 

Skodaen kommer på veien til våren igjen når sommerdekk kan brukes og Statens Saltvesen har lagt opp driften for sesongen.

 

Planen er å ta Skodaen til Tyskland, Tsjekkia og Slovakia neste sommer, så om noen er interessert i å muligens organisere en tur sammen bør vi klare å få til noe.. :)

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en Lada du har, har en kamerat som tidligere i år har kjøpt en rød av samme type.

Er morro med anti-status biler. Eller antistatus og antistatus, det er jo mye utstyr på dem, min Skoda har blå velourseter og drøssevis av instrumenter med flate glass. Ladan din er vel godt utstyrt med instrumenter i massevis også.

Hadde jeg funnet en Lada 1500 i god original stand så hadde jeg handlet på flekken.

 

Ehem...hva anser du som bytterverdi på Lada 2105'en din?

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg bruker Ladaen min (http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=523) på langturer hvert år. De siste tre årene har vi brukt den på ferie til Sverige (100-milsturer). For en måned siden var jeg i Magdeburg (tidligere Øst-Tyskland) på treff. Det ble ca. 110 mil og Ladaen gikk helt fint bortsett fra den ene gangen sør for Kiel da den måtte dyttes i gang fra rasteplassen (starteren slo ikke inn, dårlig kontakt på startereléet). Fredag blir det en ny 100-milstur til Sverige, det er treff på den Svenske østkysten ;-)

 

Har veldig lyst til en tur med Lada til Tsjekkia/Slovakia jeg også, jeg håper å realisere den en av de første årene. Jeg er forresten litt på utkikk etter en eldre Skoda med motoren bak selv. Jeg har en 1981-modell Lada 2105 som kan byttes i en likeverdig Skoda. (http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=22833).

 

 

 

Da har jeg vært å investert litt...........................................

 

Eneiers bil - helt urørt.

 

(telefonbilder)

 

 

DSC00043.jpg

 

250_5093.jpg

 

250_5094.jpg

 

251_5103.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Se der ja, den bilen lå til salgs for en stund siden, for 5000 tror jeg det var. Ble borte dagen etter, før den kom til salgs igjen denne uka. Da er vi i alle fall tre på forumet her med 2103.

 

PS! Kjøpte du ikke Skodaen?

Sikkert den bilen ja - vi dro til Trondheim og hentet den.

 

Bilen funket supert den, dårlige seter (trekket mellom "skinnet" går i oppløsning, dårlig sittestilling (merkelig rattvinkel og pedaler som står alt for nært ballene dine) og mye støy = en skikkelig koselig bil.

Blir opptrekking av seter i vinter samt litt småpusk.

Gikk som et skudd og folk vinket til meg når de kjørte forbi meg. Også måpet de til meg når jeg kjørte forbi dem litt senere...

 

Joda, skal ha Skoda'n også men får ikke hentet den før til uka.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattvinkelen er litt spesiell ja, men det går an å senke rattstammen så rattkanten kommer 3 cm lenger ned. En slår jo nesten knokene i solskjermen når den er nede :) Har ikke gjort noe med rattvinkelen min jeg, man blir faktisk vant til det etter hvert. Nå kjører jeg 40 mil i strekk uten å bli noe særlig kje..

 

Angående setene så skal det vel gå an å felle inn nye tøybiter mellom skaien, slik at man beholde det mest mulig orginalt. Det går nok an å ta av trekkene på en human måte og få dem på igjen hele. For skaien er vel bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skaien er bra og beholdes selvfølgelig. Men stoffet mellom skaien har nesten gått i oppløsning, tror nok bilen har stått litt rått. Stoffet ligner på en mellomting av damestrømpebukse og gassbind. Har en kamerat med maken bil og hans seter er brune (mine er beige).

Har vurdert å trekke med et mørkere stoff, nesten brunsvart for da matcher de dørtrekkene som er beige og svarte. Blir jo ikke originalt men tror det blir fint (får salmakeren til å sy inn sømmer i stoffet slik at det ser originalt ut)

 

Så må jeg få tak i nye baklykteglass (som er røde) og et sett med hjulkapsler.

Samt den firkantige eksos-tuten som disse bilene hadde da de var nye.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eksostuten var sveiset på de orginale pottene. Jeg har ikke klart å oppdrive en slik. Den eneste gangen jeg har sett en slik er på en 74-modell på treffet i Tyskland i høst. Lykteglass har jeg liggende her, dem kan du få kjøpt. Står det forresten CCCP eller Poland på glassene?

Men svenskene hadde en helt annen potte på disse bilene. Med 90 graders bøy rett ned i bakken. Jeg driver å samler på bilbrosjyrer og denne bøyen er vel på alle bildene av bilene i brosjyra (mener jeg å huske).

 

Skal få sjekket hva det står på lykteglassene - så kjøper jeg glassene av deg.

 

Vi burde jo skille ut denne Lada-tråden fra Skoda-tråden.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være de råeste instrumentene jeg har sett!hehe...

 

Hvis man modder dem med hvite skiver blir dem enda kulere! Disse kan man laste ned på den polske ladaklubbens nettside. Jeg gjorde jobben selv, litt av en prøvelse. Fikk skrevet ut skivene hos et trykkeri, de ligger i spesielt format. Disse ble skrevet ut på hvitt klistrark (plastfolie) som ble klistret med tiendelspresisjon på skivene. ;) Jeg lakkerte også viserne blå, i bilens farge.

 

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår