_Kenneth_ Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 4 nye plugger vil nok være til stor hjelp ja.. Jeg tror også det er manuell gløding på denne bilen, slik at du kan gløde litt utover det reléet ditt gjør.. Denne finner du ved å vri nøkkelen til siste hakk før starteren slår inn, å så litt til, men ikke så langt at den starter, om du har dette vil du høre et klikk fra reléet.. Dette kan lønne seg på ekstra kalde dager.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Håper for din del at det ikke er pumpa som er gåen, de er dyre. Kan foresten skaffe nye til fine priser. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Jeg kjøpte en Haynes håndbok til G20/G30 Van, men husker ikke om det idet stod så veldig mye om diesel motoren. har den men står ingenting om diesel der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Det kan bli dyrt å sette på nytt relè uten å bytte plugger. Brukte plugger har større motstand, og belaster dermed relèet mer. Men siden relèet ditt er i orden, trenger du jo ikke det. Er det fra oversiden du prøver å komme til? Noen av pluggene er lettere å ta under bilen. For å få ut plugger som har blitt for tykke for hullet kan man dra motoren på starteren - kompresjonstrykket vil kanjse presse ut pluggen. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Det kan bli dyrt å sette på nytt relè uten å bytte plugger. Brukte plugger har større motstand, og belaster dermed relèet mer. Men siden relèet ditt er i orden, trenger du jo ikke det. Er det fra oversiden du prøver å komme til? Noen av pluggene er lettere å ta under bilen. For å få ut plugger som har blitt for tykke for hullet kan man dra motoren på starteren - kompresjonstrykket vil kanjse presse ut pluggen. Jeg har prøvd i fra oversiden, de to fremste på førersiden er det ikke mulig å komme til tror jeg. skal vel kansje greie den fremste på passasjer siden. skal teste å kjøre den på starteren og se om jeg får ut den som sitter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Du bør kansje dra litt i den, slik at den setter seg fast og tetter hullet. Ikke dra hardt i den, for da knekker den og du må av med toppen. Må du dra den ut, så roter den i hullet, for da sliper du bort det som stikker utenfor hullet. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 tror jeg må gi opp hjalp ikke noe å kjøre den på starteren har ikke så mye å dra med, trangt som ett helvete skinnløs på hendene får prøve å skifte de 4 jeg har fått ut og se om det starer status erØ 2 fremste på sjåførsiden kommer jeg ikke til (ca 1 cm klaring mot torpedovegg) 2 bakerste på sjåfør siden er ute og målt defekte. 2 bakerste på passajer siden ute og en av de er målt deffekt 2 fremste på passajser siden deffekte men får de ikke ut , svellet og for trangt til å få festet skikkelig verktøy til å dra de ut med . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Uff.. Jeg føler virkelig med deg.. Men får du byttet de 4 nå, så får du jo sett om motoren starter, og da vet du jo at du har funnet feilen.. :) Så da er det bare å planlegge en dag senere på bukk eller grav for å komme til de siste.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 har den men står ingenting om diesel der Du må kjøpe egen Haynes-bok som omhandler de amerikanske dieselmotorene fra GM og Ford. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Uff.. Jeg føler virkelig med deg.. Men får du byttet de 4 nå, så får du jo sett om motoren starter, og da vet du jo at du har funnet feilen.. :) Så da er det bare å planlegge en dag senere på bukk eller grav for å komme til de siste.. :) skjønner ikke hvordan jeg skal komme til de andre underifra ser like trangt ut den veien. Hvordan slutter disse pluggene å virke de ryker en og en etterhvert? eller ryker de samtidig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 De ryker en og en ja.. Du får kappe noen piper eller fastnøkler å sveise de sammen i de rareste vinkler, så får du de nok til å passe.. :) Et tips er f.eks å sveise ei pipe på "ringen" på en fastnøkkel, om du klare å komme til med det.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Brukte plugger har større motstand, og belaster dermed relèet mer. Sikker på at vi har forstått "Ohms lov" her nå? :D Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Jeg kjøpte en Haynes håndbok til G20/G30 Van, men husker ikke om det idet stod så veldig mye om diesel motoren. Haynes bøker beskriver stort sett bare ting man ikke har bruk for å vite (les: ting man burde klare å gjette seg til selv). Tips å triks som man virkelig hadde hatt bruk for finner man jo stort sett ikke er min erfaring. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 U=I*R -> I=U/R -> Jo mer motstand, jo lavere strøm.. Hadde det vært slik VCE sa, så ville en kortslutning mellom + og - på batteriet ikke være farlig, da det ville gi oss 0A, så dette er desverre feil.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 SORRY!!!!! Det var nok mellom øra mine det var en stutt slutning... BEKLAGER! *flau* Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.