boXer72 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Har en 92-93 G30 med en 6,2 maskin i. skulle starte bilen for å komme meg til gardermoen på Fredag men fikk ikke liv iden dro rundt men kom bare diesel os. kom hjem ifra gardermoen på søndag skrudde opp tanklokket og det var tydleigvis endel vakuum i tanken(vet ikke om det er reelevant) . bilen startet etter jeg hadde kjørt den en stund på starteren kjørte den bort i carporten og fikk den på lading. Prøvde så å starte på nytt idag ikke mulig, bare masse diesel os. Kan dette skyldes deffekte glødeplugger eller er det noen som har en ide på hva jeg skal begynne å se etter av feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Kan høres ut som glødeplugger ja.Har du et tangamperemeter skal pluggene dra ca 120 ampere.Evnt kan du ohme en og en.(husk å koble ledningen fra) Hører du glødereleet koble inn og ut? Og gjør det utslag på voltmeteret i bilen? Hvis den starter med motorvarmer eller med varmluftpistol i innsuget kan du være rimelig sikker på at glødingen er problemet. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet November 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 takker for kjapt svar! varmluftpistol imot luftinnsuget på luftfilteret? hører reelet og ser lampen starter og slukker. så tror reelet virker har ikke tangampermeter, men har ohm meter , uendlig motstand tyder på at pluggen er deffekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Oh Yezz! Det er nok et tegn på def. glødeplugger ja. Lønner seg å bytte alle 8 pluggene når du først holder på. Er som regel et tidsspørsmål før resten av pluggene også ryker. Må bare legge til i denne sammenhengen at batteri og lading er uhyre viktig for at du skal kunne komme gjennom vinteren problemfritt. Kan bare ikke presisere dette nok!!! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Det kan også være en ide å bytte gløderelèet om dette ikke har vært byttet de siste 100 000 (eller var det 50 000). Uansett tror jeg at det var mellom 1 500 og 2 000 kr jeg betalte for 8 plugger og relè. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 prøvd med varmluftpistol. starter ikke, begynner å bli redd dette blir kostbart lurer på om topppakningen er gått lite olje og kjølevann .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 hvorfor ikke prøve det mest elementære? glødepluggene evt sjekk om de får strøm via relè'et som det nevnes Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Ta en kabel rett fra + på batteriet ned på en av glødepluggene, hold den i ca 10 sek, og prøv å start.. Dette funker best om dere er to, en som holder ledning og en som starter.. Om den da starter er pluggene i orden, og det kan være reléet som er gåent.. Polene på relet kan være "brent", men du vil fortsatt høre det slår, men det blir ingen kontakt.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 takker for svar alene så har ikke fått prøvd det du sier, men koblet ett multimeter på batteriet batteriet er litt slitent etter att par dager med startproblem målte 12,81 V tenning av tenning på (glødelampe tent) 12,48 V tenning på etter at glødelampen slokker har jeg 12,51V Grunnen til at spenningen faller til 12,5 V er fordi kjørelysene tennes når tenningen settes på , hører det klikker i reelet men ingen spennings endring tyder vel på at reelet er dødt? Minns å huske å se spenningsending på Voltmeter i Dachbordet når det glødet tidligere Hvor finner jeg Glødereleet på en 92 G30? vet ikke hvor det er har ingen maual til denne bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Av med kåpa inne i bilen, så ser du det oppe på motoren, bak dieselpumpe og innsug Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Ta en kabel rett fra + på batteriet ned på en av glødepluggene, hold den i ca 10 sek, og prøv å start.. Dette funker best om dere er to, en som holder ledning og en som starter.. Om den da starter er pluggene i orden, og det kan være reléet som er gåent.. Polene på relet kan være "brent", men du vil fortsatt høre det slår, men det blir ingen kontakt.. Det er ikke nokk å bare gløde en plugg får å få den til å starte, må nok gløde flere samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Det er ikke nokk å bare gløde en plugg får å få den til å starte, må nok gløde flere samtidig. På de fleste biler med glødeplugger, er alle pluggene koblet sammen med en skinne, eller en ledning.. Så jo, det er nok å gløde "en plugg"............ Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Stemmer det Kenneth sier. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 releet er sjekket og i orden, begynnt å skru ut glødeplugger fått ut 4 og 3 av disse er defekte, (over 180 Ohm) 1 plugg måler ok (1,1Ohm) den 5 sitter fast ( tuppen svellet og defekt) sitter selfølgelig trangt til så jeg får den ikke ut De resterende 3 kommer jeg ikke til, alt for trangt. tror dere bilen starter hvis jeg får 4 plugger som virker? Takker så mye for alle svar, kjempe hjelp har jeg fått Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Jeg kjøpte en Haynes håndbok til G20/G30 Van, men husker ikke om det idet stod så veldig mye om diesel motoren. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.