ovlov86 Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Forrige tråden jeg lagde ble sletta, fordi "relespørsmål" ikke var god nok topic. :hvaskjera Men. Det jeg spurte om, var om hvor releet som styrer intervall på bakruteviskeren var lokalisert. Rakk ikke å sjekke tråden før den ble sletta, så håper den/de som eventuelt svarte tar seg tid til å svare en gang til. :) Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 I alle dager... merkelig å slette den tråden synes jeg.. Moderator som klør litt i slettefingern tydligvis. Vel, releet er samme som styrer både intervall og de 3 viskene når du spyler bak. løft på gulvteppet i fotbrønnen på førersiden. Under teppet finner du et svart blikkdeksel nede i venstre hjørne som noen kabler forsvinner ned bak. Dra lokket litt opp mot deg og dra litt i kablene som forsvinner bak der. Da skal det følge med releer til både frontrute og bakrute. Pleier å måtte bytte, men mulig du bare trenger å lodde over noen sprekte loddepunkter. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Ja vet, noen som ikke har hatt mye å gjøre i helgen... Tusen takk for hjelpa, det skal sjekkes ja. :) Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Da har jeg revet ut teppet å det å sjekka litt! Fant først dette relèet. Dette er tydeligvis relèet for vindusviskerne foran, for jeg kjente og hørte at det klikket når intervallen kom på. Så fant jeg dette: Regner med at dette er stedet hvor relèet til bakrutevisker skal sitte, for denne lå rett på sia relèet til frontintervall. Men her er det jo ikke noe relè?!?! :hvaskjera Det eneste som står i her, er noe jall som skal gi kontakt fra en sokkel til en annen, sikkert sånn at viskeren bak skal funke i det hele tatt. SKal vel ikke være sånn???? Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Ingen som vet? Haster litt.... Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Hehe.. nei rele var faktisk ekstrautstyr på tidlige modeller som din. Må nok skaffe hele releet da. Den koblinga der er vel bare for at det skal virke uten rele. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Aldri hørt om bakrutevisker på 240..? er det 245 kanskje.. :P Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Nåh, du vet vel at 240 er samlebegrep for 2, 4 og 5 dørs modeller? hehe:P Stasjonsvogner har bakrutevisker ja! Velutstyrt vett!:pimp Har sett noen montere spyler/visker spaken fra 245 i sedanmodeller for å bruke bakrutespylerknappen på enden som bryter for overdriven.. Fiffig-fiffig. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Det med sletting av tråder har tatt av til tider.. Det var en tråd som gikk ut på girkasse til volvo.. Så holdt vi på å skrive å sånt.. Plutselig fikk jeg ikke sendt inn svaret.. Så hadde den blitt sletta mens vi skrev.. Skikkelig tullere spør du meg.! Hadde det ikke vært en idee å fått en sånn.. Alt mulig snakk topic? som ikke ble sletta selv om det sto masse rart der.. For det er jo vel så koselig å snakke om litt div ting man har erfart og sånt.. uten at den skal bli sletta Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Hehe.. nei rele var faktisk ekstrautstyr på tidlige modeller som din. Må nok skaffe hele releet da. Den koblinga der er vel bare for at det skal virke uten rele. Å djis. Så teit.... :rolleyes: Teit at de har bryter på spaken ved rattet som er tre hakk på... heh... Prøvde med releet som er til frontintervall, men da gikk viskeren bak i ett uten å stoppe.... :watchout Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Hehe, ja det stemmer. Hvis du åpner de to vil du se at det er ganske mye mer "fyll" i den til frontruta enn til den bak. Bryteren på spaken kan jo brukes til å kjøre permanent, men intervall og automatisk visk etter spyling virker ikke uten rele da.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Ja, for når jeg satt frontreleèt på koblingen til den bak og trykka inn bakrutespyler-knappen, så begynte viskeren å slå, men den stoppa ikke igjen... heh... Er det noen som har et sånt relè liggende? Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Aldri hørt om bakrutevisker på 240..? er det 245 kanskje.. :P Min stasjonsvogn utgir seg i hvert fall for å hete 240... Til saken: Jeg hadde for en tid siden problemer med bakruteviskeren og mistenkte at det måtte være et rele. Imidlertid måtte jeg kort etter få reparert ledningene til bakluken fordi at skiltlyset og sentrallåsen ikke virket. Deretter virket plutselig viskeren som den skulle også. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Mine skiltlys virker heller ikke, og ikke sentrallåsen heller... på bakluka altså... :p Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Det var bare der bak det var problem med sentrallåsen, ja. Så hvis du har de samme problemene, kan løsningen kanskje være å se på ledningene der de går gjennom hengslene oppå taket/bakluken. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.