bdybdal Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Nå har jeg ikke kjørt dieselbil, men 4000rpm er jo rimelig mye...stakkars ozonlag :D opel combo 1,6d som me hadde som firma bil drog du opp til 5000, å då sa det stopp, , en disel bil sei som regel stopp på lavt turtal, diselpumpa slutta å levere disel på et vist turtall å då vill ikkje turtalet bli høgre Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Drar pappas 525tds til 6k og det er ikke noe problem. Mulig det er forskjell på motorene :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 De fleste dieselmotorer har diesel-kutt når man kommer opp på skadelig nivå. Men du burde kansje snakke MED henne (ikke til henne) litt om hvordan en dieselmotor liker det, det er lettere å godta noe når man blir tilsnakket som en likesinnet. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 som å feks forklare at den drar best fra 1500-3000rpm elr no? noe som er fakta vil jeg tru på en diesel Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 dette tror jeg er et generelt kvinnesyndrom, for makan til turtallsryttere skal du lete lenge etter. Tror over 70% av kvinnene i dette landet ikke vet hva økonomisk kjøremønster er. Et tips som faktisk kan fungere, er og innlede en konkurranse med dama di, : om og gjøre og kjøre lengst på 1 tank. Selvfølgelig må du gi tips om jevnt kjøremønster, lave turtall, høye gir osv før dere starter.. så ser dere hvor mange km dere klarer hver, og når du sitter igjen med 200 kilometer mer enn henne, kan det være at det faktisk går opp et lys for henne også ;) fungerte iallefall utmerket på min gamle flamme.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Mor mi har stikk motsatt "problem": Hu har bil med tiptronic-gir, og den står som regel alltid i 4. gir, også i 20-30 km/t... motoren er ALDRI over 2500 rpm (2.0 bensin sugemotor) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Mor mi har stikk motsatt "problem": Hu har bil med tiptronic-gir, og den står som regel alltid i 4. gir, også i 20-30 km/t... motoren er ALDRI over 2500 rpm (2.0 bensin sugemotor) det der er mødre:) har samme problem her i gården også:p edit: husker godt i mine yngre dager da jeg var 17 og jobbet en sommer og fikk sitte på med ei som jobbet at med meg. Der vi skulle kjøre fra var det en laaang oppoverbakke i 80 sone..så ho drog den pent heeeilt ut på andre giret ..for så å gire til 5?:spin hehe..synes litt synd i toyotaen:p Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Få deg flip-chip med turtall sperre ;) Da kan du velge max turtall når hun er ute og kjører, og når du kjører skrur du over til normalt igjen. Du slipper en diskusjon hvor hun ikke kommer til å gi seg uansett og bilen lever litt lengre :) Eller så kan du gjøre noe du vet hun vil rette deg på, så drar du bare "du gidder ikke å høre på meg angående bilen, da gidder ikke jeg å høre på deg nå. Jeg gjør som jeg vil" Kommer ikke til å hjelpe, men er moro å slenge litt med leppa. Eller så kan du si til henne at hun får betale for div. skade på bilen om hun ikke gidder å høre etter. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 det der er mødre:) har samme problem her i gården også:p edit: husker godt i mine yngre dager da jeg var 17 og jobbet en sommer og fikk sitte på med ei som jobbet at med meg. Der vi skulle kjøre fra var det en laaang oppoverbakke i 80 sone..så ho drog den pent heeeilt ut på andre giret ..for så å gire til 5?:spin hehe..synes litt synd i toyotaen:p Modern revver gjerne helt opp til 4000, hun. :P 2 liter bensin N/A. Selv bruker jeg ALLTID høyeste praktisk brukbare gir. Spare bensin = bra. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Modern revver gjerne helt opp til 4000, hun. :P 2 liter bensin N/A. Selv bruker jeg ALLTID høyeste praktisk brukbare gir. Spare bensin = bra. mudern tar nestn me seg garasjedøra med ho:spin men sorry..nok offtopic fra meg! Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Bare jeg som synes turtall og drag er deilig?.... i bensinbil vel å merke Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Det er deilig. Spesielt under aksellerasjon, fin snert. Men når en ikke aksellererer, er det et par ulemper med høyt turtall: - Det bråker og er slitsomt - Det gir høyere forbruk - Det sliter mer på motoren i det lange løp. Som du garantert vet, men det er i alle fall det jeg skulle frem til, under aks er turtall finfint, under kjøring er det fyfy. :) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Vel, dette er vel info alle vet. Tenkte ikke så langt at hun hadde slikt turtall under kjøring. Nei, det både høres og ser rart ut. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfenheart Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Er det din bil.. nekt å bruke om hu ikke endrer.. Er det hennes.. bare si greit men du får ordne selv når det ryker el no =) kunne isje sagt det bedre selv :notin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Det er deilig. Spesielt under aksellerasjon, fin snert. Men når en ikke aksellererer, er det et par ulemper med høyt turtall: - Det bråker og er slitsomt - Det gir høyere forbruk - Det sliter mer på motoren i det lange løp. Som du garantert vet, men det er i alle fall det jeg skulle frem til, under aks er turtall finfint, under kjøring er det fyfy. :) vel, ein motor som aldri har turtall blir daukøyrd og må overhalast etter ei stund. Er nok av ikkje så altfor gamle bilar det har skjedd på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg