Gå til innhold

Erfaringer med bremseskiver/klosser fra Biltema??

Ranger emnet


TheEdge

Anbefalte innlegg

Uansett er vel ikke bakbremsene så utsatte som foran, så der går det nok fint å bruke biltemagreier på en bruksbil.

 

En gang fortalte de på svenske varianten av forbrukerinspektørene om en fabrikk som kunne levere bremseskiver i f.eks volvoesker ene dagen og biltemaesker den neste.. Men biltema tar inn i partier, så det er aldri godt å vite hva de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, delte erfaringer altså..

 

Det kommer vel kanskje ann på hvilket bilmerke de er til også, alle bremseskiver/klosser som selges på biltema er vel kanskje ikke samme produsent..

 

Jeg ringte biltema(i Bergen) i forbindelse med noen andre spørsmål, så da spurte jeg om skivene og klossene og hvorfor de er så billige i forhold til å kjøpe hos merkeforhandlere.. Kan vel kanskje ikke regne med å få et "uavhengig" svar der da men... De påstår det er samme skivene/klossene som man kjøper hos merkeforhandlere, bare at de handler direkte hos produsenten, og slipper unna fordyrende mellomledd.. Regner med det er innøvd løgn fra ende til annen... Noen som vet??

 

 

Jobba på Romnes for noen år tilbake. De klossene og skivene vi solgte var de samme som de solgte hos merkeverkstedene. På Mercedes-klossene kunne man faktisk se at Mercedes logoen var slipt bort om jeg husker rett bilmerke i farta. Det samme har jeg også hørt om Biltema.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte biltema(i Bergen) i forbindelse med noen andre spørsmål, så da spurte jeg om skivene og klossene og hvorfor de er så billige i forhold til å kjøpe hos merkeforhandlere.. Kan vel kanskje ikke regne med å få et "uavhengig" svar der da men... De påstår det er samme skivene/klossene som man kjøper hos merkeforhandlere, bare at de handler direkte hos produsenten, og slipper unna fordyrende mellomledd.. Regner med det er innøvd løgn fra ende til annen... Noen som vet??

The Edge

Tja, Brembo har solgt store partier til Biltema iallfall... så da vet du det!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår