Gå til innhold

Skoda octavia rs 240kmt

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Så to punkt i en film, samt tiden brukt (i filmen) er godt nok bevis?

 

Hehe, skal ikke mye til skjønner jeg.

 

Hva tror du dem gjør når dem filmer deg i sivilbilen? Måler fra 2. punkter og deler det på tida brukt gjennom ferden. Ikke noe problem å finne ut om filmen er spolt opp eller ikke. Azzido vet jo mere om dette, han fikk smertelig erfare polities "punkt-måling" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

quote>dere er mest sannsynlig misunnelig fordi jeg faktisk har hele norges media og det lokale politiet i ryggen som kan bekrefte at min skoda faktisk er god for 240km/t. alle kan skryte på seg dette, men jeg betalte 8500 for å få det bekreftet.<quote

 

Du e lite dom da:rockets

Betala 8500 i bot for å få bekreffta att bilen din er god for 240km/t, tenk på ke anna stasj du kunne fått til bilen for di penga:chairshot

Misunneli på dg?????:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betala 8500 i bot for å få bekreffta att bilen din er god for 240km/t...

Det er absolutt ikke bekreftet at noen har kjørt i 240 km/t med en Skoda.. det er jo bare noe de sier selv. Hvem som helst kan si det. Politiet mener jo at vedkommende bare har kjørt i 139 km/t. Selv en Skoda Fabia 1.0 gjør vel 139 km/t....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt siste innlegg var tydligvis provoserende, og det var meningen med det.

farten ble målt på forskjellige avstander det ble kjørt på i filmen, derfor fant de ut ca fart, 240 er noe speedometeret viser, men det er sikkert 10 til 20 km feil i den hastigheten. filmen er 110% ekte, ikke no data tull. den er filmet med en sony ericsson w810i. det kan også sies at de kom fram til den skyldige ved at noen har tystet. er ikke så mange av denne type bilen i dette distriktet. og hadde saken gått til retten ville nok lappen åsså ha ryki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt siste innlegg var tydligvis provoserende, og det var meningen med det.

farten ble målt på forskjellige avstander det ble kjørt på i filmen, derfor fant de ut ca fart, 240 er noe speedometeret viser, men det er sikkert 10 til 20 km feil i den hastigheten. filmen er 110% ekte, ikke no data tull. den er filmet med en sony ericsson w810i. det kan også sies at de kom fram til den skyldige ved at noen har tystet. er ikke så mange av denne type bilen i dette distriktet. og hadde saken gått til retten ville nok lappen åsså ha ryki.

 

Såklart er filmen ekte. Det jeg ville frem til er at politiet ikke kan vite om filmen er ekte eller ei. grinchy Å kjøre i 240km/t var nok værdt penga og du burde være fornøyd med å fortsatt ha lappen i behold :)

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betale 8500 for å bekrefte at bilen gjør 240?

 

en liten spirrevipp forteller meg er at da hadde jeg heller spandert på meg en tur til autobahn..

 

 

latterlig er det uansett å kjøre så fort på offentlig vei, filme det å legge ut..

men, ikke mitt problem! :D

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg virkelig ikke trodd.

Men til eier og sjåfør:

 

Takk for at vi nå får enda flere fotobokser!

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på måling med sivilbil så kan jeg ta meg selv som eksempel!

 

De målte meg og en kompis over ca 5km, men tok ett start og ett stopp punkt på den etappa vi kjørte som værst. 1 sekund på filmen, tilsvarer 24 punkter/delinger av filmen, noe som igjen gjør at politiet kan regne seg fram til gjennomsnittfarta. med tanke på tid som blir brukt over en gitt lengde.

 

I mitt tilfelle tok de 2 skygger som utgangspunkt. Men de kontollmålte skyggene også. KJørte tilbake og målte opp igjen. I mitt tilfelle så var dette veldig bra med tanke på at det var på kvelden og sola var på vei ned. noe som gjorde at skygge forflytta seg sånn at lengda minska på andre målinga.hadde det vært midt på dagen hadde nok snittet økt betraktelig.

 

Og på filmen blir man såpass bra dokumentert at om man til og med ligger langt unna sivilen kan de faktisk zoome deg inn på filmen med tanke på skiltnummer osv.

 

Bare synd de ikke ville sende meg en kopi av filmen, var artig kjøring de hadde fått med der ;) det kan Viper bekrefte som fikk fra co driver til driver på den turen ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her har man jo ingen garanti for at filmen ikke er fiklet med på noen måte.

Da har man ofte en original man kan vise frem som viser at det ikke stemmer. :)

Men ja, jeg ser poenget ditt. :)

 

Politiet mener jo at vedkommende bare har kjørt i 139 km/t. Selv en Skoda Fabia 1.0 gjør vel 139 km/t....

Nei, politiet mener de har en gjennomsnittsfart på 139, de mener ikke at bilen hadde det som toppfart på filmen.

 

Med tanke på måling med sivilbil så kan jeg ta meg selv som eksempel!

 

Bare synd de ikke ville sende meg en kopi av filmen, var artig kjøring de hadde fått med der ;) det kan Viper bekrefte som fikk fra co driver til driver på den turen ;)

Hehe, lite flashback fra Fast and the Furious Tokyo Drift; "Can I get a copy of that", fra avhøret i begynnelsen av filmen.. :D

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter og ler litt for meg selv her..

 

men noen ting jeg lurte på.. ser det er en "kjepp høy " eier/fører av bilen her inne.. hvor jævelig tøff var du når du så denne på vg.no og på dagsrevyen? var du kul da? jeg kan nok garantere at du var pissnervøs og derfor ringte du til han som la ut filmen på nettet for deg og fikk den tatt bort.. du var jaggu ikke tøff nok til og ha den der ute og fortsatt være tøff? og etter at jeg så filmen så høte jeg at du hadde kjørt i 240 km/t på vinterhjul.. ja det var jo DRIT smart da 98% av de vinterdekkene som leveres i norge ikke overskridet "T" som hastighets kode.. (dvs 190km/t) jeg kan gjette bra på at den bilen din ikke er utstyrt med noe mere enn "Q" eller "R" dekk (Q-160 kmt eller R-170km/t.) VET du hva som skjer hvis dekket blir kjørt med fortere enn det? hva som skjer med dekkbanen og dekk sidene? neh tviler, jeg driver et dekk verksted og har sett dette på mangfoldige filmer.. men hvor tøff er du i dag? "jeg VET at bilen min gjør 240 km/t og betalte 8500 kr for det,) hvor sinnsykt tjukk i hodet er du? for 8500 kunne du leid rudskogen alene i 4 timer og VIRKELIG hatt det morro.. eller kjørt noen hundre striper på gardermoen? mener du det er tøft og få en bot på 8500? og etterpå bare si at du ikke var redd eller noe? så legg ut filmen på nettet på nytt da.. eller lag en nye en, for jeg tror ikke at du har lært så mye, jeg persjonlig driter i deg og den bilen din, men tenker heller på din mor/far og dine kamerater som hadde mistet en kompis/sønn/kjæreste "HVIS" det hadde gått galt, og 240 km/t er ikke mye og skryte av heller hvis du først skal skryte av noe.. passerer du 300+ SÅ skal vi snakke.. men seff på "lukket" bane.. skal love deg en ting som du sikkert ikke hadde tenkt på, hadde du kjørt av veien i den hastigheten så er det ikke mye igjen av noen ting.. det du kjører og det du treffer, hvis du da kunne velge hvis du hadde truffet noe.. at kun 1 av dere kunne få overlevd hvem skulle det blitt? du er nok ikke søffere enn det jeg kan kaste et piano.. og det er ikke langt. og du tenker nok ikke lengere enn nesa heller.. jeg vet selv hva det vil si og ha en bil som går "BRA" kjører selv en gammel opel med overkant av 400hk. så ja gøy og "trå" på litt... "MEN" gjør det på steder der det er murlighet for det.. gatebil/dragrace etc.. finnes nok av sånt i norge i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg sjæl skulle slå til med en av disse grisekjører filmene. så filmet litt her om dagen og her er resultatet :)

gi gjerne kommentar...

 

 

 

 

Ehhhhhhhhh..........ser du slo kraftig til med en grisekjører film ja...det var første gangen eller?!hehe...:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår