Gå til innhold

Skoda octavia rs 240kmt

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nei alle som faktisk HAR peiling på trafikksikkerhet roper etter BEDRE veier. Ikke sette ned fartsgrensa over alt!

 

Folk som påberoper seg eksperttitler på trafikk og sikkerthet uten å ha peiling i det hele tatt, påstår også at man trenger 200m for å bremse ned fra 90kmt.. nei dette er ikke tull heller at dem mener det.

 

Dette har ingenting med kjøringen i videoen å gjøre, men kan fortelle deg at mange steder hvor dem setter ned grensene så blir det flere ulykker.. fantastisk.

Selvsagt gjør bedre veier sitt.

Jeg har heller ikke sagt i posten du siterer meg på at grensene skal settes ned, jeg påpekte at de med peiling (ifølge mitt synspunkt) mener det motsatte av han, altså at fartsgrenser redder liv.

Poenget her er vel at det ikke blir innvilget nok penger til å oppruste veinettet i Norge til en respektabel standard overalt, derfor settes det fartsgrenser (jeg sier fremdeles ingenting om å sette NED eksisterende fartsgrenser, jeg sier det settes fartsgrenser), og disse redder liv. Det finnes det tall på.

 

Jeg velger å tro at personer som jobber med trafikksikkerhet til daglig og som er oppi situasjonene mye mer enn de aller fleste har peiling på det dem gjør, ellers hadde dem ikke fungert i jobben sin. Om du mener de absolutt ikke har peiling på hva dem driver med, så får det være din sak, det gidder jeg ikke diskutere. :)

Talla dem bruker regner jeg med er henta fra gitte tilfeller, slikt vil alltid variere utifra kjøretøy, underlag, sjåfør, osv. Ikke alle er verdensmestere bak rattet og kjører bil med bedre kjøreegenskaper enn en formel-1-bil.

 

Det med at å sette ned farten har økt antall ulykker har jeg ikke sett noe om, så om du har noen artikler eller lignende, så hadde det vært kjekt å lest litt om. Jeg tipper vertfall det er mulig å finne artikler på det motsatte.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg velger å tro at personer som jobber med trafikksikkerhet til daglig og som er oppi situasjonene mye mer enn de aller fleste har peiling på det dem gjør, ellers hadde dem ikke fungert i jobben sin.

 

Kan da hvertfall håpe på det

 

Det med at å sette ned farten har økt antall ulykker har jeg ikke sett noe om, så om du har noen artikler eller lignende, så hadde det vært kjekt å lest litt om. Jeg tipper vertfall det er mulig å finne artikler på det motsatte.

 

Nei ingen artikler, men vet siden jeg bodde feks nært veien fra trondheim til værnes. Fra dag 1 dem satte fra 90-80 ble det ulykker og håpløse tilstander utover der.

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som forsvarer det å kjøre på offentlig vei i 240kmt kom tydeligvis sist i rekka når det skulle deles ut vett og forstand... Går ut ifra at dere aldri har opplevd noe når det kommer til ulykker, men det kommer vel...

 

JÆVLA IDIOTER!

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som forsvarer det å kjøre på offentlig vei i 240kmt kom tydeligvis sist i rekka når det skulle deles ut vett og forstand... Går ut ifra at dere aldri har opplevd noe når det kommer til ulykker, men det kommer vel...

 

JÆVLA IDIOTER!

 

Enig!!!

 

Har kræsja to ganger ( i liten fart ). IKKE noe morsom opplevelse.

Nesten så jeg håper på at dere også kræsjer i liten fart så dere ser hvordan det er.......... ( før dere dreper andre uskyldige ) 240 kmt på vinterdekk er REN idioti!!

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøssenavn, har dere aldri selv noengang i deres liv kjørt i overdreven høy fart? Forsvarer overhode ikke kjøringa men skjerp dere.. forbanna overdreven dobbelmoral! Har selv kræsja i lav hastighet så vet hva det er snakk om. Unner heller ingen å kræsje, blir for dumt.

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som forsvarer det å kjøre på offentlig vei i 240kmt kom tydeligvis sist i rekka når det skulle deles ut vett og forstand... Går ut ifra at dere aldri har opplevd noe når det kommer til ulykker, men det kommer vel...

 

JÆVLA IDIOTER!

 

Så når man dundrer nedover Autobahn i fri fart, på veier som av og til har langt dårligere underlag og standard enn det som er tilfelle her i denne filmen, da er man store idioter og livsfarlige?

 

Det er jo det at gutta bryter en lov som er kjernen til diskusjonen her, veien er jo mer en god nok for 90km/t+. Men så har vel du aldri kjørt for fort eller brøte §3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når man dundrer nedover Autobahn i fri fart, på veier som av og til har langt dårligere underlag og standard enn det som er tilfelle her i denne filmen, da er man store idioter og livsfarlige?

 

Det er jo det at gutta bryter en lov som er kjernen til diskusjonen her, veien er jo mer en god nok for 90km/t+. Men så har vel du aldri kjørt for fort eller brøte §3.

 

så du mener at Autobahn har dårligere standard en E18? Uten midtdeler o.l...

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker da om et konkret eksempel her. Se filmen igjen du.

 

1.1356789.1164101626!img1356770.jpg

 

okok. Men jeg synes iaff det er idioti!!

Veldig lett å miste kontrollen i en slik fart.

Tror du har hatt samme mening om du fikk den bilen i rævva. Hvis du hadde overlevd da......

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok det at det er uannsvarlig og idiotisk! men hvem her har da ikke kjørt det dobbelte av fartsgrensen en gang i sitt liv!! Har selv gjort det jeg! og liker det kicket du får, men som sakt at det er idiotisk!! de fleste av oss her er ikke erfarne nok til å kjøre så fort i det hele tatt ikke på bane en gang! så er ikke vits i å banne og svarte disse folka så ****** da! og det å krangle om noe sånt som dere aldri kommer til å få gjort noe med er også litt idiotisk synes jeg! Så og si ingen av oss er noe bedre!

Og veiene her i landet er vel de dårligeste her i landet!

1992 Mazda Mx6 2.5i V6 <------ My car

...:::Det er ikke farten som dreper, men hvor fort du stopper:::...

Besøk http://www.mazda-ogn.org

 

har hatt:

Mazda 626 94 1.8 glx

volvo 242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SYnes faktisk ikke at det er et KICK av å kjøre så fort lenger jeg. Det har bare blitt en vane!

Første året man hadde lappen skulle man gjerne kjøre fortere enn det var tillat .... altid. men nå har jeg en ganske lang fortid med bil og bane og startet bak rattet veldig tidlig. så nå er i grunn den morroa brukt opp for lengst!

 

Snart så jeg er lei av bil igjen., gå tilbake til MX og trial tenker jeg:)

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det at gutta bryter en lov som er kjernen til diskusjonen her, veien er jo mer en god nok for 90km/t+.

Og i tillegg gjør det på vinterdekk som ikke er beregna på den farten, og i tillegg lager skrytevideo og publiserer det.

For noe folk som henger her :puke:

Ja, dæven. Folk på et bilforum som ikke syns 240km/h er tøft. Vi burde vært utestengt.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår