devileh Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Han her har bygd en serøs driftebil av 242èn sin! Tråd her: Turbobriks.com Liten film: [...] Så ikke ut som om han hadde spesielt mye kontroll. Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaG_Dark Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 en hver bakhjulsdrevet bil med motor i front er vel en potensiell driftebil? Så lenge man har stivt nok understell/chassis og nok krefter under panseret :) Skal si meg enig med posten over her, han ser ikke ut til å ha mye kontroll. Jeg hadde ikke lagt livet mitt i hendene hans ved å sette meg i passasjersetet der, nei :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 hehe, så sant så sant. låner denne litt jeg mens dere preker om bakakslinger, har 740tic stv, er orginal sperre, men hvor mye prosent er det? Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Er litt vanskelig å prate om prosent, men hvis du ikke har noe feste på det ene hjulet, har du 130nm ut på det andre med original sperre. Men er nok en del mindre med ei godt brukt sperre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo torp Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Hei, vølvø. det var en imponerene video av 240. jeg har faktisk aldri sett en 240 i slik action. Jeg har jo seffølgelig sett 240'er på breisladden på gatebil. men denne var ny..:) Siter Stol på instinktet! Da ender du iallfall ikke opp med å kjøpe Lada... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 er det noen fjører som kanksje er "bedre egnet" til drifting enn lesjøfors? har fått inntrykk av at å ha en ganske stiv bil er best.. er rallyfjører hardere enn lesjforfjørene? lesjøforfjørene er ok de, men finnes sikkert "bedre/stivere" fjører til "drifting" Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 til drifting er det ikke bare fjørene som sier noe, der ahr du stabstag av største caliber, foringer og skikkelige dempere. men coilovers er nok det beste... Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Vet ikke åssen min hadde gjort seg i drifting... MÅ bare bli ferdig med ny motor og kasse... Men jeg har da: Poly foringer overalt. Ombygde fjørskåler og kappa fjører. Dobble 21mm stabstag foran. Varebilstag (vange->casterskål->travers->fangerfeste) Forsterka bærebruer Osv.. Har fått ca 1 grad neg camber foran og ca 1mm spissing... Stiv i ræva som sattan.. Vet ikke om det er ett vinnende konsept på 240 jeg? Har lamellsperre og etterhvert getrag kasse og nybygd motor på ca 350hk når den en gang i tia blir klar... Mrlucky: Kan jeg skrive lærekontrakt med deg??? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 240 n er vist bedere en 740 i drifting det er dokumentert det er jo noe av de største bullshit jeg noensinne har hørt, jeg synes i hvertfall 740in er MYE bedre bil å sladde/herje med en 240, det har jeg sjøl finni ut å ikke lest meg frem til, Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 det er jo noe av de største bullshit jeg noensinne har hørt, jeg synes i hvertfall 740in er MYE bedre bil å sladde/herje med en 240, det har jeg sjøl finni ut å ikke lest meg frem til, Folk jeg har snakket med som har kjørt både 240 og 740 syns 740 er lettere å sladde kontrollert med! :) 240n har litt overraskelser... Jeg skal ikke uttale meg hva jeg syns selv, fordi jeg er ingen ivrig sladder/drifter! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 både 240 og 740 er lettsladdete biler, er hva man er vant til... har kjørt ca. like mye 240 og 940... ca. 20000 i hver. Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Har hatt begge biler, og 740 er noe av det beste jeg noen gang har slædda med. På asfalt kan i allefall 240 ha visse tendenser til å ikke bestandig oppføre seg helt som man vil. På snø, grus etc. har det vel egentlig ikke så veldig mye å si hvilken av de to man slædder med. På landeveien når man begynner å kjøre hardt, så er 240 my bedre enn 740. 740 er en stor og brei sak av en bil, og dog ingen svingsluker.(mer stabil i fart dough) Bilen jeg hadde før mærca var en volvo 740, men kommer til å bytte ut mærca i en volvo 240 ganske snart. Er ikke helt sikker på om jeg skal ha 740 eller 240, men pr.i dag heller det mot 240. Begge er dritgoe biler. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 til drifting er det ikke bare fjørene som sier noe, der ahr du stabstag av største caliber, foringer og skikkelige dempere. men coilovers er nok det beste... jeg er fullt klar over det. men nå var det fjørene jeg spørte om. har bilstein racing dempere og funderte litt på om det kanskje var noen andre fjører som er "bedre" til asfaltracing/drifting(mine interesser) har titta endel på grp a bilene og de kjørte med bla 800 punds(?) fjører forran og 600 bak.. ikke at jeg har noe grp a bil ,men har for meg at lesjøforfjørene ikke er i nærheten av den stivheten.da tenkte jeg også at stivere fjører kan være fordel hvis man skal sette opp en "driftevennlig" bil. og det utsagnet om at 740 er bedre/dårligere enn en 240 når det gjelder sladding må være noe av det dummeste.. hvis begge bilene er orginale så kanskje man kan like en bedre, men som regel gjør ungdommen ting med understell så da kommer det jo helt ann på hva folk har gjort under der.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modalen Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Må også tenke litt på tilstanden til bilen når dere sammenligner to modeller. Dette er gamle biler, foringer og dempere har f.eks. endel å si. Hva som blir sagt her inne mener jeg bør tas med en STOR klype salt, med mindre noen har SKIKKELIGE erfaringer å dele. edit: Dette er ikke noen banebiler akkurat, men det er fullt mulig å lage skikkelige skli-kjelker ut av både 740 og 240 ;) Siter 79 Volvo 242 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Må også tenke litt på tilstanden til bilen.Dette er gamle biler, foringer og dempere har f.eks. endel å si. Hva som blir sagt her inne mener jeg bør tas med en STOR klype salt, med mindre noen har SKIKKELIGE erfaringer å dele. :) Mener du har noen filmer jeg som tilsier at 240 er en god sladdebil :crazysant: Legg ut ;) Personlig har jeg sladda noe med 740 og litt med 240, synes forsåvidt 740'en var bedre... Men nå har jeg ikke prøvd en orginal 240 i ok stand heller :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.