Torak Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Åssen blir det på vintern a? Rumpa kommer ikke for ofte da du ikke vil den skal komme? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 rumpa skal komme den,selv når man ikke vil.. Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Høres flott ut.. :D Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet November 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 "Can be difficult to control under power in corners as the two actions of the mechanism are contradictory, the car will unpredictably alternate between one wheel and two wheel drive." Om locker sakset fra Wikipedia.org. Høres ikke bra ut. Slik jeg har forstått det vil den låse opp når det ene hjulet går raskere enn det andre, mens den også vil låse når den mottar kraft fra mellomakselen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Hvor mye er det man må ut med for å få tak på en ny/pent brukt lamellbrems da? Og, hvordan er det med montering? Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 "Can be difficult to control under power in corners as the two actions of the mechanism are contradictory, the car will unpredictably alternate between one wheel and two wheel drive." Om locker sakset fra Wikipedia.org. Høres ikke bra ut. Slik jeg har forstått det vil den låse opp når det ene hjulet går raskere enn det andre, mens den også vil låse når den mottar kraft fra mellomakselen. Jeg har kjørt med truetrac over et år nå og jeg synest den er super! Var en del skepsis fra en del bilforumet folk mot truetrac i begynnelsen, men slik er det alltid når noe er nytt.. Men, ja.. Det er mange som er fornøyde med truetrac, jeg har faktisk ikek snakket med noen som er mot truetrac, som eier den selv. De fleste som er negative, har aldri prøvd truetrac selv! Det du sier tidligere om 6 x 0 = 0: Når har du 0 friksjon??? på STÅLIS! På snø, har du fremdeles friksjon! På asfalt/grus har du friksjon Det er bare "rock crawling" og BLANK IS, som vil gi deg 0 friksjon! Det er derfor du vil se på http://www.reiderracing.com at den er mindre egnet til rock-crawling (da ene hjulet gjerne vil være i luften). Jeg har kjørt min bil på blank is, på snø, opp bakker, på bane, på street legal, etc. og truetracen har bare trengt hjelp en gang! Når du har null friksjon, bare hjelper du den igang med å bremse forsiktig. (feks. bakkestart på blank is) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Hvor mye er det man må ut med for å få tak på en ny/pent brukt lamellbrems da?Og, hvordan er det med montering? En pent brukt lamellbrems koster gjerne et par lapper minimum. En ny lamelldiff koster vel 7k. Vær obs på at alle differ bør shimses av folk som har peiling (pga. standardavvik) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 "Can be difficult to control under power in corners as the two actions of the mechanism are contradictory, the car will unpredictably alternate between one wheel and two wheel drive." Om locker sakset fra Wikipedia.org. Høres ikke bra ut. Slik jeg har forstått det vil den låse opp når det ene hjulet går raskere enn det andre, mens den også vil låse når den mottar kraft fra mellomakselen. Dette gjelder LOCKER, ikke Truetrac... :boxers Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Jeg har kjørt med truetrac over et år nå og jeg synest den er super!Var en del skepsis fra en del bilforumet folk mot truetrac i begynnelsen, men slik er det alltid når noe er nytt.. Men, ja.. Det er mange som er fornøyde med truetrac, jeg har faktisk ikek snakket med noen som er mot truetrac, som eier den selv. De fleste som er negative, har aldri prøvd truetrac selv! Det du sier tidligere om 6 x 0 = 0: Når har du 0 friksjon??? på STÅLIS! På snø, har du fremdeles friksjon! På asfalt/grus har du friksjon Det er bare "rock crawling" og BLANK IS, som vil gi deg 0 friksjon! Det er derfor du vil se på http://www.reiderracing.com at den er mindre egnet til rock-crawling (da ene hjulet gjerne vil være i luften). Jeg har kjørt min bil på blank is, på snø, opp bakker, på bane, på street legal, etc. og truetracen har bare trengt hjelp en gang! Når du har null friksjon, bare hjelper du den igang med å bremse forsiktig. (feks. bakkestart på blank is) Intet grep, altså 0 var for å demonstere hvordan det kan virke. Hvis du likevel har en et litt større tall vil den fortsatt ikke kunne overføre så stort moment. Dette kan bli et problem, men siden du som har prøvd den i praksis ikke sier at det vil bli noe problem er det greit. Alikevel er ikke disse diffene det råeste du får, men de koster. En skikkelig platediff som reagerer på kraft overført igjennom mellomakselen vil være det optimale. Åpen når man triller eller kjører rolig (noen bremser også delvis på motorbrems), låsing eller nesten full låsing når man gir på. I rally brukes sjelden torsen-differ fordi du f.eks. ikke kommer deg hjem med en drivaksel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Intet grep, altså 0 var for å demonstere hvordan det kan virke. Hvis du likevel har en et litt større tall vil den fortsatt ikke kunne overføre så stort moment. Dette kan bli et problem, men siden du som har prøvd den i praksis ikke sier at det vil bli noe problem er det greit. Alikevel er ikke disse diffene det råeste du får, men de koster. En skikkelig platediff som reagerer på kraft overført igjennom mellomakselen vil være det optimale. Åpen når man triller eller kjører rolig (noen bremser også delvis på motorbrems), låsing eller nesten full låsing når man gir på. I rally brukes sjelden torsen-differ fordi du f.eks. ikke kommer deg hjem med en drivaksel. Jeg har aldri sagt Truetrac er det råeste du får, men for vanlige folk, er det "den som gjelder". Det er også den som gir mest "bang for the buck". Jeg vil gjerne se en diffbrems som kan utfordre truetrac til 4000kr, ferdig levert på døren! Truetrac er fin for de fleste volvoeiere. Den er billig, den er bra, den tåler mye. Driver du med rock-crawling eller seriøs racing, har du gjerne mer enn 4000kr å rutte med. SAM sin lamelldiff koster feks 18.000kr. En skikkelig locker, er ikke noe bra for ola nordmann i sin volvo 240... En av fordelene med truetrac, er at den er faktisk åpen diff, før man mister friksjon på ene hjulet. Den vil også tillate hastighetsforskjeller, i sving feks.. kjører du locker, låser den hjulene og da vil bilen "hoppe", spise dekk, m.m, samt den vil prøve å kjøre rett frem. locker er gjerne bedre for de som bare kjører bilcross feks., eller driver med rock-crawling, m.m. (ja, jeg sier rock crawling, selv om 240 ikke kan brukes til det.. men dana akslinger brukes i bla.a. jeeper). mine 50 øre Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Ro ned, denne tråden går utpå å sondere markedet for andre alternativer enn Truetrac. Flott at du er fornøyd med ditt kjøp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 En pent brukt lamellbrems koster gjerne et par lapper minimum.En ny lamelldiff koster vel 7k. Vær obs på at alle differ bør shimses av folk som har peiling (pga. standardavvik) Så det du sier er at det koster sitt for å få no sånt? Og hva kan en ekspert ta for en sånn jobb? Fikk høre av en på jobben idag at en sånn locker (hvertfall) kan være litt skummel i litt krappere svinger i høy fart hvis man begynte å gi gass midt i svingen osv. da han selv har hatt no sånt en gang i tiden. Så det må shimses opp? Snakker du da om bare bremsen? Eller går det ikke å stappe en brems inn i en vanlig åpen diff? Har ikke sånn KJEMPE peiling på ting som det her for å si det sånn. Hehe. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 det er ikke bare å dytte ei sperre inn i en åpen diff, nei.. Gla fattern har utstyr å kan det jeg:D Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Du får faktisk lockere som monteres inn i en åpen diff, og det er en jobb du kan gjøre "hjemme i stua"! eks: Detroit Gearless og E-Z Locker Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Sperre på vinteren er det herligste.!! Når det slipper så har du fortsatt masse kontroll.. Skulle det komme litt formye.. Så slipper du gassen.. Så retter den seg igjen.. Jeg vet ikke hvordan sperre jeg har på den.. Men det er i alle fall rallysperre.. Eneste jeg vet.. Du setter deg aldri fast i alle fall Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.