Gå til innhold

Kan dere beskrive ka bil handle om :( HJELP

Ranger emnet


petter_707

Anbefalte innlegg

Som topic sier.

En kompis av meg sjønne ikke i det hele tatt ka bil handler om for oss :(

 

Han sier: "Det er jo bare en bil med 4 hjul og ett ratt, som skal frakte en person fra A til B!"

 

Jeg har prøvd å si at det er litt mere en bare det men, han mene att vi gal! :hvaskjera

 

Vi er jo ikke mer gal enn andre som bruke mye penger på hus eller reiser.

 

Kan noen som er god å fortelle være så snill å skrive her ka BIL betyr for oss bilintereserte, så han og andre skjønner mer?

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så subjektivt, at en bil faktisk kan være nettopp det. Bare noe å frakte seg fra a til b med.

 

For å forstå hvordan det er annerledes for noen, må en spørre seg, hva er en morsom bil?

 

Og det er også noe inni he***** subjektivt.

 

Hva er det som tiltrekker oss med biler? Mye rart, noen liker biler som er teknisk perfeksjon (Ryeng, where are you), mens andre kanskje er mer into biler med en stor, enkel, lat motor som er perfekt for å presse deg så langt inn i setet som overhode mulig, og tenker "det virker, så det holder".

 

Vi kan ikke bli enige om hvilke biler som er best, hvordan i heiteste skulle vi klare å bestenne oss for hva som gjør at vi liker biler?

 

Som sagt, noen bryr seg ikke om biler, noen gjør. Noen liker brunt øl, noen liker brus med ølsmak (les: pils). Folk er forskjellige. :)

 

Edit: Jeg tror forresten det handler om hva hver enkelt ser på som minneverdige opplevelser. For meg var en tur i en S14 minneverdig, mens arkitekturen på Oxford street ikke var noe å bry seg med. For noen er kanskje en rask bil bare noe teknisk og kjedelig, mens det de kan se som enda gjenstår av viktoriansk bygningsstil i de øverste etasjene, og de viktorianske bygninger (som hotellet jeg bodde på, forresten, ser ganske pene ut, men er trange og jævlige, anbefales forøvrig ikke).

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forklare det med Kine Hellebust jeg...

 

"Førr d handle om å leve, det handle om å gi, det handle om å elske, det handle om å se, det handle om å spille så høyt som man vil, Det handle om å mekke til jeg får til det jeg vil..."

 

Litt omskrevet, men dere skjønner pointed...

 

Vakkert ikke sant? :wave

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og prøve få folk som ser på bil KUN som transport fra A-B til og skjønne hvorfor folk bruker haugevis på penger, tid osv på bil i året er håpløst...

Har ett par sånne i den avdelingen jeg er i i miletæret (transport) Prøvd og forklare ting og tang til de, Men det eneste de sier er at det er bortkasta osv (dere vet åssen folkeslaget er...).. Ender stort sett med at jeg blir veldig varm i fletta og går.. Det siste jeg delvis skriker til de da, er som regel følgende: Hvorfor i Helvete er du her da??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som golf, det er som data, det er som bøker, det er rett og slett en hobby, noe som gjør en glad.

Jeg vet ikke hva jeg skulle bedrevet mye av tiden min med hadde det ikke vært for bil, og bil gjør både at jeg slapper av og at jeg gleder meg. Det meste jeg gjør er bilrelatert, enten det er å skru bil, browse forums eller diskutere med familien. Bil har rett og slett gjort mitt liv mer innholdsrikt.

Og ja, en bil er også et transportmiddel med fire hjul av variabel størrelse, en motorblokk, en dynamo, en radiator, en bremseforsterker, fire bremser, en eller to kamaksler, en forgasser eller en bensininnsprøytning, en bensintank, litt bagasjeplass, et par dører, to stabilisatorstag og andre vitale deler. Grunnen til at jeg ser alt dette ekstra er selvfølgelig at jeg liker bil.

 

Bil er noe av det viktigste i mitt liv, en ubeskrivelig følelse rett og slett.

En annen ting jeg føler. Så lenge man har det gøy og er tilfreds på grunn av det, spiller det ingen rolle hva man bruker pengene sine på (så lenge det ikke tar overhånd, selvsagt).

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør han hva han interesserer seg for, om han har lidenskap for noe...

Så spør du han; Hvorfor?

 

Genialt :fatality:

 

Meget brae svar av alle sammen.

Tus'n takk.

 

"applause"'

 

Edit: ps: elsker bilforumet.net

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som det sies her. Bil er noe som interesserer oss. Vi liker å holde på med biler,diskutere biler. Det gjør oss glad til sinns.

 

Jeg snakker gjerne om forskjellige deler og egenskaper på bilene, mens andre kanskje bare tenker "fin farge".

 

Eneste måten å illustrere det på er å finne hans/hennes interesse og få de til å prøve å forklare hvorfor det er så gøy til deg. Blir enda bedre hvis du ikke har noen interesse for det eller rett og slett kverulerer bitte litt for å illustrere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drive på med bil er noe konkret man driver på med, man ser utviklinga underveis mens man jobber med bil og til slutt får man et resultat, og da har man noe man kan vise fram og være stolt av.

 

Fotball f.eks derimot, ser jeg på som en flokk menn som springer rundt og sparker på en lærball å prøver å få den i motstanderens netting, mens for ganske mange er fotball alt livet dreier seg om

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter:Noen fra bardufoss som har sagt det?

Kanskje man skulle ta seg en tur oppover å snakke særiøst med vedkommende,samtidig besøke gamle venner :P

 

Bil er vel egentlig,som sagt en hobby,som alt annet egentlig.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår