Gå til innhold

ble ener på meg også...!

Ranger emnet


melluh

Anbefalte innlegg

Etter litt om og men så "hoppet" jeg i det å handla meg golf!

sånn så den ut for noen dager siden da jeg henta den hos forrige eier:

 

SSL11197.jpg

SSL11196.jpg

SSL11198.jpg

 

merker at det er litt skummelt for det skal sies at jeg har praktisk talt ingen erfaring med gammal bil, skikkelig amatør på skruing å alt sånt, men en gang må man begynne =) litt av gunnen til denne tråden er jo at det er morro med litt tilbakemelding og tips, men hovedsakelig fordi jeg har jeg en million spørsmål, så for å ikke nedlesse alt som er av andres tråder, håper jeg på litt hjelp, her! =)

 

bilen er en 83 modell c om jeg ikke bommer helt, med "lettere modifisert" motor. forrige eier har hatt vogna i snart ti år, og pussa'n opp slik han mener golf skal være... :shake hehe

 

er nok ikke helt enig i det gitt...så derfor ser bilen slik ut nå

 

SSL11245.jpg

 

begynt å plukke av ting og tang!

 

lar det være nok i først tråd så følger flere bilder og kanskje noen planer..

 

thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

litt interiør å generelle bilder av vogna..

SSL11240.jpg

SSL11204.jpg

SSL11205.jpg

SSL11206.jpg

SSL11201.jpg

 

delvis ribba innvendig, slitte stoler, og på siste bildet, breddinga som ikke er helt pen. er bl.a. poppa fast!

 

planer er uklare, men felger og senk er jo et must. blir nok til at jeg ikke har noe interiør baki, også funderer jeg litt på hvilken type fangere jeg skal gå for...men som sagt, innspill mottas med glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis og velkommen på einser-forumet. Ser ut som om du har fått tak i et bra eksemplar. Mange som mener at 90' fangere er kast på Golf 1, men jeg synes det ikke ser så aller værst ut med den fargen kombinert med røde baklamper så lenge det er gjennomført...

 

(minner meg litt om Pug'en min faktisk)

 

Bare å spørre om det er noe... :spin

 

Edit: Er jo GTi-motor i den da...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren tror jeg er original bunn og blokk fra gl med gti topp og stempler fra en 83 mod. kassa er en 4 trinns fra caddy, med forholdsvis lav , eller blir det høy utveksling kanskje?!?! trimkam, grenrør å porta topp...men som jeg kommer til o komme tilbake til, den er ikke riktig frisk...å her trenger jeg litt veiledning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går sakte men sikkert...er student til daglig, noe som tar latterlig mye tid! men fått gjort litt..

 

prøvemonterte de originale fangerne i dag (tatt med mobil)

 

Photo-0266.jpg

 

skuffa! ble absolutt ikke som jeg hadde forestilt meg! må nok revurdere 90-fangerne kanskje..også kjøpt svarte blinkers istedenfor blå, og montert emblemfri grill! passa jævli dårlig den grillen! men det er vel ikke akkurat mot normalt...også fant jeg første (og sikkert ikke siste) rusta! i brønnen...må nok sveises litt :(

 

SSL11251.jpg

 

ga forresten 25000...mye?? er rimelig ok karosseri (tror jeg) å det sparer man vel en del ikke minst arbeid men også dineros på...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går litt trått om dagen...mye skole! men litt er gjort. driver å pusser ned hjulbuene, blir forhåpentligvis ferdig i kveld. kikker litt rundt etter felger, men får ikke helt bestemt meg! kikka litt på schmidt modern line

65-MODERN-LINE-1-TLG-16.jpg

 

synes de er skikkelig tøffe, men er litt usikker på hvordan de vil gjøre seg på golfen..ser jo bra ut på dubmodder ihvertfall..! noen som kan svare meg på hva slags inpress jeg bør gå for foran og bak uten å ha valsa? blir 8*15 felger med 195-45 i aller tilfelle..og et billig justerbart senkesett i første omgang! litt skraping kan man jo tillate :)

satser på no bilder i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8X15 ET 20 funker bra. Dette må du ha for å ha klaring inn til fjærbeinet (ET 25 butter nemlig).

 

Å få på dette uten å valse er utopi. Bak må kanten brettes opp. Foran må det brettes opp og dras ut (eller ny hjulbue må sveises på lenger ut og vinkelen på skjermkanten må endres).

 

Eventuelt bruker du GTI-breddere foran og kapper vekk så mye av skjermkanten at du akkurat får anleggsflate mellom skjerm og bredder. Dersom du har hele skjermer ville jeg absolutt ikke ha gjort dette!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker böhser for svar! litt usikker på hva jeg gjør...

 

er litt rust innunder under breddera, så egentlig kunne jeg vel kappa bort en del av hjulbuene...om jeg tar ut innerskjerm, kapper bort så mye som mulig av skjermen som bretter seg innover, både foran og bak og evt. også kapper bort tilsvarende på bredderne, burde jeg da begynne å nærme meg kanskje?! eventuelt bruke 7 tom foran og 8 bak...? mulig det er dette du mente jeg omtrent burde gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår